Reklama

Reklama

Přes hranici

  • Francie La Traversée (více)
Trailer 4

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmové vyprávění rozehrává vzpomínání dnes už staré paní Kyony na dalekou cestu, kterou museli v dětském věku podniknout s bratrem Adrielem. V šesti kapitolách oživuje příběh epizody jejich útěku z rodného města Novi Varna před razií vesnického pogromu, během něhož jsou zatčeni jejich rodiče. Kyoně vstupující do puberty a Adrielovi se podaří shodou okolností upláchnout a nastoupit na vlak do Stemetsvaru. Bez prostředků i bez opory se ocitají v prostředí dětí ulice a nejrůznějších zlodějů, které vede Iskander, než jsou umístěni do spartánské rodiny na nucenou převýchovu v Basse‑Bathélie. Na popud rebelující Kyony, která se odmítá podřídit přísnému domácímu dozoru, znovu utíkají, tentokrát do hustého, temného lesa. Silná vánice načas rozdělí oba pronásledované sourozence, sestry se na zimu ujímá stará osamělá čarodějnice, která žije mezi vlky v lesní chalupě. Až na jaře se Kyona opět setkává s Adrielem v prostředí cirkusu, který pod velením Madame putuje pomalu k hranicím. Pod šapitó pořádajícím cirkusová představení se skrývají další běženci. Krásné tanečnice spí v noci s okolními vojáky, aby tak vykupovaly pro nesourodé a svobodomyslné společenství trochu bezpečí a nerušený postup ke svobodě. Dospívající Kyonu si zatím předchází lehkomyslný, ale i okouzlující mladík Erdewan. Oběma sourozencům jsou na stopě vojáci a zejména posluhovač režimu Jon Zuyld. Po dalším útěku jsou zadrženi a umístěni v horském táboře, kde se spolu znovu setkávají s Iskanderem. Ten se uchází stejně jako Erdewan o Kyonu i vychází najevo, že je nejen volavkou pracující pro Jona Zuylda. Zároveň se snaží všem pomoci dostat se na svobodu, která se nachází už na druhé stráni válkou a nenávistí zničené země. Kyona si uvědomuje, že na celé cestě putování za vytouženou svobodou musí platit velkou cenu – přichází postupně o své nejbližší, které má ráda... (Pilot Film)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (22)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Pro animáky mám prostě slabost a častokrát mi stačí málo k tomu, abych se do nich zamiloval – zvláště pak když nesou stopy zlatých českých ručiček. Což platí i pro koprodukční snímek Přes hranici, jenž vznikal celých 12 let, jelikož využívá neobvyklou, zcela novátorskou a dost náročnou animační techniku – a tou je malba na sklo, která celému motivu útěku z domova a jeho následném hledání [jehož prostřednictvím zároveň apeluje na problematiku migrační krize] dodává nejen působivost, ale i unikátní výtvarný punc.... Tohle je zkrátka důkaz že Česko [a Evropa celkově] má jedinečnou příležitost se opět stát velmocí v produkci umělecky ambiciózních animovaných filmů – ať už kreslených, stop-motion, či loutkových (3D animáky radši nechte Pixaru). ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tyhle ambiciózní animáky s netradičním stylem animace často selhávají na tom stejném - příběh. Člověk tu animaci (zde skrze malbou na sklo) prostě musí obdivovat už jen kvůli tomu, jak moc je vidět, kolik práce a pečlivosti do toho dali a že zde byla i spousta zajímavých nápadů, která tenhle styl ozvláštňovala ještě víc než už sám o sobě je a vzniklo tu tak spoustu obrazů, která by se zfleku dala pověsit někde v galerii. Ve formě je ten film opravdu skvělý a do jisté míry mu to i stačí na tvorbu atmosféry, která sice není zrovna podmanivá, ale cítit z toho je. Bohužel ale příběh je docela tuctový a s tuctovými postavami a scénář se ani nesnaží o to být v tomhle směru odlišný i obsahem. Nečekejte žádnou větší práci s postavami, ani s dějem a co je nejhorší, ani žádný větší emoční dopad. Je to prostě taková umělecky chladná očividnost, která se (ale jen dějově) spokojuje s málem a doufá, že divák bude natolik fascinovaný formou, že slabý scénář promine. U mě se to ale nepovedlo a za skutečné umění považuji, když si kromě animace dají stejně pečlivou, až chirurgicky přesnou práci i se scénářem. Tenhle je prostě zaměnitelný, nemůžu si pomoct. A své uprchlické téma to podává zrovna tak. 3* ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Sugestivně zpracovaný příběh o strastech migrantů, jehož evidentním posláním je získat pochopení pro migranty, kteří jsou v hostitelských zemích přijímáni zpravidla s velkou nedůvěrou a nevraživostí místních. Částečně se film snaží ospravedlnit i různé kriminální chování těch, pro které je to jediný způsob přežití. Důležité je, pokud se divák nad situací běženců alespoň snaží zamyslet, přestože jde o problém, jehož řešení se zdá být v nedohlednu. Důležitější je totiž klast si otázky,  než vynášet unáhlené soudy. Snímek v tomto směru určitě působí a skvělé zpracování tomu jen napomáhá. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

No nič, animácia ako z nejakého Gaugainoveho obrazu. Alebo Marca Chagalla. Pekné na obraze, v pohybe už menej. Farebnosť bola predčená príbehom. Je to umenie, ale nie každý ho dokáže doceniť. Film vo svojej podstate môže odkazovať na akúkoľvek vojnovú situáciu, kde je obyvateľstvo nútené utiecť. Aktuálne ale sadla do noty rusko-ukrajinskému konfliktu a keďže aj režisérka vytvorila tento film podľa úteku svojej starej mamy z Odesy v roku 1905, je to ozaj príznačné. ()

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Výtvarně naprosto ploché až odpudivé. Viděl jsem asi tak půlku a stačilo. Chápu, že tato technologie je na celovečerák dost masakr, ale paní režisérka by si měla být více vědoma svých schopností a do ničeho takhle dlouhého se již nepouštět. *** Viděno v Pardubickém letním kině. Smutné je, že tento samotný celovečerní film byl překonán jak krátkým animovaným předfilmem podobnou technikou od studentů FAMU nebo co to bylo (namluvil to tuším Goldflam), tak i dokumentem o vzniku tohoto celovečerního filmu samotného, ve kterém nám paní režisérka zaníceně vysvětlovala jak jsou její kraťasy oceňované a boží a proto začala točit tohle... *** Jakožto fanda animáků jsem tohle fakt nedal... když už animáky pro dospělé, tak ať to má aspoň pořádný vizuál. Vyprávět závažné téma vizuálním ztvárněním, které odpovídalo tak pohádce O ptáku ohnivákovi mi nepřijde moc ideální. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Film se připravoval již od roku 2012. (SONY_)
  • Režisérka vytvorila tento film podľa úteku svojej starej mamy z Odesy so šiestimi súrodencami po pogrome v roku 1905, ktorý bol výsledkom otrasov po ruskej porážke vo vojne proti Japonsku. (Arsenal83)
  • Na snímku se podílely animátorky z české společnosti MAUR film. (SONY_)

Související novinky

Febiofest sa po dvoch rokoch vracia do kín

Febiofest sa po dvoch rokoch vracia do kín

15.03.2022

Medzinárodný filmový festival Febiofest Bratislava začína 16. marca do kinosál uvedie 75 filmov. Tie budú rozdelené v 8 sekciách – V strede Európy-súťaž krátkych filmov; V strede Európy – mimo súťaž,… (více)

Reklama

Reklama