Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Prvý hraný film režiséra Roya Anderssona, inšpirovaný československou novou vlnou, mu získal povesť veľkého talentu a dodnes je považovaný za jedno z najzásadnejších diel švédskej kinematografie. Je príbehom letnej lásky pätnásťročného Pära a trinásťročnej Anniky, ktorých čisté city ostro kontrastujú s cynickými a pokryteckými vzťahmi sveta dospelých. (RTVS)

(více)

Recenze (26)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Těch několik málo náznaků pozdější Anderssonovy tvorby snad stálo za to (zejména hledání Johna v závěru), ty byly ale stejně nanejvýš upozaděny hlavním a naprosto klasickým příběhem o lásce mladého páru, na který se díky vzhlednosti velké většiny Švédek (čili i Anniky) dalo sice s radostí koukat, ale nepřekvapilo absolutně ale absolutně ničím. Ale věřím, že v záplavě Bergmanů, mohl mít tento film ve Švédsku úspěch, protože je podán realistickou formou a zabývá se tématem, který je blízký všem a každý mu rozumí a vyzná se v něm. Ale já si tedy více vážím stylizace, kterou pak Roy produkuje o třicet a více let později. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Názov je úplne presný, je to lovestory, bez toho, aby sa hľadali nejaké prehnané dramatické zápletky alebo veľkolepé vyústenia. Príbeh o mladých, možno príliš mladých, a možno aj nie pre tú divokú dobu kvetinových detí, ktorá sa už asi nevráti. Vo filme je zopár scén, ktoré sa vo Švédsku mohli stať kultovými a takému pohosteniu, ako chlieb so salámou a malinovka, by žiadny pätnásťročný chlap neodolal. Najlepšie v kombinácii s panákom a cigaretou. No a záletník v skrini, to nemalo chybu. Film mal u mňa našliapnuté na štyri hviezdy, ale počas toho záveru s dospelými, keď sa film úplne odklonil od pôvodného zámeru, štvrtú hviezdu takmer stratil. –––– Tento svet nie je pre osamelých. –––– Mamu zaujíma, či si milý, len neviem, čo tým myslí. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

V prvých dvoch tretinách švédska Fontána pre Zuzanu (1) bez hudby a s inteligentnejším scenárom. Ono to chvíľami pripomína klipy Elánu (a ďalších našich mágov 80 rokov) a je to veľmi vtipné. Je pre mňa prekvapením, ako voľne mohla žiť mládež vo Švédsku v období, v ktorom sa film odohráva, o nejakej motorke v pätnástich sme mohli iba snívať. Ťažko povedať, či je záverečná tretina, sústrediaca sa na tých starších dobrým riešením, mňa to trochu z tej veľmi peknej love story vytrhlo. Normálne verím, že vo fikčnej budúcnosti tohoto filmu sú títo dvaja šťastní manželia a neopakujú chyby dospelých, ktorými tu sme svedkami. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak za mňa by som určite netvrdil, že ide o zásadné dielo švédskej kinematografie. Pokiaľ áno, tak je to teda záhada, na ktorú nepoznám odpoveď. Určite by som tu neriešil cynizmus dospelých, ako skôr ich ľahostajnosť a rodičovskú čudnosť. Nechať trinásťročné deti sa len tak poflakovať po nociach, húliť cigarety ako fabrický komín a čo ja viem čo ešte, tak to mi akosi rozum neberie. Celá tá situácia mi preto prišla ako z inej planéty. Za tú urputnú snahu tváriť sa lepšie ako to v skutočnosti bolo, si to ale ten slabší nadpriemer zaslúži. To boli asi tie dlhé zábery, ktoré sa miestami tvárilo trochu artovo. 70/100 ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Přiblížit tento film je docela těžké. S velkou dávkou nepřesnosti bych ho přirovnal k tuzemským filmům nové vlny 60. let, především Formanovi. Má to jiný povrch, ale shoda je přinejmenším ve snaze zachytit obyčejno, bez příkras a se vší banalitou. --- Pro Čecha je mnohem nesnadnější tomuto filmu řádně porozumět, protože švédské reálie byly a jsou dost jiné. Tenhle druh realistických děl se bez jejich znalosti neobejde; však si zkusme představit, jak třeba současný Američan vnímá a jak rozumí filmům jako Černý Petr nebo Hoří, má panenko. --- Já sám jsem Švédsko malinko poznal o dekádu později. Blahobytný netýkavý snobismus v mých reflexích dominoval, snad že jsem byl cizinec. I v tomto příběhu je přítomný, hlavně v závěru. --- Tenhle film je bezmála dokumentem. Vnímám ho jako cenné dílo pro gurmány a specialisty. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama