Režie:
Jan Gogola ml.Kamera:
Vladan VálaHrají:
Zuzana Stivínová, Eva Holubová, Luděk Sobota, Petr Marek, Jiří Krejčík, Jaroslav Dušek, Ladislav Hampl, Jiří Nebeský, Jiří Nezhyba, Lukáš Pollert, Adam ZdeněkVOD (1)
Obsahy(1)
Příběh Národní třídy, reálného prostoru v reálném čase. Příběh o tom, čím je možné být, když jsme ochotni podstoupit překvapivé setkání. (oficiální text distributora)
Recenze (14)
Struktura přelívajících se vln, scény prosakující jedna do druhé, nápaditost, skvělé rozpohybování kamery. Národní třída - živoucí organismus, v němž se prolíná obyčejná realita s umělou inscenovaností, velké dějiny se všednodenností, kde se setkávají běžní občané s těmi, co na sebe berou určitou masku, jedni si hrají na druhé, druzí jsou někým jiným než normálně, kde okamžik je jednou přehlcený vjemy, jindy vyprázdněnou možností. ()
Film v kontrapunktu spojuje dvě naprosto odlišné věci: dokumentární výpověď, která těží z autentičnosti, a ryze fikční, nápady prošpikované, vyfabulované scénky. Celý film je pak pouhým soubojem těchto přístupů, díky čemuž nedostane divák nic zadarmo a tak je neustále vtahován do diegeze filmu a zároveň od ní opět distancován. Vydržet to hodinu a půl je ale opravdu husarský kousek... ()
Zajímalo by mě, které televize tohle odvysílala a v kolik, protože tohle není ten film, co by se odvysílal na ČT1 v neděli večer, tohle je totiž jakýsi experiment. Já bych to dokumentem ani moc nenazval. Prostě tady máme 18 přílivů (situací) a čím více těch příběhů je, tak se to do sebe prolíná. Pokud v tom chcete hledat děj (poradím: není tam), tak je mi vás líto, protože z toho budete zmatení víc, jak z filmu od Lynche. Ale co vůbec na film říkám já? Já mám dojem, že se někdo chtěl pokusit o jakýsi art a snaží se do toho dát nějaké myšlenky, ale ve finále je to k ničemu. Co se týče z těch 18 "povídek", zajímavé byly snad jenom 4, zbytek byl velká nuda, většinou složená z podivných dialogů. Ano, máme tu zajímavý příběh s živou knihou (Jaroslav Dušek), máme tu absurdní šílenost s Charliem Chaplinem a Adolfem Hitlerem, co Unesou všechno, ale to bude asi vše, na co si z toho tak za dva měsíce vzpomenu. Jako celek je to nekoukatelné a neskutečně nudné a nezajímavé. 2* ()
Film s naprosto nulovým scenárom a zmyslom. Je to film poviedkový, proti čomu nie som v tom prípade, pokiaľ by aspoň JEDNA z poviedok mala nejakú pointu, dávala zmysel. Aspoň maličký. Určitú zábavu môžeme vypozorovať z "reality" poviedok, kedy kamera sleduje hercov a tí na ulici naživo komunikujú s naprosto nechápajúcimi ľuďmi. Do tohoto súdka patrí napríklad úsek, keď divadelná herečka nazýva okoloidúcich vlnami v mori a tí sú z toho totálne na vetvy. Alebo úsek, keď sa z naprosto nepochopiteľného dôvodujedna herečka vyzlečie a začne behať úplne nahá po Národní tříde. V tom môžeme pociťovať určitú zvrhlú zábavu. Keď sa ale dostane na tie chaotickejšie scény, tak to sa už nedá vydržať. Jeden príklad za všetky: Dvojníci Charlieho Chaplina a Adolfa Hitlera pracujú v národnej únosovej organizácii a popri tom odmontovávajú z budov značky ulíc. Títo dvojníci unesú v kabriolete malé dievčatko. Po krátkej absurdnej konverzácií prídu k určitému obchodu. Tu zastavia, Charlie vrazí do slepca pred obchodom a po krátkom krepčení mu vymení jeho slepeckú palicu za svoju výchádzkovú palicu. Zaklopú na dvere a s heslom "Uneseme všechno!" sa dostávajú dovnútra. A čo ďalej? Nič, to je všetko. Celá poviedka. Finito. Čo to sakra malo znamenať, vysvetlí mi to niekto?!? ()
Totální ulítlá bláznivina, která mě - světe div se - místy i bavila. Kdo chce, může v tom hledat logiku, ale myslím, že tu žádná není. Jde jen o to nechat se unášet na vlně dadaistických bláznivých nápadů a čekat, jakou blbost tvůrci v dalším okamžiku vymyslí. Zaujme Jaroslav Dušek, netypický Luděk Sobota, nahá tanečnice Kristýna Lhotáková, Lukáš Pollert nebo debutující Jana Janěková mladší. Líbila se mi i hudba Petra Marka. ()
Galerie (4)
Photo © Negativ
Reklama