poster

Raw

  • Francie

    Grave

  • Slovensko

    Raw

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Raw

Drama / Psychologický / Horor

Francie / Belgie, 2016, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • luka4615
    ***

    Snímek začíná poměrně poklidně, téměř jako nějaká komedie ze života vysokoškolačky. Možná právě proto explicitní scény, které následně na toto navážou, tak moc ostře kontrastují a působí jako šokující zjevení. Již na první pohled je zde totiž jisté, že hlavním atributem v Raw budou syrové scény se zaměřením na brutalitu, přičemž právě tento aspekt působí až do finále jako broušený a svěží klenot. Bohužel, celkový výsledek sráží vcelku fádní a "okaté" využití vedlejších postav, což jde také v ruku v ruce se špatně vykonstruovaným závěrem snímku, které obsahuje nemalou dávku "WTF" momentů. Je velká škoda, že si Raw neudržel tempo a styl dynamické prostřední části. Pak už by zde totiž vážně nebyl ani stín pochyb mluvit o jednom z největších překvapení na dramatickém, potažmo i hororovém poli. Snad tedy příště!(28.5.2017)

  • J*A*S*M
    **

    V prvé řadě, určitě na Raw nechoďte jako na horor. Prezentovat tento snímek jako brutální horor, u kterého diváci omdlévají, to zavání skoro až drzostí. Jestli u tohoto někdo zkolaboval, tak jedině snad nějaký geront, který by shodou okolností v danou chvíli zkolaboval tak jako tak, Raw neRaw. Budiž, přes tento "podvod" bych se i přenesl, pokud bych dostal zajímavý a něčím podnětný film. Ale kdepak. Debutující autorka se patrně snažila říct něco hlubokomyslného o společnosti, ale dělá to skrze blábol, který stojí na extrémně vratkých základech. Aby se autorka dostala dějově tam, kam potřebuje, tak různé události postrádají své logické konsekvence a žádná z postav se nechová jako skutečný člověk (problematické využití vedlejší gay postavy je jen špičkou ledovce). Což je v případě, že má film o lidech něco vypovídat, a zároveň se odehrává v reálném světě, a ne v nějaké alternativní realitě alá The Lobster, docela problém. Tohle je do sebe zahleděný, vychtěně provokující art, uvnitř ovšem takřka úplně prázdný. Předpremiéra v hipsterském letenském Bio Oko tomu sedla jako prdel na hrnec.(5.4.2017)

  • darkrobyk
    ****

    ,,Chutnáš po kari." Psychologické drama s několika přesahy - podobenství, alegorie, artový film. Zpočátku jsem měl pocit, že se jedná o další přírůstek k filmům Thanatomorphose, Contracted nebo sérii Cabin Fever. Záhy se ukázalo, že tohle má mnohem blíže k Dravcům (1999) s lehkými reminiscencemi na trilogii Moje sestra vlkodla. Horor tohle opravdu není, poněkud bizarní snímek ano. Očekával jsem ohňostroj nechutností, tsunami hnusu...no, krev sice tekla, ale nijak šokujích záběrů se našinec nedočká. Znechutilo mě pouze dávení vlasů, jelikož zvracení obecně nemusím (pokud nejde o krev nebo červy, to mi nevadí). Přijímač na veterině vypadal chvílemi drsně, ale nakonec vždy jaksi vyměkl. Dekadence? Zrcadlo společnosti? Jinakost? V tomhle filmu najdete ledaccos, včetně homosexuality a oplzlého slovníku. Vulgarismy se plýtvá na každém kroku (nevím, jakou roli v tom sehrál překlad do češtiny), i když to nakonec příliš nevadí. Film je sám o sobě poněkud špinavý. Některé scény mají příjemnou atmosféru (úvod s havárií auta) a skvělá hudba připravuje diváka na to, kdy půjde do tuhého. 3,5*(13.4.2017)

  • Morholt
    **

    No já nevim. Mě asi nejvíc šokovalo, když jedna ze sester prováděla veterinářský úkon na krávě. Jinak tu nebylo nic, co bych ještě neviděl v jiných kanibalistických hororech. Po stránce psychologické také nic moc. Vegetariánka ochutná maso a rupne jí z toho v bedně. Ducoumau se sice snaží divákovi namluvit, že je v tom něco víc, ale není. Takže asi nejblíž to má k lehce úchylnému dramatu, ale ani v tomto ohledu to ve mě nějakou výraznější stopu nezanechalo. Filmu se dá přiznat hodně slušná obrazová stránka a solidní dojem na mě udělala i hlavní představitelka, byť byla nucená místy až nesmyslně přehrávat. Vážně nechápu, proč zrovna tohle vzbudilo takovou pozornost. 30%(2.6.2017)

  • Laxik
    *****

    Lidi, něco si ujasněme. Tohle není realismus a vtipný to je zcela záměrně. Protože kdyby to nebylo zvrhle a podvratně vtipný, buď by se to kvůli té depce nedalo dokoukat, nebo by se to zvrhlo ve skutečně směšnou neintencionální parodii. Takhle se ale smějete a zároveň se cejtíte blbě (že se smějete i z toho, co se na plátně děje). Logika hadr? Jistě, to vám nechám, ale nevzpomínám si, že by kdy někdo vyčítal Bergmannovi, že jeho Persona vlastně nedává smysl (a že nedává). Tohle je artovka, těžko stravitelná a rozhodně se nemusíte stydět za to, že se vám nelíbí (nebo že ji nechápete), protože ani nemíří na širší publikum. Jen na nás, pár úchyláků s morbidní láskou k filmů, kterým jde v první řadě o vyvolání nejednoznačných a silně nepříjemných pocitů v jejich divákovi. A že to není gore? No, nevím, jak vy ostatní, ale mě bývá nepříjemně spíš z naturalismu, než při sledování potoků krve v Kill Bill. Tady je ta explicita sice silně přes čáru, ale nemyslím, že je samoučelná. Myslím, že je silně obnažující - nahota, krev, fyzická nevolnost, ruce v zadku krávy, ... - v drtivé většině ukazují postavy v jejich zranitelnosti. Proto nepovažuju "inflaci" nahoty za vypočítavou, nebo pozérskou, ale jako prostředek ke sblížení diváka s jinak ne moc ztotožnitelnou postavou skrze spoluúčasti na její zranitelnosti. Sice pár dní nebudu jíst a silně pochybuju, že se na film v nejbližší době znovu podívám (spíš si budu pořád říkat, že jo, že bych si ho rád pustil znovu, ale když už ho budu mít v ruce, radši ho zahodím a pustím si Rychle a zběsile 487), ale určitě bych Raw zařadil mezi TOP 5 filmů loňského roku. Možná TOP 3. Plná a trochu jiná recenze.(8.4.2017)

  • - Prílišnú autentickosť hororu nezvládli dvaja návštevníci filmového festivalu v Toronte. Jeden z nich omdlel na ceste z kinosály, druhý omdlel priamo v sále. Režisérka Julia Ducournau na túto situáciu reagovala pomerne stoicky: ,,Jeden môj kamarát omdlel pri premietaní v Paríži. To, že ľudia pri pozeraní filmu odpadávajú, však neberiem ako kompliment. Cítim sa previnilo." (Raccoon.city)

  • - Scéna, v ktorej starší žiaci vylejú zvieraciu krv na nováčikov, je odkazom na známu plesovú scénu z hororu Carrie (1976), ktorý sa taktiež zaoberá dospievaním mladého dievčaťa. (Marceloo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace