Reklama

Reklama

Richard Fleischer

nar. 08.12.1916
Brooklyn, New York City, New York, USA

zem. 25.03.2006 (89 let)
Woodland Hills, Los Angeles, California, USA

Zajímavosti (6)

Závrať (1992)

  • Ačkoliv se jedná o již třetí filmové zpracování této události – předcházely mu snímky Alfreda Hitchcocka Provaz (1948) a Nutkání (1959) Richarda FleischeraKalin poprvé otevřeně ukazuje podstatu vztahu dvou mladých mužů, která se stala zásadní při jejich soudním procesu a zároveň vyvolala rozhořčené reakce některých filmových kritiků a části diváků. Kalinovi bylo vyčítáno, že se rozhodl pro takové téma, a mnozí chápali spojení násilí a homosexuality jako nanejvýš nešťastné, protože podporovalo zažitý stereotyp perverzních vrahů a přímého spojení alternativní sexuality a antisociálního chování. To bylo podpořeno zejména tím, že se film objevil záhy po úspěšných mainstreamových snímcích Mlčení jehňátek (1991) a Základní instinkt (1992). Kalin ale rozhodně jednoduše neopakuje tento stereotyp, naopak se ho pokouší dekonstruovat poukazem na to, že patologický byl vztah obou mužů, nikoliv homosexualita jako taková. Použitím přepisů skutečných soudních výpovědí v dialozích ze soudního procesu předvádí, nakolik byla při posuzování jejich činu důležitá právě „nepřirozená“ sexualita obou aktérů. (Zdroj: Letní filmová škola)

Bostonský případ (1968)

  • V závěrečné scéně Albert DeSalvo (Tony Curtis) prožívá v duchu útok na jednu ze svých obětí. Tony Curtis kvůli tomu chodil zkoušet s jednou mladou herečkou po celý týden do studia. Musel tuto scénu zahrát tak, jako by se doopravdy stala (včetně toho, že přinutil svou oběť, aby se svlékla). Po týdnu měl Curtis tuto scénu zahrát už bez přítomnosti herečky. Po dalším týdnu zkoušení vypiloval Curtis hraní tak, že byl režisér Fleischer spokojen. Potom tuto scénu několik měsíců neopakovali a vrátili se k ní až v okamžiku, kdy ji měli natočit. Režisér byl s provedením této scény nadmíru spokojen. (Rollo_Tomasi)

Bostonský případ (1968)

  • Režisér Richard Fleischer použil ve filmu rozdělení plochy plátna na několik menších ploch, ve kterých běžel film nezávisle na ostatních menších plochách. Tuto filmovou novinku viděl poprvé na Světové výstavě (EXPO) v roce 1967 v Montrealu. Ihned si uvědomil potenciál, který se v této novince skrývá. Bohužel, vedení studia Twentieth Centrury Fox bylo silně proti. Vedení studia mělo obavy, že diváci budou velmi zmatení a nebudou vědět, kam se dívat. Toho právě chtěl Fleischer dosáhnout. Po dlouhém přemlouvání mnoha lidí nakonec šéf studia Richard Zanuck svolil k použití této novinky. (Rollo_Tomasi)

Galerie (2)

Reklama

Režisér

Producent

Filmy
1974

Spikesova banda

1970

Tora! Tora! Tora!

Dokumentární
1947

Design for Death

Herec

Ovládací panel

Fanklub

(3)

Reklama

Reklama