poster

Sibiřský deník

  • Česko

    Sibiřské deníky

  • Lotyšsko

    Melānijas hronika

  • Finsko

    Melanijan tie

  • anglický

    The Chronicles of Melanie

  • Slovensko

    Sibírsky denník

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Lotyšsko / Finsko / Česko, 2016, 120 min

Předloha:

Melanie Vanaga (kniha)

Scénář:

Viesturs Kairišs

Kamera:

Gints Berzins

Scénografie:

Ieva Jurjāne

Kostýmy:

Ieva Jurjāne
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PP66
    ***

    Příběh natočený v "dokumentárním" černobílém provedení je v druhé půli zbytečně prodlužovaný, což mu v mých očích ubírá jednu hvězdu.(9.4.2017)

  • Biopler
    ***

    Film mal veľmi dobrý rozjazd, ktorý vrcholí vo vražde a samovražde jednej z účastníčok nedobrovoľného zájazdu. Hlavná predstaviteľka Melanije v podaní herečky Timoteo je stvárnená uveriteľne, avšak narácia jednotlivých epizód z denníka je nešťastná miestami. Sledujeme zábery v zime, potom strih na polminútový záber kde je už jar a potom opäť zima. Isté i otitulkované scény, ktoré by zdôraznili životnú historku (pasáž s Nemcom) by nezaškodili. I napriek tomu film ponúka pamätihodné scény otrasného života na Sibíri.(15.11.2017)

  • Stegman
    ****

    Ano, je to zdlouhavé a v podstatě i předvídatelné. Ale co jiného čekat od černobílého filmu o gulagu s názvem Sibiřský deník? :) Možná to režisér nedokázal natočit dramatičtěji, možná jen chtěl, aby si divák prostřednictvím delší stopáže představil líp to nekonečné utrpení vězeňkyň. Kdo ví. Asi nemá smysl po tom pátrat. Tím spíš, když film obsahuje hned několik silných scén, které ho jednoznačně zdvihají z průměru. Tady jsou tři scény, na které nejspíš do smrti nezapomenu: SPOILER: hladovějící ženy jsou přinuceny se dívat na to, jak jim vykrmená prasata (určená nejspíš pro hlídače gulagu) přímo před očima žerou všechny brambory, jejich jediné jídlo; auto plné vojáků oslavujících konec války vjede na zdánlivě zamrzlé jezero, načež se pod tím autem ve vteřině propadne led a opět se všude rozhostí hrobové ticho; žena v transportu v předtuše zastřelení radši sama -a zcela chladnokrevně- podřízne hrdlo svým dětem a pak i sobě.(5.6.2017)

  • Lovely.Bones
    ****

    Těžká deprese. A natočení přes černo-bílý filter tomu teda dvakrát nepomáhá. Od začátku víte, co se bude dít. Celkově je to velmi předvídatelné. Přeci jen, tyto příběhy moc dobře známe. Jestli je to koncentrák nebo vyhnanství na Sibiři, ono už to vycházelo docela nastejno. Herečka v hlavní roli Melanie je úžasná. Věříte jí každý pohled, každé slovo, každé zakašlání. Jelikož jsem byl s touto historickou událostí neseznámen, možná mi unikly nějaké detaily, ale krátká návštěva wikipedie po skončení projekce všechny nejasnosti vysvětlila. Mnoho scén je velmi naturalisticky natočených a slabším povahám se při nich nemusí dělat dvakrát dobře. 2 hodiny strávené na zasněžené Sibiři ve společnosti umírajících žen a dětí... nevím, jestli je to ideální kino-zážitek pro každého.(5.7.2017)

  • Mates Hradecky
    ****

    Skutečné deníkové záznamy ze sibiřského vyhnanství byly natočeny především z pohledu autorky, která vše prožila a posléze vydala svědectví. Pro diváka je toto hluboce depresívní černobílé poselství těžko stravitelnou látkou, děj vnímáme skrze pohled bývalé umělkyně, která se snaží zachovat poslední zbytky lidské důstojnosti v každodenním boji s hladem, mrazem a nemocemi. Občas nechápeme její konání, to když se pod vlivem nádorovitého onemocnění vydá sáňkovat. Asi lépe přečíst si knižní předlohu před návštěvou kina. Dobře je ovšem, že tyto snímky vznikají a ukazují nahotu nedávné historie mladším divákům, kteří si to nedovedou vůbec představit.(27.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace