Reklama

Reklama

Futsu saizu no kaijin

  • angličtina The Phantom of Regular Size
Krátkometrážní / Horor / Sci-Fi
Japonsko, 1986, 18 min

Recenze (21)

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Můj první Tsukamoto a možná bych hodnotil i líp, kdybych rozuměl tomu o čem se bavili. Tsukamotova představa biomechanického člověka je fascinující a velmi zneklidňující, ale to ještě nic není. Co mě na snímku nejvíc zaujalo byla neuvěřitelná práce s obrazem a halucinogenní snová kamera, jestli se tak tomu ještě dá říkat. | ► Futsu saizu no kaijin , 2/2 ()

JAn 

všechny recenze uživatele

První nadšený úšklebek Tsukamotovy zvrácené mysli, jasně idustrializující signál cyberperverze a mutace v nadřazenou formu, ke kterým se později přidává i jeho cit pro fetišismus. Futsu saizu no kaijin je v podstatě prvním (malým) Tetsuem, na nějž ještě čeká pořádný upgrade. A všimněte si, humanoid ze samotného závěru filmu se objeví i v Tsukamotově následujícím Denchu kozo no noken, byť s drobnými úpravami. To už je jeho podstatou totiž žena. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Sapr.. 1.Má to přesně to co Tetsuovi chybí-tozn. : Rozumnou minutáž, barvy, větší uvolněnost, vtip... 2. Chybí tomu přesně to co Tetsuo má-tozn. : Propracovanější zápletka, větší tlak na diváka, prachy(?).... Betaverze perfektně fungující jako samostatný HC experiment i jako bonus a doplnění k Iron Manovi......Nelze nemilovat :) ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Všichni fandové ulítlého režiséra Shinya Tsukamota by si neměli tuto jeho prvotinu nechat ujít. Jde o takovou malou „ochutnávku“ toho, co bude následovat v jeho další tvorbě (Tetsuo). Fascinující zrychlená kamera ve spolupráci s šíleným střihem vytváří jeden chaotický obrazec za druhým a když k tomu navíc připočítám režisérovu představu (proměnu) v biomechanického člověka dostalo se mi něčeho na tu dobu docela nevídaného. Zvrácené – ano, fascinující – jak pro koho, každopádně to byl pro mne nezapomenutelný zážitek, především pak prostřední pasáž. 60% ()

dwi 

všechny recenze uživatele

Regulérní Tsukamotova prvotina nese prakticky všechny nosné znaky, které můžeme objevit i v jeho pozdějších dílech – nejvíce asi v techindustriálním Tetsuu, jež tvoří zásadní průlom na poli japonského undergroundu. V obou snímcích je cítit prazvláštní fascinace člověkem jako biomechanickým elementem, přičemž některé zavedené postupy se v Tetsuu opakují (celofánový rotopenis, postupná mutace do závěrečného obskurního monstrmechanismu). Narozdíl od něj však Futsu saizu no kaijin potěší výrazně kratší stopáží, která podobnému experimentu naprosto vyhovuje. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama