Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Tessie 

všechny recenze uživatele

Naprostá ostuda pro tak báječný a romantický příběh. Sice si to vysloužilo zápis do knihy rekordů v rychlosti natáčení, ovšem kvalita šla velmi výrazně stranou. Což je obrovská škoda. Co by se tak asi dalo čekat, když si zpěvák hraje na herce a ještě k tomu dostane hlavní roli, přičemž režisér celou dobu určuje jedním reflektorem kam se má divák koukat celkem agresivním tahem kamery. Velké zklamání ... ()

Fawkes 

všechny recenze uživatele

Od režiséra Brabce se mi nejvíce líbila jeho Kytice. Tu natočil opravdu úžasně. Co provedl s Májem bylo otřesné, ale¨pořád to bylo lepší než tohle. Tato napodobenina se vůbec s Krysařem nedá spojovat, totální odlišnost děje, totální odlišnost prostředí a doby a udělat z toho muzikál další mizerný nápad, stejně jako vybrat Prahu pro město Hameln. Hudba Daniela Landy je pěkná, hodila by se ale víc do lepšího zpracování, tady si u mě vysloužila aspoň tu jednu hvězdičku. Velká škoda je i dvou hlavních herců, protože si myslím, že se pro své postavy hodili, to jim však pokazila modernizace doby a vše okolo. Opravdu, nebýt té hudby, byl by to odpad. (20%) ()

Reklama

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Film nebo divadlo? Experiment nebo samolibá umělecká mazanice? Co si mam vzít z ultimátně zbytečné kokotiny, ve které kameraman v časovém presu těká po všem kolem sebe, aby v kombinaci s jedním reflektorem naplnil hypotézu o experimentálním poetickém fláku? Aspoň, že jste nám už v úvodu velkoryse oznámili, že se točilo jediný den. Prakticky nekoukatelná záležitost. ()

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Nevím nevím jestli jsem koukal na to co vy, ale mě to naprosto stačilo a musím uznat, že ačkoliv jsem Brabce již dávno odepsal tak navzdory velice špatné kritice , jsem byl mile překvapen. Kamera byla senzační, Krajčo byl nadprůměrný a exteriéry z naší milované Prahy budou snad v každém filmu nádherné. Ano jde o experiment no a co? A že se film točil jen jeden den? To přeci filmu také neubere pokud je dobře zvládnutý. Já prostě musím být štědřejší než většina recenzentů zde. Za hudbu hvězda, za kameru hvězda (i když se moc často opakuje stejně je nadprůměrná ), za atmosféru silvestrovské Prahy hvězda a za Krajča půl hvězdy. Vychází mi to na 3 a půl ale dávám 3, neboť bych tu vypadal jako úplný blb. S čím ale nesouhlasím je hodnocení horší než 2 hvězdy , protože ačkoliv Jákl je přece jen lepší judista a Ester mě také nijak výrazně neokouzlila, přece je tu ta hudba a ta je perfektní a nejenom ta, záběry osvětlené lampou jsou přeci něčím novým a nevypadají vůbec špatně. Nemůžu si prostě pomoci , dýchla na mě atmosféra, která se mi vážně líbila. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že film je natočen záměrně za jediným cílem, a to tím dostat se do Guinessovy knihy rekordů, což se mu nakonec podaří. Jen na tom všem nechápu to, proč to ještě cpou do kin, protože na tohle jít do kina, tak mi je toho kilča líto. Rozhodně to nezaujme každýho, a rozhodně se to nebude líbit každýmu, spíš to ocení fakt jen člověk, který se o tento typ filmů zajímá a těch zrovna příliš není. Netvrdím, že by to bylo fakt strašný, až na odpad ohodnotitelný, fascinuje mě, že tvůrci dokázali něco takového za jeden den vůbec natočit, a docela mě udivuje to, že do filmu dokázali vpravit jistou atmosféru, která se táhne celým filmem. Ale kvalita se na tom filmu opravdu hodnotit nedá, za kvalitou to ani mířený nebylo, a tak oceňuju hlavně to, že to natočili, a že se do toho vůbec pustili. Mezi "obyčejnými" českými filmy tohle bude dozajista unikát na který si plno lidí vzpomene, když bude proč, jinak nevidím důvod se k tomu znova vracet. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Pro Richarda Krajča to byl první Silvestr strávený v Praze. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)

Reklama

Reklama