Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 585)

plakát

Dobře situovaný pán (1939) 

Vždycky, když slyším stesky, že "dříve se točily dobré filmy," vzpomenu si na nějaký, který toto klišé vyvrací a je potřeba si tyto snímky také opakovat. Klasická limonáda první republiky, se slaboučkou, předvídatelnou zápletkou, patetickými dialogy a špatně vedenými herci (Cikán byl sice výkonný, ale spíš průměrnější režisér, i když pár perel na svém kontě má - třeba "Provdám svou ženu.") I přes námět Olgy Scheinpflugové podprůměrná až směšná záležitost (Marvan při hraní žárlivosti fakt neuvěřitelný), kterou nemusíte vidět víckrát. 30%.

plakát

Včera, dnes a zítra (1963) 

Nemám moc rád to italský bláznění se sexuálním podtextem, ovšem tento povídkový film se zavčas změnil v něco víc - citlivou, dojemnou a přemýšlivou záležitost. Mastroianni na můj vkus občas trochu přehrává, ale to už k tomuhle stylu asi patří. 70% - 60% - 90%.

plakát

Oppenheimer (2023) 

BŮH NEHRAJE V KOSTKY. Dokážu si představit, že téměř každý z nás čekal jiný film a skoro každý dostal to, co chtěl. Někdo opulentní biják, jiný kus historie, další disputace o fyzice (a matematice), některý hodiny výslechů a já hlavně filozofické úvahy nad vinou, válkou, jejím možným koncem a přesahem do současnosti. Něco horšího se najde (nedostatečně rozvedené manželčiny motivy) a hlavně zběsilé tempo, díky kterému vám něco unikne, ale na druhou stranu udržuje neustále vaši pozornost. Po snímku Tenet, alespoň u mě, báječná změna. 90%.

plakát

Zakletá jeskyně (2022) 

Relativně solidní pohádka, které ubližuje v podstatě jen inspirace tou solí, protože vše ostatní je víceméně v pohodě - vizuál, emoce, herci (včetně mladých, i slovenských, které moc neznám) a dost dobrá hudba. Vypadá to, že Čengel Solčanská točí na pohádky, aby si pak dala nějaký zajímavější a závažnější biják - třeba Služku.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Je dobře, že letošní filmové léto má vzestupnou tendenci. O sedmé MI jsem četl ledacos, ale po tom, jak nadšený jsem byl z dílu předchozího, jsem čekal bombu. A nezklamal jsem se. Upřímně, Tomíka moc nežeru, mimo tuto sérii občas jen nějaký ten sólový projekt (z poslední doby ale jen Na hraně zítřka, max. Nevědomí), ale pro ty nemožný mise začínám mít fakt těžkou slabost. Chvílemi malinko patetické, ze začátku jsem lehce nestíhal technické věci a párkrát musel trošku přimhouřit oko nad přemrštěnou akcí, ale to jsou jen promile záporů. Skutečně jsem si v kině hodně lebedil. Pevně doufám, že Oppenheimer bude ještě lepší a to už by měl být opravdu orgáč. 90%.

plakát

Přišla v noci (2023) 

To nejlepší na konec. Tomáše Pavlíčka začínám žrát čím dál víc, Jana Vejnara znám málo, ovšem taky si jeho tvorbu doplním. Na tenhle film jsem se těšil jak malý kluk a jsem rád, že se mi podařilo sehnat lístky. Vtipný a dramatický snímek, od kterého jsem čekal něco trochu jiného, ale to vůbec nevadí. Míň se mi líbila snad jen lehce návodná hudba a otevřený konec, o kterém jsem si pak ale uvědomil, že do celého vyprávění sedne jak prdel na hrnec. Výborně!! [KVIFF 2023]

plakát

Klaustrocinefilie (2022) 

Chvíli jsem se přistihl, že spíš poznávám filmy, abych poznal, jak mocný cinefil jsem (jak v úvodu předestřela kritička Iva Přivřelová), než abych se věnoval gró snímku. Ten je frenetický, chápu, že měl zdůraznit, jak v lockdownu lidi lezli na nervy jiným lidem i sami sobě, ale bylo to konktraproduktivní, protože v té rychlosti prostě nešlo zároveň sledovat film, vstříhané ukázky a vnímat autorovy filozofické myšlenky. Ach jo, tak že bych to vyjádřil ještě jinak? Andaluský pes, 2001 - Vesmírná odysea, Vertigo, Okno do dvora, Adaptace, Zuřící býk, Král komedie, Taxikář, Sladký život, Občan Kane, Tenkrát na Západě, Věc, Opilí láskou. Docela málo, celkem bída. [KVIFF 2023]

plakát

Můj nejhorší nepřítel (2023) 

“Klasický dokument o represivním režimu,” řeknete si, ale ta režisérova metoda a závěrečná výměna rolí povyšují tento dokument o level výš. [KVIFF 2023]

plakát

Toulaví králové: Příběh Gogol Bordello (2023) 

Typický festivalový černý kůň. Muzikant kapely, kterou vůbec neznám (ale ta hudba se mi po čertech líbí), v dokumentu, který spojuje nejen hudbu, ale i historii a aktuální společenské téma. Ke konci trochu nuda, lehce bych stříhal, ovšem i tak mi to vychází na 90%. [KVIFF 2023]

plakát

Noc americká (2022) 

Nuda, prezentovaná jako experminent, s rádoby nechtěně rozostřenými záběry a neobjevnou filozofií o tom, že člověk krade zvířatům přírodu. Ale reálné telefonáty lidí na enviromentální policii o tom, co mají dělat se zvířaty, která jim vlezla na pozemek, byly vtipné a monology veterinářky o její práci daly dokumentu jakýs takýs smysl. 50%. [KVIFF 2023]