Režie:
Terrence MalickScénář:
Terrence MalickKamera:
Néstor AlmendrosHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Richard Gere, Brooke Adams, Sam Shepard, Linda Manz, Robert J. Wilke, Stuart Margolin, Richard Libertini, Timothy Scott, Doug Kershaw, John WilkinsonObsahy(2)
Film Nebeské dny, kritiky jeden z nejoceňovanějších filmů všech dob, je dojemným příběhem dvou mužů, kteří milují stejnou ženu. Richard Gere, uprchlík z chudinské čtvrti Chicaga čelí kvůli lásce k Abby (Brooke Adams) plachému, bohatému Texasanovi (Sam Shepard). Mimořádný filmový počin s působivou kamerou a podmanivým zvukem natočil scenárista a režisér Terrence Malick. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (232)
Po docela fajn Badlands jsem si zacal myslet, ze aspon rany Malickovo filmy me zaujmou, jenze Badlands byla asi jedina vyjimka. Tohle je zkratka typickej Malick. Sazi se hodne na atmosferu a kameru, ktera je opravdu uzasna a to i presto, ze se vlastne vetsinu casu koukame na pole. Jinak pribeh je znacne jednoduchej a neoriginalni, mame tu milostnej trojuhelnik, ale postavy mluvi jen minimalne a vetsinou proste jen cumi, takze to musi zachranovat jiz zminena kamera a hudba. Ne, ze by to vylozene nudilo, jenze herci nejsou kdovijaky sympataci a nic moc nehrajou i presto, ze tu je mladej Gere, takze jsem to tak nejak dokoukal jen aby se nereklo. ()
Terrence Malick vypráví neobyčejný příběh a nechává v něm v první řadě mluvit přírodu. Jeho obrazová řeč je neopakovatelná, uchvacující, okouzlující. Kameraman Néstor Almendros - bývalý spolupracovník Françoise Truffauta a Erica Rohmera - si geniálně pohrává s lány obilí, atmosférou západu slunce i ranních rozbřesků, s polními pracemi i s detaily kobylek. To, co je ale nejpůsobivější, je Malickovo smutně strohé vyprávění. Milostný trojúhelník je náhle a drsně rozetnut, a než se vzpamatujeme, jsme doraženi další krutou, neočekávanou ranou, abychom během chvilky pochopili, že se vlastně nic nestalo, že život běží dál. Malick si své postavy nehýčká, abychom ronili slzy při jejich skonu. Smutno nám bude z toho, jak jsou vlastně naši hrdinové nicotní. ()
Četl jsem, že tento film je jeden z vizuálně nejúchvatnějších filmů všech dob, takže jsem od toho čekal prakticky cokoliv. Byl jsem překvapen tím, jak mě Terrence Malick dokázal ze vteřiny na vteřinu přemístit z houpacího křesla na obilné pole, které je velikostně obrovské a kam se podívám, vidím samé lány. Lány, lány, lány...nic víc než samé obilí, no a o kousek dál žací stroje a kopu pracovníků. Do těchto nenápadných pracovníků zasahuje tento příběh. Nijak emotivně neburcuje, prostě se objeví, zařídí zkázu a zase si v poklidu odkráčí, vzájmu družstva, které se ze všeho dostane a dál zemědělčí, tak jak to má být. Kamera pracuje naprosto fantasticky, okolí je nádherné...a to kupodivu nesledujeme jen obilné pole....celkově každý záběr na sobě zanechá stopu umělce. Proto jsem asi pochopil proč je právě tento film brán jako jeden z vizuálně nejúchvatnějších vůbec. --- Nevím čí jsem - Tos nevěděl nikdy. ()
Příběh dvou mužů, kteří milují stejnou ženu. Ocenění : Oscar - kamera; nominace - kostýmy, hudba, zvuk BAFTA - Cena Anthonyho Asquitha za hudbu MFF Cannes - režie, nominace na Zlatou palmu David di Donatello Awards - zahraničníé herec (R. Gere), scénář zahraničního filmu Los Angeles Film Critics Association Awards - kamera National Board of Review - anglicky mluvený film National Society of Film Critics Awards - kamera, režie New York Film Critics Circle Awards - režie..... Režie a scénář : Terrence Malick. Kamera : Néstor Almendros ()
Uznávám, že ve filmu jsou krásný záběry a celkově se na to hezky kouká, ale je to trochu o ničem. Téma milostnýho trojúhelníku bylo zfilmováno X-krát a navíc mě tyhle romantický dramata zase až tak úplně neberou. Škoda, že film nezůstal jenom u tý sklizně obilí. Jinak Brooke Adams byla zajímavá, Sam Shepard naopak totálně nezajímavej a nevýraznej a Richard Gere tradičně nesympatickej až na půdu. ()
Galerie (98)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (33)
- Historické vybavení na mlácení pšenice bylo zapůjčeno z Western Development Museum v kanadském Saskatchewanu. (Borrtex)
- Název filmu je odkazem na Pátou knihu Mojžíšovu 11,21: „Aby se rozmnožily vaše dny a dny vašich synů v zemi, o které Hospodin přísahal vašim otcům, že jim ji dá, tak jako dny nebes nad zemí.“ (Borrtex)
- Jedná se o jeden z prvních amerických filmů, ve kterém byl použit kamerový steadicam k lepší stabilizaci obrazu. Jednalo se o prototyp Panaglide vyroben společností Panasonic. (Borrtex)
Reklama