Reklama

Reklama

Tetsuo

(festivalový název)
  • Japonsko Tecuo (více)
Trailer
Japonsko, 1989, 67 min (Special Edition: 69 min, Director's Cut: 77 min)

Obsahy(1)

Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)

Videa (1)

Trailer

Recenze (338)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vyzývam všetkých mladých filmárov, ktorí nemajú peniaze na natáčanie a tvorivú krízu, aby zozbierali všetky svoje úchylné nápady, ktoré ich kedy napadli a skúsili ich vopchať naraz do jedného lacného filmu. Na festivale povedia, že sa jedná o ťažkú viacvrstevnatú avantgardu a možno im to niekto zožerie. Takto na mňa pôsobil Tetsuo. Možno je to film kvalitný a páči sa aj niektorým ťažkým intelektuálom, mňa bohužiaľ nezaujal ani obsahom a tobôž formou. VIDENÉ ZNOVA 2/23: Na Tetsuo asi treba mať ten správny vek, kedy vás tá forma už tak nešokuje a viac sa zameriavate na to, čo tým chcel básnik povedať. No Cukamoto asi ani nevedel, aký nadčasový je jeho film, keď sa človek pozerá aspoň sprostredkovane na to, ako je japonská spoločnosť čím ďalej tým viac samotárska a odcudzená. Západ ich ale rýchlo dobieha... ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

k filmom ako TETSUO môžete pristupovať iba dvoma spôsobmi - vyjadrené čsfd hodnotovým rebríčkom: 5-hviezdičkovým alebo odpadovým - a to čisto na základe subjektívneho pocitu a toho, či s ním "nastúpite" na palubu, budete hrať hru podľa jeho pravidiel, prijmete ho a akceptujete, alebo vám nesadne a vaše vedomie i podvedomie sa k nemu začnú správať ako imunitný systém k vírusu, biele krvinky k cudzopasníkovi... pretože tento film je náročný na sledovanie, počúvanie i chápanie, lebo porušuje takmer všetko, čo sa porušovať dá, je to taký cyberpunkový industriálny surový kovový heavymetalový experiment, je to také japonské priemyselné begotten šmrncnuté cronenbergom, ešte menej dejové ako eraserhead a neviem prečo, ale v niečom mi to pripomínalo aj aronofskeho pi... každopádne by som rád v jednom filme pokope videl robocopa, iron mana, terminátora a tetsua - či už bojujúcich proti sebe alebo spolu... ()

Reklama

strougy 

všechny recenze uživatele

Tak asi takhle si představuju peklo... Tetsuo vypadá jako něco mezi šíleným hudebním klipem k nějakýmu industriálu, nefalšovaným hororem (scéna v metru, kdy úředníka začne pronásledovat chodbama žena s podivným pařátem je zatraceně děsivá) a zhuleným snem surrealistického umělce. Mimořádně působivý a rozhodně nezapomenutelný zážitek. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl experimentální filmy rád, tady mi ale něco vadilo - a to "něco" bohužel nejsem schopen definovat. Možná to bylo tím pokusem o humornou nadsázku, každopádně bych tento film spíše řadil ke studenstkému testování mantinelů, než k vyzrálé filmové tvorbě. Celé mi to připadalo jako směska Švankmajera (zde je vliv klidně možný, Švankmajer je v Japonsku velmi populární), raného Cunninghama, "Pí" a "Mazací hlavy". Přesto - určitě to není plochý, jednovrstvý film, oceňuji režisérovu odvahu a nekompromisnost. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Skrúcanie sa niekde v epicentre industriálneho beztvarého Chaosu. Je veľkým pôžitom vstrebávať všetky tie hlboké surrealistické vŕtance priamo do temena, podfarbené jasnou surovou kritikou pohlcovania sveta všetkým mechanickým, kovovým - industriálnym na úkor všetkého pôvodného prírodného (najtrhnutejšia metafora je "vŕtačka-penis", alebo ako to nazvať). Kultový kusisko v rýchlom slede sa mrviacej a korodujúcej industrializácie sveta. "SPOLU NECHÁME ZHRDZAVIEŤ CELÝ SVET!" ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)

Související novinky

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

22.01.2020

Největší český festival sci-fi filmů a kultury Future Gate divákům přinese řadu nových oceňovaných snímků (Malý Joe, Vivárium, H0use), které budou soutěžit o hlavní cenu festivalu, ale i nesmrtelné… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno