Režie:
Brett HaleyKamera:
Rob GivensHudba:
Keegan DeWittHrají:
Sam Elliott, Laura Prepon, Krysten Ritter, Nick Offerman, Katharine Ross, Mei Melançon, Todd Giebenhain, Candice Coke, Barbara Scolaro, Jackie Joyner (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Lee Hayden je stárnoucí bývalá hvězda stříbrného plátna, která zářila ve westernech před čtyřiceti lety. Dnes namlouvá reklamy na omáčky barbecue a na svém ranči v Malibu se věnuje převážně popíjení burbonu a kouření trávy, kterou ho zásobuje jeho jediný přítel Jeremy, který s ním kdysi (v dětské roli) hrál v jeho nejslavnějším filmu Hrdina. Lee je rozvedený, s bývalou ženou má celkem srdečný vztah, to se ale nedá říct o vztahu k dceři, zřejmě trvale frustrované tím, že ji jako otec zanedbával. Takřka v tu samou chvíli se Lee dozvídá dvě věci, které mají jeho celkem poklidné vegetování rázem změnit: jeho agent mu sdělí, že dostane cenu Western Icon za celoživotní dílo, a jeho lékař ho zaskočí zprávou, že má rakovinu pankreasu. Lee o své nemoci nikomu neřekne, místo toho tvrdí, že dostal nabídku natočit nový film. U Jeremyho se setkává s mladou ženou, stand-up umělkyní Charlotte (která si taky přišla pro matroš), a setkání má nečekané erotické dozvuky. Lee Charlotte pozve, aby ho doprovodila na předání ceny (což předtím jeho dcera odmítla). Na ceremoniálu Lee zazáří – má výbornou řeč a v závěru svou cenu věnuje překvapené fanynce... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (51)
Melancholický character piece a tak trochu dekonstrukce Elliottovy kinematografie. V podstatě takové důchodcovské JCVD. Bez nějakých moc zvratů, ale zato plné emocí a artové tak akorát, aby to vypadalo pěkně, ale ještě to nestačilo být dost sebezahleděné, aby vám to začalo lézt na nervy. Ale seriózně – je to moc příjemný film, Sam Elliott ho táhne v podstatě sám (i když Nick Offerman mu nahrává fakt solidně!), a i když to celkově nijak echt nevybočuje ze žánrových standardů, režie a herecké výkony jsou natolik silné, že je to ve výsledku vlastně jedno. Plus se to zvládá elegantně vyhnout i oběma variantám konce, které vás napadnou. A pak je tu ten Elliott. A Offerman. A tak. ()
Příběh není nic nového. O sobeckém muži, který se jednoho dne probudí a uvědomí si, že by si měl najít partnerku. Sam Elliott se na tuto roli hodí. Chvílemi jeho příběh připomíná biografii. Hodně času ho vidíme jen tiše zírat, ale dobře se na něj kouká. Hodilo by se více filmového děje. Nic nás zde nepřekvapí a film mírně spěje ke svému konci. ()
Sam Elliott zde naplno ukazuje svoje herecké schopnosti a zvládá celkem prvoplánový příběh o člověku, který se dostane do nepěkné fáze života se ctí a v podstatě bez jakéhokoli patosu. Navíc má i skvělé kolegy, kdy hlavně o Lauře Prepon si začínám myslet, že je vlastně hodně dobrou herečkou a stojí za pozornost. ()
Co k tomu napsat? Musím se přiznat, že úplně nevím. Tak prostý příběh, ovšem skutečně krásný a dojemný – chvílemi jsem opravdu slzel – a místy mi atmosféra trochu připomínala The Mule. Sam Elliott byl perfektní, jeho charisma je přímo oslňující (to možná není nejlepší přirovnání, ale na lepší teď nemám, ještě mi hraje písnička na konci závěrečných titulků a je to prostě nádhera). Nemluvě o jeho hlasu (a kníru), který dokáže pozvednout i reklamu na Doritos s mnou neoblíbeným Lilií die Nase Y. Před ostatními herci a všemi dalšími, kteří se podíleli na tomto filmu smekám a děkuji jim. A když už jsem u toho děkování, tak nesmím zapomenout na Real Toma Hardyho a jeho seznam filmů zasluhujících větší pozornosti. Tam jsem totiž k tomuto snímku přišel. A jsem za to moc a moc rád... ()
Velmi civilní film o (zase jedou) umírání, který vynáší nahoru hlavně Sam Elliott. Herec jedné role se snaží před koncem napravit, co se dřív podělal, a světě div se, tady to nepůsobí pateticky. Musím ocenit i konec, který jenom zdánlivě ukazuje, že se nic nezměnilo, protože my jako diváci víme, že to není pravda. ()
Reklama