Režie:
Walerian BorowczykScénář:
Walerian BorowczykHudba:
Bernard ParmegianiHrají:
Udo Kier, Patrick Magee, Howard Vernon, Rita Maiden, Clément Harari, Gisèle Préville, Marina PierroObsahy(1)
Borowczyk vychádza z legendy, ktorá hovorí, že prvú verziu Podivného prípadu doktora Jekylla a pána Hyda (pri ktorej písaní poháňal Roberta Louisa Stevensona kokaín) spálila jeho puritánska americká manželka pre sexuálne excesy, ktoré obsahovala. V Borowczykovom komornom filme, ktorý sa odohráva počas jedinej noci, sa Henry Jekyll ponára do chemického kúpeľa, aby z neho vyliezol ako monštruózne obdarený pán Hyde. Borowczykov majstrovský kúsok surrealistickej kinematografie šibalsky poletuje medzi brutálnou fraškou, krvavým delíriom a erotickým ošiaľom. (MFFK Febiofest)
(více)Recenze (6)
Extrémne nezvyčajný pohľad na známy motív. Ba priam šialený. Od pomalého úvodu, až po psychedelický záver ( šťavnatá 5hviezdičková záležitosť ). ()
Film „Docteur Jekyll et les femmes“ je podivný film a není jednoduché ho uchopit. Přesto z něj budete mít pocit, že se mu podařilo vyzdvihnout tu temnou podstatu celkového příběhu. Budete mít pocit, že to, co sledujete, je v souladu s tím, co se může odehrávat v člověku, který nedovede ovládat svoje emoce, a je jedno, jestli je to muž nebo žena, protože se to v případě chtíče může stát oběma. ()
Frenetický konec film je nadmíru expresivní, (pozdní) Borowczyk příjemně překvapil. ()
Udo Kier je zárukou divného filmu, Borowczyk pak toho, že budou padat tabu, především sexuální. Nahota, otevřený sex, krvavá znásilnění, výprask a mlácení jsou jen prostředky v tomto bizarním příběhu, který se po většinu času odehrává v rozlehlém domě. Ti, co v osudný večer překročili jeho práh, už se - možný spoiler - domů nevrátili. A nejen oni. Směrem k závěru drama vrcholí, přeživší se už jen plazí, ale i těm síly ubývají a vše završuje apokalypsa. Konec nečekaný v duchu - miluji tě k sežrání. Zajímavá je forma, kdy režisér skvěle pracuje s barokním šerosvitem. Mnohé postavy se navzájem pozorují, ale i z diváka se stává šmírák, když kamera sleduje dění zpovzdálí, škvírami dveří či skříní, v odrazech a zrcadlech nebo přes skleněné dveře. Kompozice obrazu je mnohdy záměrně rozbita, připomene tak filmy D. Argenta. Jedinečná je také intenzivní mrazivá hudba. Jako většina režisérových filmů i tenhle je spíše pro okrajové publikum. ()
A už v tom mám jasno. Pár filmových verzií spracovanej novely od Roberta Stevensona som už videla a myslím, že stačilo. ( iba ak by M.Bay sfilmoval tranformáciu po svojom ). Borowczik si látku vzal so svojím nezameniteľným filmárskym umom aby ju preformoval na okulahodiacu drámu, do ktorej nenápadne pridal aj " sexplicitné " vsuvky. Je to vyslovene herecké(!) spracovanie, atmosferická kostýmovka s nemalým prispením horroru , v ktorej ale nehraje prím.Udo bol skvelá voľba ( ten sa toho sexappealu asi nezbaví nikdy) . Tá premena vo vani...tak tú si na dlhú dobu uchovám. Vďaka Waler za príspevok. R.I.P. ()
Galerie (28)
Photo © Carlotta / Arrow Films
Reklama