poster

San ren xing

  • Hong Kong

    三人行

  • Hong Kong

    Saam yan hang

  • anglický

    Three

Akční / Krimi / Thriller

Hong Kong / Čína, 2016, 87 min

Režie:

Johnnie To

Scénář:

Nai-hoi Yau, Tin-Shu Mak

Hudba:

Xavier Jamaux

Producenti:

Johnnie To
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (6)

  • JFL
    ***

    Johnnie To na stará kolena blbne s green screenem a digitálními kamerami. Že se veterán neuzavírá novým technologiím, je samo o sobě sice chvályhodné, ale výsledkem toho je bohužel jen samoúčelné technologické demo, které pouze v záblescích připomene dávno minulou tvůrčí bravuru Johnnieho Toa. "Three" lze popsat jako desátý nálev z jeho fenomenálního "PTU" cezený přes drama o lékařské etice. Fakt, že hongkongský deník SCMP Toovu novinku ve výroční bilanci umístil na 11 místo z 52 hongkongský filmů uvedených v kinech tento rok stvrzuje jednak nevalné kvality domácí produkce, ale možná také touhu hongkongských diváků vidět filmy o policistech, kteří už jsou tak sežraní systémovou rutinou, až zcela rezignují na morálku.(27.12.2016)

  • Niktorius
    *****

    Musím jít trochu proti proudu a označit Three za vynikající film s tím, že s některými výtkami, které jsou proti němu vznášeny, nesouhlasím a s jinými sice ano, ale nepovažuji je za tolik významné, aby mi pokazily zážitek. Nemyslím, že by se film špatně rozjížděl, tápal mezi žánry nebo zdržoval údajně nadbytečnými dějovými linkami s nemocničními případy. Řešení problémů různých pacientů totiž slouží k odhalování charakteru lékařky (Wei Zhao) v podobném smyslu, v jakém komplikace při vyšetřování odhalují postavu policejního superidendenta (Louis Koo). Trochu "navíc" je tam možná postava Sueta Lama, ale i ona nakonec - kromě dělání humorů - přispívá k budování napětí. A o tom vlastně celé celé Three je - skrze pečlivé dávkování informací a emoční realismus při vykreslování postav To stupňuje očekávání, co se stane příště a v co nakonec celá načrtnutá situace vyvrcholí. Ono vyvrcholení diváky příznačně rozděluje, protože je jednak proti zvyklostem heroic bloodshed (a HK kriminálek celkově) jednak ironizované zvolenou formou (zejména hudebním podkresem) a jednak mu ubližují slabé triky. Pro mě bylo závěrečné zúčtování rozhodně víc osvěžující, originální a opojné, než nepříjemně groteskní. Jediný zásadní problém filmu tak vidím právě v úrovni speciálních efektů, protože klíčování a CGI pozadí tady opravdu tahají za oči.(27.9.2016)

  • Tuax
    *

    Přeloženo. Jaj, tak toto byla tragédie s velkým "T" jako věhlas režisérského jména To. Pro mě je tohle důkazem, že i mistr tesař se občas utne, protože pro mě to bylo skoro nekoukatelné i na podruhé. Do překladu jsem se pustil díky jménu režiséra, ale o to větší zklamání se dostavilo. Líbila se mi kamera a Wei Zhao. Všechno ostatní se mi povětšinou nelíbilo, než že by bylo v neutrální rovině. Ty dialogy, ty postavy, ta hudba, ten děj, to byla hrůza na hrůze. Postřelený maník má v hlavě encyklopedii na všechny zákony, příručky, statistiky, knihy a moudra. Možná v té kulce co měl v hlavě byl nějaký flashdisk s daty, protože fakt nevím. Ten mě hodně užíral, kdyby na to ta jeho postava aspoň vypadala, ale vůbec to k němu nesedělo. Jeho kumpáni a jejich kamikadze, to jsem slušně zíral. Nehledě na propracovanost toho plánu, který neplánovali, protože mezi tím stihli vyloupit další klenotnictví. Když už se to celou dobu vleklo, nesourodými řečmi, prokládanými lékařskými scénámi z nemocnice, která nevypadala jako nemocnice, ale jako několik sestavených kulis do sebe, tak jsem se těšil na slibovanou akci a ona teda byla, ne že ne. Ale něco takového jsem nečekal, k tomu ten slaďoučký hudební podkres, to byla hodně velká šílenost. No a finální epik scéna, ustřižena tak, aby se scénárista nemusel namáhat jak z toho postavy trochu schopně dostat, takhle byl střih a vše vyřešeno. To mě fakt pobavili. Čekal jsem leccos, ale tohle byla pro mě s prominutím kravina nehodná, toho kdo za ní stojí a kdo v ní hraje. Suet mě bavil, ale jakmile tam začal pobíhat s tím... a neřešil to, ale pobíhal dál, tím mi odepsali i jeho docela sympatickou postavu. Nejlepší byl nakonec ochrnutý vozíčkář, který se po pěkném kaskadérském kousku zase rozchodil. Můj 56. přeložený asijský film. Viz můj profil.(12.3.2017)

  • Cedr
    ****

    Konverzační krimi thriller je už sám o sobě poněkud netradičním typem filmu, přidáme-li slušnou porci nemocničního dramatu, tak máme žánrový koktejl, který dokáže snad jen hongkongské studio Milkyway. Neohrabaně těžkopádný rozjezd naznačí, že se žádné další bezchybné Drug War tentokrát bohužel nekoná. Zápletka se však přesto rozjede a scénář si vás nakonec aspoň částečně získá. Pocitu nevyužitého potenciálu se ale přesto nezbavíte. Tradičně velkolepá přestřelka je podána v podivném (ne)chtěném slapstick slow-mo formátu, který působí velmi velmi velmi rozpačitě. S přimhouřenýma očima ušmudlané 4 hvězdy.(19.9.2016)

  • LangiJ
    ***

    Po zajímavém traileru, který mě navnadil, mírné zklamání. Jako by se tvůrci nemohli rozhodnou, jestli chtějí natočit drama z nemocničního prostředí nebo krimi thriller, kdy se policie snaží vypátrat kumpány zraněného zločince. Krimi část mě bavila, ale linka s nemocničními případy mně tam přišla zbytečná. Na to, že až na jednu výjimku vůbec neměly vliv na děj, je zbytečně rozpitvávali a jen jimi natahovali čas. Chování postav v některých momentech taky bylo mírně mimo. No a konec to dorazil - zpomalená přestřelka, zázraky, akrobacie... Spíš do komedie, ne thrilleru.(16.9.2016)

  • Raziel811
    **

    Poměrně velké zklamání. Po výborném Drug War dostáváme průměrné snímky završené touto hloupostí, kde nepomůže ani účast Kooa, který ostatně vypadá, že hraje spíš z povinnosti než cokoli jiného. Velká škoda, být to natočeno jako za starých časů Toa, měli bychom skvělou kriminální žánrovku, takto máme lehce zaměnitelný snímek.(17.3.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace