poster

Konec dětství

  • Česko

    Ten kluk Mudge

  • USA

    The Mudge Boy

  • Slovensko

    Koniec detstva

Drama

USA, 2003, 94 min

Režie:

Michael Burke

Kamera:

Vanja Cernjul

Scénografie:

David Doernberg
(další profese)
  • aluna
    ****

    Pod kůži se vám hrdina ztělesněný (nutno dodat skvěle) Emile Hirschem rozhodně dostane. Celej film mi ho bylo šíleně líto a bála jsem se, že se stane to, co se taky stalo. Váhám mezi **** a *****, co se týče mejch pocitů, tak na mě to zafungovalo, ale filmek si vzal na bedra těch témat a problematik na jednoho vesnickýho klučinu nějak moc, až to zavání prvoplánovým hraním na city. Na druhou stranu je to tak uvěřitelně a citlivě zahraný, že je prostě nemožný, abyste ono těžký období neprožívali s Duncanem. Tak nevím....90%, a zaokrouhlím je dolů.(26.4.2010)

  • wer4
    ****

    Posledných päť minút mi neuveriteľne zdvihlo žalúdok, ale zároveň sa vo mne utriedili myšlienky a dokázala som si k nemu vytvoriť osobný pocit, ktorý prichádzal dosť pozvoľne. Určite som očakávala niečo dramatické na záver, ale toto .. hmm. Film to bol nadmieru citlivý a nemyslím si, že točený pre masové publikum. Výkon Emila Hirscha tu ospevovali mnohí a pridávam sa k nim (mne osobne svojím herectvom v tomto snímku veľmi pripomínal mladučké časy DiCapria).(15.10.2008)

  • Legas
    *****

    Amerických dramat o outsiderství, příběhy z venkova, kde chlapcům umírají matky a ti pak zůstávají s přísným otcem, jsem viděl nejméně dva tucty. Občas vidíme pěkně nasnímanou krajinku, předem čitelné scény, podkreslené drnkáním akustické kytary. Konec dětství začíná úplně stejně. Ovšem narozdíl od ostatních má nepříliš čitelný příběh, který naznačí, kam se bude ubírat, ale nakonec v poslední vteřině uhne z vyšlapené cestičky a občas připraví nečekanou drobnost. Emile Hirsch svým nepřehlédnutelným hereckým výkonem dospívajícího podivína se slepicí ... Konec komentáře.(16.3.2008)

  • Radko
    *

    Nerozumiem. Malo ísť o zvýšenie tolerancie k takémuto typu správania? Skôr by sa hodilo vypočutie psychoterapeuta ako pestovať čosi tak nedefinovateľné ako toleranciu (ktorá sa mi spája skôr s ignorantstvom - nechajme sa navzájom na pokoji, nech sme akýkoľvek). Toľko k vyzneniu. K obsahu: že sa chlapec správal odpudivo? Správal. Nechával si srať sliepku na košeľu akoby to bolo v poriadku, strkal si jej hlavu do úst, hral si s prsnými bradavkami navlečený v matkinom župane, a záver? - na zgrcanie. Na rozdiel od kleopatry si myslím, že toto s Kesom veľa spoločné nemá (okrem outsiderstva teenagera). U Loacha bol vzťah chlapca a vtáka symbolom slobody a pocitu šťastia, ktoré sa chlapcovi nedostávali v sociálne slabom prostredí domova ani v škole, tu išlo o ukázanie chlapcovej osamelej frustrácie po smrti milovanej matky. Chýbajúce puto vypĺňal kontaktom s niekým, kto prejavil záujem, či to bola sliepka, sused , partia z auta, prísny a citovo chladný otec, alebo fixáciou na veci (matkine šaty). Vôbec nezdieľam presvečenie Radka99, že veci na svete sú len bolestné a zraňujúce. Masochistické bolestínstvo a rochnenie sa v pocite životného smútku a utrpenia, ktoré bolo typické pre časť starovekých mysliteľov sa zvláštnymi cestami neoliberálnej filozofie vzdávania holdu abiotickým formám správania (sexuálneho, sociopatického) stalo príznačné pre určitú časť "nezávislej umeleckej" tvorby súčasnosti, spätej s nenávisťou k pocitom životného šťastia a radosti. A tak film, ktorý z filmárskeho hľadiska predstavuje čistý priemer, z dejového len lineárne odrozprávaný príbeh, stráca u mňa body zaraďujúce ho k možnému priemeru práve svojím vyznením (nájdenie citov a zblíženie len prostredníctvom utrpenia, snaha o akceptovanie duševne zranených ich ponechaním vlastnému trápeniu sa), nezlučiteľným s mojim pohľadom na svet okolo.(15.10.2008)

  • Nine
    *****

    Krásný a hodně citlivý film o tom, jak se otec a syn vyrovnávají se smrtí ženy, matky. Každý po svém a sám, protože k sobě nějak nemohou najít cestu... Na Duncanovi se ztráta podepsala hodně a jeho otce to snad až děsí a neví, jak se zachovat. Duncan je divnej... Asi ani on sám neví, co se s ním děje. Z filmu mám pokaždé (viděla jsem ho asi 4x) smíšené pocity. Snad ani nelze říct, jestli to dopadlo dobře nebo ne... V hlavní roli Emile Hirsch. A předvedl neskutečně výborný výkon a to i v tak těžké roli, jakou mu předepsal scénář. Skvěle hráli i Richard Jenkins jako Duncanův otec nebo Tom Guiry coby Perry. Kamera je obyčejná, ne nijak zvlášť vynalézavá, jenže to dodává filmu strašně na kvalitě. I když vlastně - má "spešl" obrazy - takové velké, obsáhlé, přitom detailní. Nedočkáme se tu tuctových záběrů, kdy ten, kdo mluví, je zabírán zblízka do obličeje. Jakoby i ta kamera vykreslovala vzdálenost, jakou má Duncan k ostatním. A i tu prázdnotu po zemřelé a očividně velmi milované mámě a ženě. Ano, kamera je brilantní! Je to smutný příběh plný hledání - otcovské lásky, přátelství... A hledání sebe sama.(26.1.2013)

  • - Michael Burke napsal scénář pro film na festivalu Sundance Labs v roce 2000. O inspiraci pro natočení filmu Burke řekl: „Vyrůstal jsem ve venkovském prostředí Vermontu a chtěl jsem vyprávět příběh o příliš citlivém klukovi, vychovávaném v drsném prostředí.“ (HellFire)

  • - Film byl v roce 2004 promítán i na několika gay a lesbických nezávislých filmových festivalech. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace