Reklama

Reklama

Vše má svoje meze, jen láska a zlo ne. Cirkusová artistka Cleopatra (Olga Baclanova) ráda poničuje a zesměšňuje trpasličího muže Hanse (Harry Earles), který se do ní zamiloval. Např. jej jen tak ze škodolibosti svádí před svým milencem, silákem Herkulem (Henry Victor). Když se však dozví, že Hans zdědil velké jmění, rozhodne se, že se za něj provdá. Tajně však s Herkulem plánují, že se ho po svatbě zbaví. Členové cirkusu, kteří jsou tělesně postižení stejně jako Hans, však její lsti prohlédnou. Tragický konec na sebe nenechá dlouho čekat... (nanamarak1)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (236)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Původně jsem chtěl dát jako většína 4*, ale za ten neuvěřitelnej konec dávám 5*. Celých 50 minut se ve filmu moc neděje(ale to neznamená že je nudný) je to spíše o psychologii zrůdiček a lidí co žijí s nima, ale posledních 20 minut je tak kulervoucích že prostě žasnu. Hlavně vynikajíc herec hrajícího toho zamilovanýho skrčka, celou dobu jsem myslel že ho hraje dětí, ale prostě jsem mu všechno sežral. Ostatní zrůdy byly ošklivé ale též jsem s nima soucítil takže jsem nevěděl komu fandit. Film doporučuju všem kdo má rád starší kousky a hlavně skandální. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Obsadit v době rodícího se star-systemu do hlavních rolí holywoodské produkce fyzicky znetvořené herce, to je opravdu velká odvaha. Stejně odvážné je narušení tradiční horrového modelu, ve které jsou reprezentatnti normálnosti napadeni (nenormálním) monstrem. Přitom sám Tod Browning natočil rok před Freaks klasického Draculu, který nejen, že výše zmíněný model důsledně dodržuje, ale vlastně jej pomáhal definovat. V cirkusovém prostředí Freaks je hranice mezi monstrem a normálním hrdinou naprosto převrácena. Fyzicky znetvořená lidská monstra jsou tak daleko lidštější než řada normálních hrdinů. Freaks tedy hned dvakrát podkopávají dobový kánon - výběrem hrdinů i celkovým vyzněním příběhu. Gooble gobble, gooble gobble, we accept you, one of us! ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost šokující. Přiznávám, že jsem byla morbidně fascinovaná pohledem na zdeformované lidi. Poselství filmu je jasné: není důležité co je vidět navenek, ale co je uvnitř. Tady v naprosto vyhrocené formě. Film, u kterého jsem se zasmála i vyděsila pokřiveného charakteru, která je dost častý, ale tady v konfrontaci se zrůdnými těly vynikla jeho ošklivost. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Kultovní snímek Toda Browninga z cirkusového prostředí, který bych však asi nenazývala hororem. Až na posledních zhruba 10 minut se v podstatě jedná o drama. Výborní herci jsou doménou tohoto filmu, který ukazuje, že ty největší "Zrůdy" nejsou lidé postiženi nějakou deformací, či tělesnou abnormalitou, ale "normální" lidé, v nichž se tyto Zrůdy skrývají. Zlo se skrývá v jednání lidí, hrůznost je v tom, jak lehce své činy páchají, a to s naprostou absencí jakéhokoliv svědomí. Závěr filmu je opravdu horor:) Je jasně vidět, kde se tvůrci American Horror Story inspirovali pro svou Freak Show:) ()

Ajantis 

všechny recenze uživatele

Poselství filmu je jediné a jasné - ukázat, že pojem zrůdnosti není odvislý jen od vzhledu a věci, na pohled se zdající nějaké, nemusí být stejné i uvnitř. Tomuhle účelu se pak podřizuje vše a je to poznat na určité (byť nijak velké!) umělosti scénáře. Na svou dobu ovšem Freaks překvapují značnou vyspělostí, jak čistě technickou, tak režijní. Atmosféra je povětšinou posmutnělá, přesto se vás film ani v náznacích nesnaží přivést k tomu, abyste hlavní protagonisty litovali - spíše naopak, a i to mu přičítám k dobru. Mrzí mě, že jeho součástí nezůstaly ty "vyřazené hororové části", protože konec, jenž se nese v tomto duchu, je famozní a mění se v regulérní horor. Možná vám připadne ústřední myšlenka laciná a ohraná, není na škodu si tuto skutečnost ovšem občas připomenout, zvlášťě je-li podána tak vkusným způsobem. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (39)

  • Prince Randian, muž bez rukou a nohou měl 5 dětí! (Kulmon)
  • Navzdory snaze produkčního Irvinga Thalberga sestříhat film do koukatelnější podoby po velkém neúspěchu při testovacím promítání, nebyl s to zastavit světovou premiéru filmu 28. ledna 1932 v divadle Fox v San Diegu. Divadlo se tak stalo jedinou známou lokací, kde byl film promítán v původní verzi. Ironií je, že měl obrovský úspěch a trhal prodejní rekordy. (HellFire)
  • Olga Roderick - vousatá dáma později film odsoudila a litovala, že v něm hrála. (Kulmon)

Související novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (více)

Reklama

Reklama