Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 1

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (272)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Prostorově omezené filmy to mají vždycky těžké. Na jednu stranu si vystačí s minimem postav i nízkým rozpočtem, na druhou stranu musí vymyslet něco, čím diváka budou bavit. A bohužel ne vždy se to daří a stejně tak je na tom i Kyslík. Prvotní seznámení s postavou a prostředím je ještě fajn. Postupné zjišťování co a jak taky pobaví, stejně jako časový tlak. Od půlky už ale film jede na neutrál, nemá moc co nabídnout a konec je až zbytečně natahovaný. i přes krátkou stopáž, by zde zkrácení o 15-20 min vůbec nevadilo. 50% ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Minimalistické komorní drama o jedné kryse, která hledá cestu z tunelu, obrazně řečeno. Za ryzí sci-fi to lze považovat jen s velikou nadsázkou. Tematicky a dějově bych to přirovnal ke Gravitaci, Moon, Pasažéři, nebo třeba 127 hodin. Další příklady by se jistě našly, ale základní myšlenkou je unudit diváka xmrti. Natočit něco takového je vždycky trochu balancování na tenkém ledě a ne vždy se to podaří. Tohle je příklad typické nemastné a neslané ucourané vykrádačky "point of interest" filmů, která se táhne jak poševní hlen přestárlé provozovatelky nejstaršího řemesla. Vše je dost předvídatelné, stejně jako konec, a tak divák pomalu upadá do letargie a po očku sleduje, kolik ještě musí protrpět do konce této tryzny. Nezachrání to ani hezký xicht hlavní představitelky, ani flashbacky z minulosti, jak se snažíme vypátrat příčinu celé té kyslíkové patálie. Už zítra si nevybavím detaily a za týden už si nebudu pamatovat děj, který byl složitý, jak puzzle pro děti do tří let. Jediné, co vím s jistotou je, že to nikomu doporučovat nebudu. 35% ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Aja zase nenatočil film z ktorého by som bol nadšený aj ja. Ale uznávam, že si neviem predstaviť, jak lepšie by sa dal spracovať námet o jednej osobe uväznenej v nejakej kapsuly, v ktorej sa nemôže ani poriadne pohnúť. Tento typ námetu mi proste nepripadá dostatočne nosný, aby utiahol film. Takže okrem toho jak sa má hlavná hrdinka z kapsuly dostať, kým jej dôjde kredit u nášho telefonického operátora, čo by v dnešnej dobe žiadny závislák nerozdýchal, jej scenáristi skomplikovali život tým, že nemá šajnu kto je a čo to je za kapsulu. Týmto detektívnym skúmaním, vďaka ktorému sa v spomienkach dostaneme aj z kapsuly, síce tvorcovia zabili trochu stopáže, ale aj tam som sa celkovo väčšinou nudil a dokukal som to iba preto, lebo som bol zvedavý na pointu. Ako fanúšika sci-fi ma potešila, tak to nakoniec preklopím na tretiu hviezdičku, ale druhýkrát si to nikdy nepustím. 5/10. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Nehodlám tomu filmu rozhodně odpustit to, jak ze mě v poslední čtvrthodince dělá úplnýho dementa, kdy se najednou okázale ignorují hrátky s časovým pressem, a scénář jde na vrub sprostě natahovanému napětí. Jo, a taky si moc neužívám něco, u čeho uhodnu pointu po prvních pěti minutách, sorry jako. [Netflix] ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)
  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)

Reklama

Reklama