Reklama

Reklama

Třináctiletý Sam Cleary (Javon 'Wanna' Walton) má podezření, že jeho záhadně samotářský soused pan Smith (Sylvester Stallone) je ve skutečnosti legendární hrdina Samaritán, který byl před 25 lety prohlášen za mrtvého. Zločinnost je na vzestupu, město balancuje na hraně chaosu a Sam se rozhodne vylákat svého souseda z úkrytu, aby zachránil město před zkázou. (Prime Video)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (230)

tron 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac som to po všetkých tých odkladoch čakal oveľa, oveľa horšie. Bolo to tak akurát dlhé a nechýbala prekvapivo slušne robustná akcia. Nebolo je však veľa. Scenár je neobjavný, plný očakávaných situácií. Azda s výnimkou šokujúceho finálneho twistu, hoc sa priznám, že som ho odhalil asi o hodinu skôr, takže vlastne neviem, či skutočne je šokujúci... Kasting je až na Slya (ktorý sa pomaly ale isto blíži k osemdesiatke, ale rozhodne na to nevyzerá, dole klobúk) a Dána Piloua Asbæka béčkarský. Ale chlapec je znesiteľný a má so Sylvestrom adekvátnu chémiu. Katastrofa to nie je. Páčila sa mi „apokalyptická“ atmosféra nebezpečných amerických ulíc, ktorými je lepšie nechodiť ani počas dňa, nieto ešte v noci (kedysi v 80. a trochu aj 90. rokoch bola v móde, viď. Maniac Cop alebo dokonca Sám doma 2). Resumé: je to dobré, ale zázrak to nie je. ()

AffectedFace 

všechny recenze uživatele

Rambo, chceš piko? - Jasný! Prime presents: Rambo na piku! Do toho říznutý s LSD, aby se vymazala veškerá krev a dojezd působil jako bezduchost. PG-13 forever! A jak krásně by to před-finále dopadlo aspoň na ty dvě hvězdy s tím R-Rating, co? Scénář jednoduše vyhrabán z roku 2007, jenže v tý době by to aspoň bylo cool. Stallone se překvapivě do snímku docela hodí, protože mu to scénář v rámci možností dovoluje (btw takovou jednoduchost fakt psali čtyři lidi??) What a.... Julius Avery se po úžasném Overlordovi nechal vyplatit pěkně nudnou sračkou (chudák, ale zároveň trošku dickhead). Stopáž je i na těch 90 minut hrozná přepálenost, nástupce Morbiuse je tu! Jednoduše řečeno, absolutně zbytečný film, který doporučím maximálně fanouškům Lil Pumpa, protože... no však uvidíš proč. Soundtrack jediný rád pochválím, ještě možná ta kamera občas nevypadala úplně k zahození. Jedna ušmolená hvězdička z principu, že si nechci zasrat profil odpadem. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Veľmi silná dávka nostalgickej atmosféry a pohodového Stalloneho, ktorému tento zádumčivý, mentorský charakter strašne sadol. Film pripomína diela, ktoré vznikali kedysi. V tom je jeho najväčšia sila. Nebojí sa Fuckov ani krvi a to zase prináša určité osvieženie. V čom je jeho slabina je predvídateľný zvrat, moralistické múdrosti odbité príliš rýchlo v prostredí, ktoré sa do nich absolútne nehodí a treťotriedny zlosyn nenaháňajúci ani strach ani nič iné. Finále síce diváka odmení riadnou rezanicou, ale odrazu to pôsobí ako iný film. Prvá polovica je úvahou o dobre a zle cez pohľad malého chlapca. Druhá polovica je tradične žánrová a bez prekvapení. Bavilo ma to aj ma to nudilo. Niektoré veci na tom veľmi oceňujem, iné pôsobia zastaralo a hlúpo. Takže je to niekde medzi. Čo je viac, ako som od toho filmu v skutočnosti čakal. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Celkom príjemná jednohubka. Mileniálski trtkovia vám budú tvrdiť, že je to nuda na skapanie, pretože tam každých 7 minút nevypuknú digitálne veľkochujoviny, nie sú tam vrieskajúce kozy, otravne pizdujúce zelené právničky a podobné radosti. Ja som dostal solídne vystavanú superhrdinskú variáciu na Rockyho so spoľahlivým Slyom. Väčšia akcia vypukne až v poslednej polhodine, ale ten "hammer time" je celkom výživný (samozrejme, pomohlo by šťavnatejšie gore, ale film je v podstate PG-13). Prekvapujúci zvrat je jasný už od začiatku, ale napriek tomu má "odhalenie" gule. 7/10, nech nežeriem. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Sylvester Stallone si na počátku své herecké kariéry vysnil osud charakterního herce, osud s ním měl ovšem jiné plány. Společně se Arnoldem Schwarzeneggerem a Brucem Willisem není Stallone brán jako člen svaté akční trojice pro nic za nic, jména postav jako Rocky, Rambo, John Spartan, Ray Tango, Gabe Walker či Barney Ross ho do análů akčního filmu nevyhnutelně zapsali. Ani Stallonea ovšem neminul směr superhrdinských filmů. Háček je v tom, že na Soudce Dredda by nejradši zapomněl i sám Stallone, role Stakara Ogorda v druhých Strážcích Galaxie spíše byla čestnou roličkou, kdy se na tom ve třetím dílu moc nezmění a zhruba stejně tomu je i s dabingem King Sharka v Sebevražedném oddílu Jamese Gunna. V novém superhrdinském filmu Samaritán, který je založen na stejnojmenných grafických románech. Dočkává se ovšem nakonec 76-letý Stallone důstojné superhrdinské role? Režie Samaritána se chopil Julius Avery, který stojí za snímkem Overlod, slušným hororovým béčkem, které mělo poměrně pěkný vizuál a nebálo se šetřit s poměrně drsnou brutalitou. A proto zamrzí, že Samaritán nedopadl líp. O poznání líp. Město Granite City se sice snaží být vyobrazené takovým způsobem, aby vedle něj Gotham vypadal jako letovisko a při jeho představování je snadné si představit, že by se v tomto městě plném chaosu mohl odehrát zajímavý film, Samaritán ovšem v tomto ohledu zklame. Představí sice zajímavé motivy a naznačí předpoklad k velkým věcem, ty ovšem při postupném průběhu shoří jako papír. Chyba ovšem není v Sylvesteru Stalloneovi. Ten je ve své roli solidní a ukazuje, že i na stará kolena neztrácí potřebnou akční fyzičku. Háček je v tom, že se Stalloneův solidně nastíněný hrdina nestal tváří jiného a mnohem lepšího filmu. Už při vystavění expozice se totiž ukazuje, že by možná byl zajímavější film, který by se odehrával mnoho let před události Samaritána, na období představeném ve filmu se ovšem kdovíjak zajímavá podívaná vystavět nedokáže. Především i proto, že se nedaří, aby stěžejní zvrat fungoval jako šokující zvrat. Na papíře by přitom nejspíš základní námět nepůsobil zase tolik nezajímavě a šel by třeba zpracovat i jako velmi zajímavé pojetí příběhu Batmana (klidně i ve formě návratu Batmana Christiana Balea). Jenomže nejhorší je snaha celý film budovat na překvapení, když nádech překvapení tento film neviděl ani z toho nejpomalejšího rychlíku. Při vzpomínání na Overlorda zamrzí, že Samaritánovi chybí něco, co by se dalo nazvat hezkým vizuálem, sympaticky funkční je alespoň soundtrack Kevina Kinera a Jeda Kurzela. Potěší důkaz o tom, že Pilou Asbæk šílené záporáky prostě umí a taky, že ústřední klučina Javon Walton po Euforii může znovu dokázat, že rozhodně není herecké dřevo. Dvakrát ovšem nepotěší fakt, že Samaritán očividně tak trochu zapsal svou dobu, kdy se v současné době jen veze po scénách a motivech, které již byli v jiných filmech a fungovali v nich o poznání lépe. Adept na svěží pojetí superhrdiny se rázem vlastně stává jen rutinní záležitostí, kde nefunguje snaha o nějaké motivy vykoupení a především Samaritán působí film, který brutálně neodhadl svou cílovku a neví, zda se chce být krapet drsnější podívanou či se chce zaměřit na mladší diváky. A díky tomu nedokáže úplně obstát ani pro jednu z potencionálních cílovek. U toho filmu nefunguje snaha útoku na emoce či snaha o nějakou tu velkolepost, protože se v průběhu definitivně ukáže, že jde jednoduše o béčko. Béčko, u kterého rázem dává smysl, že se z filmu původně zamyšleného pro kina stala exkluzivita pro Amazon Prime. Přesně jakoby si v Amazonu a zakoupeným MGM sedli a řekli si, že u tohohle filmu je cesta do kin sebevražda, protože na streamu tento film dvakrát nikoho neurazí. Jenže stačí výskyt digitálně omlazeného Stalloneho a následně i zbytek filmu, aby se ukázalo, že Samaritán dvakrát nedokáže uspokojit ani ty, kteří se již dávno oddávají čistě streamovacím novinkám. A při dalších vzpomínkách na Overlorda prostě zamrzí, že se Avery v akčních scénách nedokázal víc odvázat.  Sylvester Stallone si na počátku své herecké kariéry vysnil osud charakterního herce, osud s ním měl ovšem jiné plány. Společně se Arnoldem Schwarzeneggerem a Brucem Willisem není Stallone brán jako člen svaté akční trojice pro nic za nic, jména postav jako Rocky, Rambo, John Spartan, Ray Tango, Gabe Walker či Barney Ross ho do análů akčního filmu nevyhnutelně zapsali. Ani Stallonea ovšem neminul směr superhrdinských filmů. Háček je v tom, že na Soudce Dredda by nejradši zapomněl i sám Stallone, role Stakara Ogorda v druhých Strážcích Galaxie spíše byla čestnou roličkou, kdy se na tom ve třetím dílu moc nezmění a zhruba stejně tomu je i s dabingem King Sharka v Sebevražedném oddílu Jamese Gunna. V novém superhrdinském filmu Samaritán, který je založen na stejnojmenných grafických románech. Dočkává se ovšem nakonec 76-letý Stallone důstojné superhrdinské role? Režie Samaritána se chopil Julius Avery, který stojí za snímkem Overlod, slušným hororovým béčkem, které mělo poměrně pěkný vizuál a nebálo se šetřit s poměrně drsnou brutalitou. A proto zamrzí, že Samaritán nedopadl líp. O poznání líp. Město Granite City se sice snaží být vyobrazené takovým způsobem, aby vedle něj Gotham vypadal jako letovisko a při jeho představování je snadné si představit, že by se v tomto městě plném chaosu mohl odehrát zajímavý film, Samaritán ovšem v tomto ohledu zklame. Představí sice zajímavé motivy a naznačí předpoklad k velkým věcem, ty ovšem při postupném průběhu shoří jako papír. Chyba ovšem není v Sylvesteru Stalloneovi. Ten je ve své roli solidní a ukazuje, že i na stará kolena neztrácí potřebnou akční fyzičku. Háček je v tom, že se Stalloneův solidně nastíněný hrdina nestal tváří jiného a mnohem lepšího filmu. Už při vystavění expozice se totiž ukazuje, že by možná byl zajímavější film, který by se odehrával mnoho let před události Samaritána, na období představeném ve filmu se ovšem kdovíjak zajímavá podívaná vystavět nedokáže. Především i proto, že se nedaří, aby stěžejní zvrat fungoval jako šokující zvrat. Na papíře by přitom nejspíš základní námět nepůsobil zase tolik nezajímavě a šel by třeba zpracovat i jako velmi zajímavé pojetí příběhu Batmana (klidně i ve formě návratu Batmana Christiana Balea). Jenomže nejhorší je snaha celý film budovat na překvapení, když nádech překvapení tento film neviděl ani z toho nejpomalejšího rychlíku. Při vzpomínání na Overlorda zamrzí, že Samaritánovi chybí něco, co by se dalo nazvat hezkým vizuálem, sympaticky funkční je alespoň soundtrack Kevina Kinera a Jeda Kurzela. Potěší důkaz o tom, že Pilou Asbæk šílené záporáky prostě umí a taky, že ústřední klučina Javon Walton po Euforii může znovu dokázat, že rozhodně není herecké dřevo. Dvakrát ovšem nepotěší fakt, že Samaritán očividně tak trochu zapsal svou dobu, kdy se v současné době jen veze po scénách a motivech, které již byli v jiných filmech a fungovali v nich o poznání lépe. Adept na svěží pojetí superhrdiny se rázem vlastně stává jen rutinní záležitostí, kde nefunguje snaha o nějaké motivy vykoupení a především Samaritán působí film, který brutálně neodhadl svou cílovku a neví, zda se chce být krapet drsnější podívanou či se chce zaměřit na mladší diváky. A díky tomu nedokáže úplně obstát ani pro jednu z potencionálních cílovek. U toho filmu nefunguje snaha útoku na emoce či snaha o nějakou tu velkolepost, protože se v průběhu definitivně ukáže, že jde jednoduše o béčko. Béčko, u kterého rázem dává smysl, že se z filmu původně zamyšleného pro kina stala exkluzivita pro Amazon Prime. Přesně jakoby si v Amazonu a zakoupeným MGM sedli a řekli si, že u tohohle filmu je cesta do kin sebevražda, protože na streamu tento film dvakrát nikoho neurazí. Jenže stačí výskyt digitálně omlazeného Stalloneho a následně i zbytek filmu, aby se ukázalo, že Samaritán dvakrát nedokáže uspokojit ani ty, kteří se již dávno oddávají čistě streamovacím novinkám. A při dalších vzpomínkách na Overlorda prostě zamrzí, že se Avery v akčních scénách nedokázal víc odvázat.  Sylvester Stallone je pořád fajn a v titulní roli Samaritána je chvílemi vlastně fakt radost ho sledovat, jinak ovšem Samaritán brutálně zaostává za očekáváními. V jádru sice jde o tak trochu jiný superhrdinský film, při sčítání ovšem dochází k převaze negativ. Je to celkem škoda, titulní hrdina a jeho svět totiž skrývají něco jako solidní potenciál pro zajímavou podívanou....   Sylvester Stallone je pořád fajn a v titulní roli Samaritána je chvílemi vlastně fakt radost ho sledovat, jinak ovšem Samaritán brutálně zaostává za očekáváními. V jádru sice jde o tak trochu jiný superhrdinský film, při sčítání ovšem dochází k převaze negativ. Je to celkem škoda, titulní hrdina a jeho svět totiž skrývají něco jako solidní potenciál pro zajímavou podívanou.... () (méně) (více)

Galerie (10)

Zajímavosti (4)

  • V 52. minutě odloží Sam (Javon Walton) mísu s ledem na gauč, ale v následujícím záběru je na stolku. (VášaVF)
  • V 65. minúte nastáva scéna, kedy Joe (Stallone) aj s malým dievčaťom preskočí cez auto, prevrhne ho a ukryje sa zaň pred hodeným granátom. Takým, aký v minulých scénach dokázal vyradiť všetku elektroniku v okolí výbuchu. Tu však nevyradí ani len mobilné telefóny početných pozerajúcich sa ľudí, ktorí celú scénu na mobil natáčajú. (baclajean)

Související novinky

Warneři uzavřeli dohodu s MGM

Warneři uzavřeli dohodu s MGM

15.08.2022

Studia MGM a Warner Bros. Pictures uzavřela novou několikaletou smlouvu, podle níž v budoucnu přeberou Warneři zodpovědnost nad mezinárodní (tedy mimo USA) filmovou distribucí MGM. To mělo doposud… (více)

Russell Crowe bude papežovým exorcistou

Russell Crowe bude papežovým exorcistou

28.06.2022

Novozélandský herec Russell Crowe se v poslední době v tvoření jen tak nezastavuje. Zatímco už za pár dnů ho diváci budou mít šanci vidět ve vedlejší roli boha Dia ve značně očekávané nejnovější… (více)

Reklama

Reklama