poster

Římanka (TV film)

  • italský

    Romana, La

  • slovenský

    Rimanka

Drama

Itálie, 1988, 3x75 min

Předloha:

Alberto Moravia (kniha)

Scénář:

Franco Bernini

Kamera:

Ennio Guarnieri

Hudba:

Gabriel Yared

Střih:

Amedeo Salfa
(další profese)
  • FireTight
    ****

    Podle mámy nejlepší zpracování Moraviova románu s už starší, ale stále atraktivní Ginou Lollobrigidou v jedné z hlavních úloh? No existuje lepší pozvánka? Já si myslím, že ne a tak jsem se jen mohl těšit, jak se podívám na filmové zpodobnění jednoho z mých nejoblíbenějších románů. A i když jsem si Adrianu představoval přeci jenom trošku jinak a všechno ostatní vlastně také (hlavně jsem vůbec nebyl duchem přítomen v Mussoliniho Itálii, ale někde v devatenáctém století), jsem zatím spokojen, Italové mi naservírovali všechno, co jsem chtěl. Snad jen kdyby česká dabérka Francescy Dellery nemluvila občas tak nějak podivně, připadá mi, jako kdyby chvílemi "přehrávala". Uvidíme v závěrečném díle! :) UPDATE: Právě jsem se dodíval na poslední díl a musím upřímně přiznat, že je knížka daleko lepší. Třetí část, i když měla být podle mého názoru nejvíce emocionálně vypjatá, vypadala, jako kdyby to postavy jen tak odříkávaly a čekaly na konec. Ohodnocení čtyřmi hvězdičkami však nechám, protože je to pořád nejlepší zpracování, co jsem zatím viděl. 1. díl: ****, 2. díl: *** a půl, 3. díl: ***(19.9.2010)

  • Volodimir2
    ***

    Alberto Moravia v 30 – tých rokoch úspešne bojoval s vtedajšou fašistickou cenzúrou. Nakoľko pochádzal zo židovskej rodiny, v celom priebehu 2. svetovej vojny, nesmel publikovať a bol na neho vydaný zatykač. Vystupoval verejne proti fašistickému režimu a jeho prvý román Konformista, 1935 bol na príkaz Mussoliniho zakázaný. V tomto filme je dôležitá dejová línia problematiky prostitúcie. Ta umožňuje poukazovať na pokrivenosť celej spoločnosti a nie len jednej osoby. Ako sme si u Moraviu zvykli jeho ostré protesty sú včlenené do jednej osoby, ktorá je ich nositeľkou a tentokrát to bola Adriana, dievča plné túžob a ideálov. Cieľom filmu nie je len pasívne prijímať spoločenskú kritiku, ale aj snaha o jej riešenie a ta sa nedá nájsť v sebeckom hľadaní vlastného šťastia v nešťastí iných a každý by chcel mať viac, ako majú tí druhí.(17.10.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace