Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 458)

plakát

Nečekaný vrah (2021) (seriál) 

Marně hledám v komentářích všechny ty "fikční světáky" a fanoušky, co do mrtě rozebírají narativní linie, protože tohle je, dámy a pánové, přesně případ seriálu, kde by tohle všechno bylo na místě. Známý případ, zpracovaný zajímavým způsobem, kde se doplňují dějové linky osudného únorového večera s dalšími střípky z Engströmova života (vynikající Robert Gustafsson!) a linkou po roce 2000, kdy o vraždě premiéra Palmeho píše knihu novinář, podle které je i tento seriál. Je jasné, že se hodně fabuluje, ale s takovým přehledem, že si nemůžu pomoct. Lehce nadsazuji a zároveň se divím, jak to, že Nečekaný vrah nemá o dvacet procent víc. 90%.

plakát

Tři Tygři ve filmu: JACKPOT (2022) 

Tři tygry mám hodně rád, ale tenhle film trpí klasickým problémem snímků, před nimiž byly pouze skeče - je natolik řídký, že neutáhne regulérní příběh. Vtipné dostatečně, herecky "klasicky Mírovské", bitky a podobně nečeské věci natočeny s přehledem. Camea spíš trapná (Kalousek) a dost zbytečné výplně.

plakát

Upgrade (2018) 

Malý, nenápadný film, na kterém je poznat, že ho natočil hlavně hororový tvůrce, protože nejnaléhavější je v momentech, kdy krev stříká na všechny strany. Jen u konce se musí divák trochu obrnit trpělivostí, aby se ve všech těch dějových zvratech zorientoval. 70%.

plakát

Bábovky (2020) 

Havlíkův první snímek mi byl dost sympatický, ale zatím platí, že čím novější, tím horší. Jako české filmové spotřební zboží to funguje, vše ostatní od hudby (zmiňované mnohými jinými), přes přehršel patetických postav až k závěru, který ukazuje, jak diletantsky si někteří čeští tvůrci představují "protnutí dějových linií." Párkrát mě rozesmál Marek Taclík (který svůj part aspoň pochopil a hrál jako karikaturu), naopak dost líto mi bylo Ondřeje Vetchého (který takhle ztraceně nevypadal od Vražedných stínů). Snad se z toho nestane trend. 30%.

plakát

Počestné paní pardubické (1944) 

Komediální spojení historie, něčeho, čemu by se dalo říkat emancipace a taky manipulace mužů ženami pod pláštíkem (středověkého) pokroku. Chyby se najdou (třeba Jindřich Plachta by to svoje "Zatracený ženský pokolení" nemusel říkat každých pět minut), ale jinak je to nestárnoucí zábava.

plakát

Prvovoliči 2021 (2022) (TV film) 

Chvíli to trvá, než se dokument trochu rozjede a velkorysejší stopáž by mu rozhodně neškodila, ale cca od půlky je velice poučný i úsměvný. 70%.

plakát

Ultimátum (2022) (seriál) 

Natahovanější seriál jsem na česko(slovenských) obrazovkách už dlouho neviděl. Udělat třídílnou minisérii, dalo by se na ni podívat aspoň bez větší újmy. 30%.

plakát

Westworld - Dveře (2018) (série) 

TECHNIKA SE VYVÍJÍ…ALE TAKHLE? Tvůrci i já se ztratili v postavách, jejich nápodobách, logice (nevěřím, že všem bylo jedno, co se v parku děje), virtuálním i našem světě. Přibylo patosu a moc jsme se toho za druhou řadu nedozvěděli. Obsahem je hlavně vata a ten sešup v kvalitě je hodně znát. Od třetí řady nečekám téměř nic.

plakát

Láska pod kapotou (2021) 

Už dlouho se mi nestalo, aby mé pocity k hlavnímu hrdinovi klesly od relativní pobavenosti na začátku až téměř po samé dno na konci. Dokument s překvapivou pointou, to tady nebývá často. 90%.

plakát

Svatej z Krejcárku (1969) 

Petr Tuček se (překvapivě na začátku své kariéry) překonává, ale i tak je to pořád sled spíše průměrných historek o lidech na okraji společnosti, který vás na konci trochu praští do hlavy.

Reklama

Reklama