Recenze (3 651)
Zrádci (2020) (seriál)
A najednou ta těkavá kamera nevadí? :o) Většinou byla funkční, ale je fakt, že pár manýristických záběrů by se našlo, včetně četných odrazů kamery ve sklech aut a jako stín na oblečení lidí, takže předpokládám, že to Tauš a Chlupáček dělali asi schválně. Nekompromisní thriller, který dobře zobrazil drogovou problematiku, zrcadlící se v rodinách, tam, kde se základně vytváříme. Závěr nečekaný (báli jsme si ho připustit?), jen Davidových promluv do kamery bylo na sklonku už trochu moc a díl v léčebně drhl asi nejvíce, mnoho shod okolností nebylo věrohodných. Jo a taky asi stoupne prodej žlutých bund, tepláků a trik! Trochu nadsazuju, no. 90%.
Deváté jméno (1963)
Nevím, kdo na CSFD dal ten "oficiální text distributora," často jsou to texty hodně pochybné a ačkoli bych se nechtěl dopustit spoileru, jeho druhá věta je absolutně nepravdivá. I žánr krimi by měl z profilu filmu zmizet. Jde totiž o hutný, psychologický a herecký příběh o vině a trestu, který má sice (jako mnoho filmů té doby) pomalejší tempo vyprávění, ale tady to kvůli prokreslení atmosféry vůbec nevadí. Strhující, ke konci husí kůži nahánějící film, ve kterém se Sequens dost překonal. Žádní stylizovaní hříšní lidé, ani makabrální adorace báječných chlapíků od StB, prostě kvalitní příběh. Že by to fakt bylo tím Körnerem? 90%.
Páté oddělení (1960)
Samá špionáž, téměř vše víme už od začátku, mravenčí tempo vyprávění, skoro nulové napětí. Nuda k posrání.
Grantchester (2014) (seriál)
SPOKOJENOST JE DAR TĚŽKO VYDOBYTÝ. Poctivá krimi, zasazená do zajímavých let, která nevěřícímu neublíží, protože v podstatě každý řeší otázku "zábava versus povinnost." Díly se Sidneym nejlepší, konkrétně pak třetí řada, s novým vikářem to dost připomíná staré zápletky znovu a kvalita výrazně klesá. Vynikající hudba Johna Lunna! 90-60%.
Poldové a nemluvně (2020) (seriál)
Podle neoriginálního tématu jsem čekal průser, dostal jsem vcelku milý seriál, dostatečně napínavý i humorný. Za Jakuba Špalka po letech dík. Tomáš Baldýnský si vybírá slabší chvilku, ale stejně jsem zvědav, jak mu půjde ten seriál o koronaviru. 50%.
Zelená kniha (2018)
Jistě, v mnohém klasický film, kterých už jsme viděli mraky, ale točit by se stejně měly, když se v současnosti ještě pořád spousta lidí chová podle stejných rasistických předsudků, jako před padesáti lety. 70%.
Kursk (2018)
Rusko na cestě mezi dvěma totalitami, kdy k uvolňování docházelo, ale spousta věcí běžela podle desítky let zajetých mechanismů. Při záběrech z moře slabší, přece jen, Vintenberg není žádný trikový tvůrce, jinak ovšem spokojenost - "dánské Rusko," vynikající Firth a Sydow a marná záchrany snaha. Občas malinko studené, větší emoce to ve mě bohužel nevyvolalo. 90%.
Domestik (2018)
Klaustrofobické a fascinující, jen tvůrci nemuseli tak protahovat ten začátek a stereotypy obou postav, připadlo mi pak, že závěrečný rozklad přišel příliš rychle. Jinak ale vynikající psychologická studie různých závislostí a druhů ovlivňování. Semestr byl pro mě jen taková hříčka, tohle už je dost vyspělý film. 90%.
Místo zločinu Ostrava (2020) (seriál)
Úplně obyčejný detektivní seriál, jakých jsou momentálně mraky, jak u nás, tak v zahraničí. Netuším, z jakého důvodu se divákům tak nadprůměrně líbil díl poslední, když vykazuje podobné chyby, jako ten zbytek. Hynek to všechno stěží může zachránit!
Hvězda (2020) (divadelní záznam)
Patrik Hartl opět v zajetí klišé. Jistě, život české herečky se všemi radostmi a strastmi je téma vděčné, ale ve Hvězdě jsme viděli to, co jinde a líp. Navíc závěrečná katarze je příliš rychlá a nevychází z žádného dějového zvratu, jako by "přišla odnikud." Jinak netuším, zda to bylo tím virem a nepřítomností diváků, ale na Evě Holubové byla často znát nervozita.