Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (843)

plakát

Pátek třináctého (1980) 

Jasně, je to těžká klasika, ale jako film prostě nic extra... to Carpenterův Halloween je někde úplně jinde. Nicméně ten poslední záběr je super, to jo.

plakát

Boží ruka (2021) 

Umírněnější a méně opulentní Sorrentino, zase ale o to více osobní (až autobiografický), obnažený, niterný. První půlka je neskonale zábavná a vtipná, pak přijde tíživý zlom, aby to celé v poslední čtvrtině krásně vygradovalo a uzavřelo se v mohutně doznívajícím finále. Velká nádhera, Mládí a papežská série jsou sice pořád na vrcholu Sorrentinovy tvorby, ale to jednoduše proto, že představují nejvyšší metu filmového umění, takže i při této skutečnosti lze Boží ruku označit jako velkou filmovou událost (pravda, o něco méně nápadnou, než bývá u autora zvykem) a rozhodně jeden z filmů roku.

plakát

Resident Evil: Raccoon City (2021) 

tendence udělat z toho víc horor jsou celkem sympatický, jenže rejža na to prostě nemá, scénář je shit a prostě tomu chybí to pomyslný srdíčko.

plakát

Red Notice (2021) 

absolutně předvídatelný a průměrný snad ve všech ohledech... i v těch finálních rádoby zvratech. 200 míčů za tohle...tyvole, fakt nuda

plakát

Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021) 

Má to nápadité a hezky provedené akční scény (a není jich málo), ale ten stokrát propraný (nejen) marvelácký mustr je prostě už divácky ubíjející.

plakát

Vesmírný lovec (1983) 

Béčko jak řemen, s madmaxovsky pěkně šrotovou poetikou, bohužel celkem dost šrotová je i režie spolu se scénářem. Celkově ale příjemná jednohubka, ve které nejvíc vyčnívá Ironsidův záporák.

plakát

Duna (2021) 

Film-událost. Audiovizuální žrádlo v tom nejlepším slova smyslu (konstantně vtahující, opojné, ale nikterak prvoplánově invazivní jako většina trikových filmů poslední doby). Předloha je zárukou kvalitního vyprávění, Villeneuve jako již tradičně precizní, jak to umí jen on a Fincher, kompaktní atmosféra, dechberoucí design, progresivní Zimmer, přesní herci (vizuálně i co do projevu... jop, i Aquaman si dokáže uzmout několik scén pro sebe)...jen je třeba počítat, že se jedná o prolog, a opravdu velké věci se mají stát až v pokračování. Extáze. Nadšení. Díky.

plakát

Úplně cizí lidé (2021) (seriál) 

Až na nechutně zbotoxovanou Kidmanku, která prostě už moc nezahraje, super casting, a to jakože moc, rozjezd víc než slibný, jen škoda, že se to v půlce začne lámat v celkem plochou banalitu, která vytasí jeden slabší twist a nijaký závěr. Sedmilhářky jsou někde úplně jinde. Škoda, ale i tak se na to příjemně koukalo.

plakát

Splice (2009) 

Partnerská krize, rodičovská úskalí, mateřství, kariérismus, opakování zažitých vzorců, Freud... to všechno umně zabalené do multižánrového fláku, který dokáže být cronenbergovsky úchylný a tělesný, a zároveň spielbergovsky podivuhodný a poutavý (anebo E.T. potkává Mouchu). Pak je tu ten jeden makrodetail na oko, v němž se zrcadlí otevírající se vrata od stodoly a dovnitř vcházející postava... záběr dost podobný tomu, co se o dva roky později objevil ve Spielbergově Válečném koni... náhoda? Navíc... Dren je co designu i ztvárnění naprosto parádní. Jednoznačně Nataliho nejlepší film

plakát

Demonik (2021) 

Mám rád Blomkampa (líbilo i Elysium a dokážu ocenit i Chappieho), ale Demonic je patlanina na úrovni low-budgetového debutu nějakého nadšence. Herci naprd a monstrum ještě víc.

Ovládací panel
75 bodů

Reklama

Reklama