Režie:
José Luis MerinoKamera:
Emanuele Di ColaHrají:
Agostina Belli, Erna Schürer, Ugo Bologna, Antonio Jiménez Escribano, Javier de Rivera, Mariano Vidal MolinaObsahy(1)
Krásná mladá žena přijíždí na odlehlé panství, kde hledá práci biochemičky u barona Janose Dalmara (Carlos Quiney). Zjistí, že ji přitahuje, a tak se ponoří do práce, aby potlačila své chlípné touhy. V okolí dojde k sérii poměrně brutálních vražd a ona brzy zjistí, že baron není tím, čím se zdá být. Nedlouho poté se baron promění v démona a krásná mladá žena se stane jeho vlastní otrokyní lásky. (JasonCZ)
(více)Recenze (7)
Ve své době to muselo být dílko působivější (byť je to sériový komerční výrobek), ale i zde příslovečný zub času zahlodal mocně. Zbyly tedy hezky ponuře tajemné exteriéry, pěkné kostýmy, pohledné ženy. Vcelku decentní erotika, pár scén s náznaky násilného sexu. Děj je jednoduchý a celkem předvídatelný, obluda z hlediska masky a triků vypadá zastarale. Ale jednou to shlédnout lze. ()
Niekde niekto spravil chybu. Tento ghotic horror zaspal na pol ceste. Je mi jasné, že do tej doby prišla a aj odišla spústa podobných žánroviek, ale každý z nich mal šancu niečo predviesť a dokázať. Tak, ako tento. Temné chodby a komnaty a nejaká tá ,,torture chamber,, bez života podľa tých správnych hororových tradícií, rozhodne ´´svetlými´´ chvíľkami neprispeje. To sa tam musí odohrávať lepšie divadielko, ako je toto. ()
Ano, souhlasím s kolegy, film už dneska působí strašně zastaralým dojmem, kdy asi jen stěží ohromí a zaujme dnešními filmy zmlsaného a náročného diváka, zub času zde neúprosně zapracoval, a to rychleji (ke zklamání fanoušků Euro-hororu) než by člověk přeci jen očekával, možná že to bylo dokonce staré už ve své době. Možná v 60's by to byl úspěch, ale v 70's to vypadalo trochu opozděné, tzv jak se říká, přijít jako s křížkem po funuse. Není to nic originálního, je to předvídatelné (plné banálních situací a momentů), z celého filmu jsem zde našel snad jen dva atmosféričtější momenty, tak jen snad ta povinná nahota krásných hereček (Erny Schürer a velmi mladé Agostiny Belli, někdy z úplných počátků její herecké dráhy), to tady trochu málo okořenila. Za víc jak 3* to ale bohužel nebude."Il castello dalle porte di fuoco", je totiž čistě rutinní a žalostně průměrný film v rámci celého žánru, kdy tomu chybělo hodně z bohaté 60's atmosféry těch nejlepších gotických filmů na 70's to bylo jen více explicitní, pokud jde o nahotu, násilí a některé zvrácenosti. Mno, většinu času se při sledování tohoto kousku budete asi nudit, speciální efekty jsou nádherně kýčovité, stejně tak jako nedostatečné masky (make-up především). Film krom lepší atmosféry, postrádá i nějaké větší tajemství, není to ani moc napínavé ani zlověstně vzrušující nebo znepokojivé, tak jako jiné příběhy svého druhu. Únosných by by bylo tak 80-85 minut, ale to by se tady muselo hodně stříhat a krátit, škoda. Takhle tedy pouze a jen pro kompletisty. P.S.: Také vám ten hlavní znetvořený protagonista se svým zabijáckým drápem připomínal Freedieho Kruegera? Podobné a lepší filmy; "The Virgin of Nuremberg", "The Whip and the Body" nebo "The Horrible Secret of Dr Hichcock". ()
Gotika so všetkým, čo k tomu patrí. Hrad, tajomstvo, pán "domu", podivné experimenty, zakazané dvere, mysteriózna smrť v plameňoch, podozrievaví dedinčania a miznúce devy. K tomu láska, nová žena... Výslednú skladačku si pomerne rýchlo poskladáte sami. Hudba filmu "zamrzla" kdesi v 60s, no, vlastne celý film. Je tu trošku viac veľmi decentnej nahoty a nejaké tie krvavé šrámy najviac, popalená tvár a skôr naznačené mučenie, ale žáner už bol v tej dobe trošku ďalej. O. K. filmík, ktorý ale mohol trošku inovovať, ako sa v tej dobe v Európe dialo. ()
Lehce nadprůměrný gotický kousek. Téma se mi líbilo, starý hrad, tajemný baron, mizející mladé dívky, šílené experimenty... Zpracování už bylo slabší, výtvarně i hudebně nevýrazné a technicky zastaralé. Několik scén se sice povedlo, naskytnou se i pohledy na nahou Ernu Schürer, ale jako celek mě to audiovizuálně příliš nezaujalo. Atmosféra mi přišla spíše kolísavá a strašilo se jen velmi málo. Častěji se hlavní postavy mezi sebou jenom dohadují. Co se týče italských gotických hororů, tak šedesátá léta a černobílý formát jim podle mě sluší víc. V těch sedmdesátkách už to působí více sleazy a trashově, což zase slušelo jiným subžánrům, jako například sexploitation nebo giallo. Gotiku mám raději decentnější, ale i tak se tento kousek do sbírky hodí. Tři hvězdičky akorát. ()
Galerie (20)
Photo © Hans Braun / Mercator Filmverleih Bodo Gaus
![Ivanna - Fotosky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/711/161711860_b27898.jpg)
Reklama