Reklama

Reklama

Konec dětství

  • Česko Ten kluk Mudge (více)

Obsahy(1)

Filmové drama režiséra Michaela Burkeho vypráví o čtrnáctiletém farmářském chlapci, který se nedokáže vyrovnat se smrtí své matky. Otec Duncana nechápe, jeho vrstevníci se mu posmívají a on zoufale touží po přátelství. (oficiální text distributora)

Recenze (55)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Jednobarevné slepice obvykle tu kropenatou uklovou...někdy až k smrti. 1) Na jedné straně jsou vesničtí burani, na straně druhé přecitlivělý osamocený zženštilý chlapec s podivným vztahem k drůbeži. Smrt matky jako jediného člověka, k němuž měl Mudge pravděpodobně blízko (otec své city neumí vyjádřit) slouží jako spouštěč dalších událostí. 2) 18letému Emilu Hirschovi (Duncan Mudge) sice více věřím jeho drzé fracky, ale herec jeho formátu zvládne vše...i trochu jetého vesničánka z vermontského venkova. 22letý Tom Guiry (kamarád Perry) pak dodal trochu té chlapské přitažlivosti. 3) Režisér Michael Burke na stejné téma natočil o pět let dříve dvacetiminutový film Fishbelly White, který je součástí kompilace krátkých filmů s gayovskou tématikou Boys Life 5. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Kdy vlastně lidskému jedinci končí dětství? Na to si musí odpovědět každý z nás. A v tomhle filmu máme citlivého hocha, kterému je čtrnáct a musí se vyrovnávat se smrtí své matky, avšak jeho vrstevníci jsou bandou pitomců, takže se mezi nimi těžko prosazuje. Oporou je mu otec, ale jinak musí žít sám za sebe. Kolik je na zemi takových míst, kde se podobný příběh může odehrát. Čím nahradit dosavadní chod života? Dříve či později to čeká každého pozůstalého. ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Amerických dramat o outsiderství, příběhy z venkova, kde chlapcům umírají matky a ti pak zůstávají s přísným otcem, jsem viděl nejméně dva tucty. Občas vidíme pěkně nasnímanou krajinku, předem čitelné scény, podkreslené drnkáním akustické kytary. Konec dětství začíná úplně stejně. Ovšem narozdíl od ostatních má nepříliš čitelný příběh, který naznačí, kam se bude ubírat, ale nakonec v poslední vteřině uhne z vyšlapené cestičky a občas připraví nečekanou drobnost. Emile Hirsch svým nepřehlédnutelným hereckým výkonem dospívajícího podivína se slepicí ... Konec komentáře. ()

Philippa 

všechny recenze uživatele

Lidé vymezující se většině ,tedy "normálnímu" , to vždy mají těžké. O co těžší to je v dospívání ? Děti dokáží být velmi kruté a zvláště ty ,co za svou krutost skrývají svou slabost. Emile Hirsch si tu pochvalu ode všech opravdu zasluhuje. On vtiskl Duncanovi takovou opravdovost ,že mě mrazilo po celou dobu a mezi námi ,jsem fakt ráda ,že to byl jen film. ()

hot_spot 

všechny recenze uživatele

Kontrast mezi "divným" teenagerem a drsným americkým venkovem už by se dal mezi nezávislými filmy považovat za klišé a stejně tak mi přišla už ohraná také fragmentovanost děje i místy až přehnaná snaha o syrovost. Film drží nad vodou hlavně výborně hrající Hirsch, kterého jsem dosud považoval za řadovou hvězdičku sázící na svůj vykulený obličej - tady mě však donutil změnit stanovisko. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Michael Burke napsal scénář pro film na festivalu Sundance Labs v roce 2000. O inspiraci pro natočení filmu Burke řekl: „Vyrůstal jsem ve venkovském prostředí Vermontu a chtěl jsem vyprávět příběh o příliš citlivém klukovi, vychovávaném v drsném prostředí.“ (HellFire)
  • Film byl v roce 2004 promítán i na několika gay a lesbických nezávislých filmových festivalech. (Terva)

Reklama

Reklama