Reklama

Reklama

Odpolední láska

  • USA Love in the Afternoon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (122)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Skvele zrežírovaná romantika s množstvom vtipných dialógov a nádhernou Audrey Hepburn. Jej scény s otcom sa mi na filme páčili najviac. Čo sa ale príliš nevydarilo bola postava kurevn... ehm zvodcu Gary Coopera. Jednak chémia medzi ním a Audrey bola nulová. Gary bol už príliš starý a vyzeral jak jej dedo. No a ani charakter jeho postavy mi nebol sympatický a nemal som chuť si priať, aby sa dal tento pár dokopy. Práve naopak. Chcel som, aby Audrey dostala konečne rozum a na toho starého chrena sa vykašlala. Takže som si jeho scény najviac užíval vo chvíľach, keď na ňu žiarlil a trpel. Ale keďže je Billy Wilder režisérske eso, tak vo finále som sa nevedel dočkať, kedy sa Gary rozhýbe a Audrey vtiahne do vlaku. No a stalo sa to, takže parádny happyending funguje na jednotku. Ale len vďaka tomu dávam filmu aj štvrtú hviezdičku. 7/10. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

To mohla byť veľmi dobrá romantická komédia. Len keby tam nebol ten "sympatický dezertér z domova dôchodcov", ako napísal jeden z užívateľov. Štyri roky pred smrťou by už žiaden herec so štipkou sebakritičnosti nemal vziať rolu playboya. Ani očarujúca Audrey nezabezpečila filmu viac ako tri hviezdičky. Páčil sa mi však viac, ako Nebožtíci žičia láske, hodnotení rovnako. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Wilder komediální a Wilder romantický. Love in the Afternoon jede silně na obou těchto kolejích, bohužel však z mého pohledu funguje na jedné maximálně skvěle a na druhé dosti pokulhává. Komediální rovina, kooperace různých gagů, ať už vizuálních, či situačních je opravdu nadmíru výborně napsána a stejně kvalitně zfilmována. Naopak romantika, chemie mezi Cooperem a Audrey a především motivace a chování postav v jejich vzájemném milostném vztahu mi přišla taková nemastná neslaná. Korunu tomu nasazuje samotný konec, který obě hlavní postavy vlastně ponižuje a rozhodně nevyznívá tak, jak by dle okolností měl. A mrzí mě to moc, protože kdyby byl celý příběh pojatý s větší dávkou ironie vůči samotnému milostnému vztahu, mohla by být Love in the Afternoon dalším Wilderovým masterpiecem. 6/10 ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Plynulá, inteligentní, mistrně natočená romantická komedie, taková, na jakou jsem u Billyho Wildera zvyklý. Postarší elegán Gary Cooper jako lehkomyslný svůdník a krásná, mladá, upřímná Audrey Hepburn tvoří pár k pohledání a ten, komu by vadil jistý věkový rozdíl, by si měl uvědomit, že právě o něj tu šlo. Spousta výborných vtípků umně prokvétajících celým snímkem spolu s místy skutečně krásnou romantickou atmosférou je hlavní devizou tohoto více než příjemného snímku. A závěrečný happyend - moc krásný, bez něj by byl film o něco melancholičtější, ale zase by nám asi u závěrečných titulků úsměv nevydržel na rtech. ()

Joges 

všechny recenze uživatele

Od Odpolední lásky jsem téměř nic neočekával. Mé pochybnosti k černobílému filmu z roku 1957 však rozprášila vlna brilantního humoru, inteligentně vystavěných dialogů i hudbou podbarvené romantiky. Jistě, najdou se zde chyby, tojice hlavních představitelů filmu je však natolik výborná, že jsem nedostatky zkrátka přehlížel. A režisér Billy Wilder si mě získal pro další jeho filmy. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (9)

  • Gary Cooper byl velmi spokojený se svým výkonem a byl velmi zklamán, že většina kritiků ho považovala za miscast kvůli jeho věku. Pochybení filmu bylo z velké části přisuzováno tomu, že je příliš starý na to, aby mohl hrát milenku Audrey Hepburnové. V dubnu 1958 dokonce absolvoval drobnou plastickou operaci, která ale nedopadla příliš dobře. (orkadimenza)
  • Cenzuře se nelíbil otevřený konec zobrazující pár odjíždějící vlakem, takže byl přidán hlas Arianina otce, oznamujícího, že pár byl sezdán a žije v New Yorku. (contrastic)
  • V hlavní mužské roli se měl původně objevit i Yul Brynner, manžel největší celoživotní osobní přítelkyně Audrey Hepburn paní Doris Brynnerové. (SeanBean)

Reklama

Reklama