Reklama

Reklama

Le Diable noir

všechny plakáty
Krátkometrážní / Komedie / Fantasy / Horor
Francie, 1905, 4 min

Obsahy(1)

V jednom hotelovém pokoji se zabydlel ďáblík. Nyní se má v pokoji ubytovat nový návštěvník a to se ďáblíkovi nelíbí. Návštěvníkovi tudíž připravuje všemožné peripetie pomocí přemisťování nábytku. Vše nakonec přeroste v zuřivý boj... (Stegr)

Recenze (38)

Drom 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k roku vzniku je až s podivem, že ty moc hezky udělané efekty mohou konkurovat leckteré dnešní ptákovině. Dokonce i těm obohaceným o nepovedené digitální efekty. Taktéž by si mnozí soudobí tvůrci měli vzít příklad z dialogů a celkově se zamyslet nad tím, zda by nebylo lepší točit film němý, než plný bezúčelných prázdných keců. Každopádně, jak už stopáž napovídá, není to žádný dlouhošáhlý epos s půl miliardou postav a zapeklitými sociálními vztahy. A co jinak hodnotit u takovéhoto prehistorického dílka? Klepající se obraz je tak nějak normální. Světe div se, před sto a deseti lety. Rozhodně pozitivní bylo, že to není nijak tmavý a s obtížemi rozlišitelný, jako se u některých předpotopních filmů stává. Kulisy hezký, kostýmy nic moc, hlavně ten Imp, dupačky, kapuca a falešný plnovous... hm. Alespoň že dovedně poskakoval a dokonce tu je i několik speciálních efektů. Dobrý, o to více, když si člověk uvědomí, že Georges Méliès neměl k ruce veletucet poskoků a dalších slouhů a infrastruktura audiovizuální mašinérie vlastně neexistovala. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Teď už tak trošku chápu proč se vedou spory o tom jestli se Chomón se svým La maison ensorcelée(1908) neinspirovalo právě tady. Ale mě je to popravdě fu(c)k. Pokud bych měl tyhle dva počiny porovnávat tak trikově je určitě bohatší Chomónův La maison ensorcelée. Tím však nehaním práci Georgese Mélièse. Už jsem měl tu čest vidět od něho Le Manoir du diable(1896), kterýmu jsem dal 5 hvězd. Jde o krátkometrážní počin jenž lze považovat za historicky první filmový horor všech dob. Tímle si u mě Méliès vysloužil 4 hvězdy. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Videl som množstvo filmov od prvopočiatkov svetovej kinematografie, taktiež aj od začiatkov Mélièsovej tvorby a preto tu teraz môžem byť akože za múdreho, lebo viem, že mal lepšie filmy a že toto je len ďalšie dielo, ktoré zapadá do stereotypu, ktorým sa neskôr vyznačoval. Jediné, čo ma ozaj zaujalo bol ten akože pád zo stolov, no inak utekať pred novými objavujúcimi sa stoličkami mi nedávalo zmysel, taktiež ani to, prečo ich vyhadzoval, keď videl, že stále, ak akože jednu odhodí, tak sa na jej mieste objaví ďalšia. Podľa mňa slabá groteska, ktorá mi len ukazuje, že mnoho ľudí si diela zo staršej tvorby vyberá náhodne alebo podľa odporúčaní a že sa do toho veľmi nevyzná, že staršiu tvorbu veľmi ľudia nepoznajú, inak by napríklad toto dielo nehodnotili k dnešnému dňu 29.09.2013 na tejto stránke 78%, to je prestrelené. Aj s tým čertom to už nie je zábava, navyše jedna scéna, statická kamera, tak to veru nie, v roku 1905 a aj skôr tu bolo o dosť viac hodnotnejších filmov, toto bola podľa mňa už od neho zbytočnosť. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Né, že by technická stránka věci nebyla výtečná, hrátky se střihem jsou slušné a jakýsi čerstoďáblík, co nebohému hotelovému hosty vyvádí různé piškuntálie a alotria svou práci zvládá slušně, jenže variace na totéž jsem už z téhle éry viděl několikrát a většinou to bylo o něco zákeřnější a propracovanější. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Georges Méliès a jeho klasická filmová atrakce němé éry. Na poli pouhých čtyř minut se Mélièsovi podařilo rozehrát zábavnou taškařici, ve které ďábel straší zákazníka v hotelovém pokoji. A nebyl by to Méliès, kdyby ve filmu nepoužil zvlášní efekty. V tomto případě jde o tvůrcův oblíbený stop-motion trik, jehož genialitu dokazuje fakt, že se téměř totožný trikový proces používá i v dnešní době (z posledních filmů Mrtvá nevěsta nebo Wallace a Gromit), tedy nějakých sto let od jeho vzniku. Le Diable noir je klasickým zástupcem filmů doby, kdy na film ještě nebylo pohlíženo jako na komplexní umělecké dílo s možnostmi vklínění hlubších podtextů, ale jako na atrakci a technologický zázrak, proto jsou zde upřednostněny právě trikové prvky filmu. ()

Reklama

Reklama