Reklama

Reklama

Mary Steenburgenová jako spisovatelka hledající literární inspiraci na Floridě... Rok 1928. Dvaatřicetiletá newyorská novinářka Marjorie K. Rawlingsová nepříliš úspěšně píše povídky situované do středověku. Jednoho dne se rozhodne, že zcela změní svůj život. Proto zakoupí pomerančový sad na Floridě, aby měla klid na práci. Její představy a plány se sice poněkud rozchází se skutečností, zato tu nachází prostředí, jemuž dobře rozumí. Právě povídky, které zde Rawlingsová napíše – začnou noviny otiskovat... Životopisný příběh natočený známým hollywoodským tvůrcem Martinem Rittem zaujme prostředím krásné floridské přírody. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

dopitak 

všechny recenze uživatele

I tady nechybí báječná jižanská atmosféra, ale nezlobte se romantici a básníci na mě, celý film se tam nic pořádnýho neděje. Koloušek utekl, sežere nám mrkev, půjdeme ho picnout, ne já ho kámo nechci picnout, mám ho ráda... Zdlouhavé prázdné nic, s hezkou hudbou a lokalitami. Dabing ČT 1996 (Jarmila Švehlová v 85 % dialogů). ()

peproch 

všechny recenze uživatele

Ono je to vlastně nevhodné označit tento film jako drama, protože tu o drama vůbec nejde. Dramata možná prožívají vedlejší postavy příběhu, daleko vhodnější je představit tento snímek jako idylu. Protože právě o to jde, drama Marjorie zažila již v rámci expozice, odešla od manžela, z městského prostředí, z nesvobody. Nalezla venkov, nové, idylické vztahy, bytostná přátelství, její ženská emancipace je i autorskou emancipací, role přírody, role venkova.... však to z české literatury znáte. Kdo tedy čeká jakékoliv byť jen náznaky napětí, bude zklamán. Takže hodnotit lze jen to, jak se tvůrci a protagonisté zhostili tématu a rolí. A český dabing hooodně kazí lyrismus i autentický dojem. Je to film, na který se dívejte se svou osmdesátiletou mamkou nebo tchyní v nedělní podvečer. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Svérázní lidé prožívají své svérázné osudy. 1)  Film s výrazně příjemnou atmosférou popisuje, jak být šťastný v pomerančovníkovém háji v zemi (téměř) nikoho._____ 2)  Cross Creek osídlili až v 19. století. Dům Rawlingsové byl postaven někdy v 80. létech. Když se spisovatelka nastěhovala, žilo v osadě pět bílých a dvě černošské rodiny. Elektřinu zavedli v roce 1948. Silnice přes Cross Creek byla vydlážděna ve stejné době (Alachua County Road 325). Silnice do Micanopy, tzv. River Styx Road (Alachua County Road 346) dostala pevný povrch až v roce 1962._____ 3)  Marjorie Kinnan Rawlingsová se přestěhovala do Cross Creek v roce 1928 a žila tam a psala až do své smrti v roce 1953. Norton Baskin ji přežil o 44 let. Městečko se nachází mezi jezerem Orange a jezerem Lochloosa jižně od Gainesville._____ 4)  Zaujal mě svěže vyhlížející 41letý Peter Coyote (Maryin partner Norton Baskin). Ve filmu se objevil i tehdejší manžel hlavní představitelky Mary Steenburgenové, 39letý Malcolm McDowell (nakladatel Max)._____ 5)  Věk protagonistů uvádím k roku natáčení - 1982. ()

jaanyna odpad!

všechny recenze uživatele

No co zase tohle bylo za slátaninu? Spisovatelka (???) utekla od manžela z New Yorku (!!!) do chatrče na břehu bažiny plné aligátorů, kteří tu pomatenou ženštinu bohužel nesežrali, i když tomu šla několikrát naproti. Ale není to film o aligátorech, je to o kolouškovi nebo srncovi nebo co to bylo a o divných lidech. Sama spisovatelka byla tak nehezká, že si mohla dovolit bejt protivná a proto se do ní okamžitě zamiloval první chlap, o kterého na té Floridě zakopla. Ona ho nechtěla-chtěla-nachtěla-chtěla atakdále. Pak se tam asi sedmdesát pětkrát zopakuje, že by měla psát o těch lidech tam a ona nakonec o těch lidech píše. A pak je konec filmu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Rittovi to mimo mesto, na americkom vidieku, vždy išlo. Išlo mu to najmä s Paulom Newmanom, ale ako dokazuje Cross Creek, vedel nakrútiť aj film "ženský" a dokázal skvelo viesť aj ženskú hviezdu v hlavnej úlohe. Atmosféra tak nemá chybu, o tom som vôbec nepochyboval. Ide o mierny dejovo vyprázdnený experiment, na ktorom sa dá skvelo vysledovať vývoj emancipácie v kinematografii. Dnes by už podobný film o ženskej snahe vymaniť sa z okov spoločnosti nemusel skončiť tak konvenčne. Na druhú stranu tu ale muži nie sú spisovateľkinými nepriateľmi, milostná linka bola povinnosťou. Príjemné nostalgické spomienky na prvé pozretie pred vyše 30 rokmi. 70% ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama