poster

Raw

  • Francie

    Grave

  • Francie

    Freaking

    (pracovní název)
  • Belgie

    Grave

  • Itálie

    Raw - Una cruda verità

  • Slovensko

    Raw

    (festivalový název)
  • USA

    Raw

  • Austrálie

    Raw

  • Velká Británie

    Raw

  • Irsko

    Raw

  • Kanada

    Raw

Horor / Psychologický / Drama

Francie / Belgie / Itálie, 2016, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    **

    No já nevim. Mě asi nejvíc šokovalo, když jedna ze sester prováděla veterinářský úkon na krávě. Jinak tu nebylo nic, co bych ještě neviděl v jiných kanibalistických hororech. Po stránce psychologické také nic moc. Vegetariánka ochutná maso a rupne jí z toho v bedně. Ducoumau se sice snaží divákovi namluvit, že je v tom něco víc, ale není. Takže asi nejblíž to má k lehce úchylnému dramatu, ale ani v tomto ohledu to ve mě nějakou výraznější stopu nezanechalo. Filmu se dá přiznat hodně slušná obrazová stránka a solidní dojem na mě udělala i hlavní představitelka, byť byla nucená místy až nesmyslně přehrávat. Vážně nechápu, proč zrovna tohle vzbudilo takovou pozornost. 30%(2.6.2017)

  • Dzeyna
    *****

    Tak dlouho jsem čekala na tuhle lahůdku a konečně jsem se dočkala. Ani nevím, co se mi líbilo nejvíc. Všechno bylo tak skvěle provázané, že z toho vznikl epesní celek. Vegetariáni a zároveň kanibalové, kteří jsou navíc veterináři. Nápad století. Výborně to do sebe vše zapadlo. Navíc nikdo ze zúčastněných se nestyděl ukázat víc, než je třeba a to jen umocnilo celou autenticitu filmu. Já jsem nadšená. Jediné upozornění, které je třeba zmínit: nepouštějte si to u jídla.(4.6.2017)

  • castor
    ***

    Nemusím mít úplně všechno, říkal jsem si několikrát během projekce. Evropská černohumorná artovka o tom, jak dívka vstupující na vysokou školu poznává sebe samu a svou roli ve společnosti. A francouzská režisérka Julia Ducournau k tomu používá dost netypické cesty, ovšem ve výsledku je žensky jemná, intimní, autentická, neotřelá. Neuhne, když jde do tuhého, až na kost, chcete-li. Otázka, zda to divákovi stačí. Hlavní hrdinka, která mimochodem hraje skvěle, své stěžejní životní nástrahy řeší výhradně přes tělesno. Těch témat je přespříliš (šikana, kanibalismus, anorexie, homosexualita, vegetariánství), přesto onen rozklad příčetnosti hlavní hrdinky má něco do sebe. Holt Francie jiná. Zase.(11.6.2018)

  • Sawy
    ****

    New French Extremity je zpět s filmem, který působí, jakoby Xavieru Dolanovi konečně narostly koule a zvládl své vizuální cítění konečně prodat v dravé, nechcípácké látce. Jasně, obsah je ve své podstatě až dětsky jednoduchý, ale jeho suverénní, překvapivými oklikami vedené podání plné krutých šoků a zábavného cynismu to hravě vynahradí. 85 %(15.1.2018)

  • Gilmour93
    ***

    Obeznámen s ohlasy jsem si připravil velký papírový sáček. Kdybych se bál, mohl jsem si jej nasadit na hlavu, kdyby se mi udělalo zle, mohl jsem do něj zvracet (je jasné, že prohodit pořadí těchto aktivit se nedoporučuje). Leč pytlík proti strachu a znechucení zůstal nevyužit a já mám za to, že lidé omdlévající a blijící po festivalech jsou jen neduživé měkkoty.. Co pět minut sice přijde nějaká veřejná intimnost (občas až samoúčelně) a asi od poloviny se na koleji s velmi stručným provozním řádem začnou zlehýnka utahovat šrouby kanibalismu, nicméně to vše jsou jen v principu neškodné, na sebe upozorňující výrazové ingredience do lehce artového koktejlu metafor. Motivy jsou velmi problematické dívčí dospívání, boj s nutkavými pocity hladu na cokoliv (jídlo, sex, láska) i vyrovnávání se s odkazem dědičnosti, ať už se jedná o psychické poruchy, alkoholismus či třeba vaření podle specifického kulinářského pořadu „Rozpal to, Lectere!“. Silou kladiva však nezasáhne ani jeden z nich a zůstává jen naturalismus pro naturalismus..(13.6.2017)

  • - Prílišnú autentickosť hororu nezvládli dvaja návštevníci filmového festivalu v Toronte. Jeden z nich omdlel na ceste z kinosály, druhý omdlel priamo v sále. Režisérka Julia Ducournau na túto situáciu reagovala pomerne stoicky: ,,Jeden môj kamarát omdlel pri premietaní v Paríži. To, že ľudia pri pozeraní filmu odpadávajú, však neberiem ako kompliment. Cítim sa previnilo." (Raccoon.city)

  • - Scéna, v ktorej starší žiaci vylejú zvieraciu krv na nováčikov, je odkazom na známu plesovú scénu z hororu Carrie (1976), ktorý sa taktiež zaoberá dospievaním mladého dievčaťa. (Marceloo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace