Reklama

Reklama

Dangerous Encounters: 1st Kind

  • Hongkong Di yi lei xing wei xian (více)
Akční / Krimi / Thriller
Hongkong, 1980, 95 min (Director's Cut: 92 min)

Recenze (3)

Cedr 

všechny recenze uživatele

Krutopřísný Harkův příspěvek do Hongkongské New Wave, který i přes CATIII rating politicky příliš nelíbil a byl pěkně zostra zcenzurován. Není se čemu divit, poněvadž tato depresivní pouť svou ponurostí zamává i s těmi nejotrlejšími. Kouzelné na tom je, že šokující scény nejsou prvoplánové a do filmu prostě a jednoduše patří. Za chaotickými eskapádami nihilistického čtyřlístku ústředních postav se krom tradiční mládežnické rebelie/vykořenění dají snadno detekovat i dobové socio-ekonomické komentáře a (zcenzurované) reference na levicové protesty 60. let, cílené samozřejmě na tehdejší Britskou nadvládu. Luxusní ponurá atmosféra a skvělé obsazení (Chen Chi Lin ve své roli sociopatky na entou vyloženě září) od prvního okamžiku chytnou a nepustí. Film je podložen do nihilistické atmosféry trefně padnoucím soundtrackem na férovku vykradeným například z Dawn of the Dead. Instantní favorit, který se ladně vyhoupl do top5 HK filmů, kterých jsem kdy viděl. 10/10 ()

manali 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má šťávu a ladnost. Je podivuhodný ve své zaujatosti třemi mušketýry a jednou d´artaňankou co si hrají s ohněm. Tedy spíše s výbušninou. Do cesty se jim připlete drsná Amerika. V sountracku je např Jean Jarre. Celé je to takové skotačivé až mrazivě. Jo a existují 2 dosti odlišné verze - jedna co šla do kin a druhá režisérská, ta má vtipně dolepovanou stopáž z nějaké šumné VHSky s čínsko-eng titulema. kupodivu to působí jako skoro záměr ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nenechte se zmást plakátem, který sugeruje, že jde o jakéhosi předchůdce mohutných akčních řežeb, jaké se v Hongkongu začaly s velkým úspěchem masově natáčet o pár let později. Tsuiho třetí režijní počin je především novovlně chmurným thrillerem ukazujícím Hongkong jako nehostinnou betonovou džungli plnou chaosu, kriminality a zvráceností. Tsui si všímá většího množství postav, mezi jejichž příběhy zprvu není zřetelná souvislost a které se naplno protnou až v bravurním finále na hřbitově (kde se tedy konečně ke slovu dostanou zbraně). Podoba filmového stylu, jenž je možno charakterizovat slovy jako "zbrklý", "chaotický", či "neučesaný", je sice zcela adekvátní zvolenému tématu a způsobu vyprávění, ale člověk se přesto neubrání podezření, že je formována i Tsuiho toho času nedokonalým ovládnutím řemeslných postupů. (Viděna kinoverze) ()

Reklama

Reklama