Recenze (3 656)
Zázračný nos (2016) (TV film)
I minulá slovenská pohádka byla nejlepší, tahle sice jen o fous, no prostě se jí podařilo všechny potřebné klasické pohádkové propriety dát do smysluplného celku tak, že nikde nic netrčelo. 70%, ze sympatií.
Slíbená princezna (2016) (TV film)
Taky mišmaš, ale aspoň trochu ulítlej, takže se dalo bavit třeba tím, nebo netypickou princeznou, popřípadě Chorvatskem, či sošnou Jitkou Čvančarovou.
Pravý rytíř (2016) (TV film)
Mišmaš. Jaromír Hanzlík s tím nosem působil spíš směšně.
Star Trek: Do neznáma (2016)
Komedie se z toho nestala, jak jsem se bál, když jsem viděl mezi scénáristy Simona Pegga, všichni odvádí dobrou řemeslnou práci, i ona společenská rovina, pro kterou mám raději Star Trek víc, než jen "obyčejnou fantasy" Star Wars, tam byla, jenomže dost pozdě. 70%.
Knick: Doktoři bez hranic (2014) (seriál)
Kvalitní dobovka, určena hlavně těm, co si myslí, že heřmánek je na všechno a pacebu dávají tu méně, tu více přednost před klasickou medicínou, i ona má svoje vzlety, pády, úspěchy i začátky. Zde, v New Yorku na začátku minulého věku mě zaujaly především nejrůznější podoby rasismu a smutné zjištění, že mnoho z těchto zpátečnických myšlenek v nás zůstává. 90%.
Jak básníci čekají na zázrak (2016)
Svět nikdy o básníky nepřijde, pokud budou na světe veselí, citliví a spravedliví chlapi. Ti filmoví básníci se stále mění, nahlížet na ty novější budeme další dekádu jinak, tohle byla relaitvně slušná komedie, která využila hlavně téma stárnoucích mužů a sentimentu, nic proti tomu, ale s těmi básníky, které známe z mládí, mají společného čím dál míň. Stačí jen si vybavit jejich défétistický postoj, který je už v názvu filmu. 50%.
Anděl Páně 2 (2016)
Zasloužený a masivní úspěch snímku dokládá, že Češi jsou po kvalitní české pohádce hladoví a že se první Anděl pomalu ale jistě stává klasikou. Ještě bych ale s konečným soudem počkal minimálně další dekádu. Druhý Anděl je vynikající film, ke kterému mám v podstatě jen jednu, za to důležitou výtku - základní konstrukce vyprávění - nebe, průšvih, Země, napravování, pomoc svatých - se opakovala, takže mě film v druhé třetině už lehce nudil. Proto (bohužel?) jdu konkrétně na 70%. Ale drobné výtky o negativním, třeba jako to, že mi sv. Josef (Abrhám) přišel na manžela Panny Marie (Klára Issová) dost starej, Jirko, snadno vstřebám. ;-) Velká pochvala o pozitivním - Bolek Polívka si snad svého prvního záporáka vystřihl naprosto skvěle!
Příchozí (2016)
Citově mě to víceméně minulo, o logických vazbách časoprostoru nejsem schopen při sledování filmu přemýšlet, proto jsem vděčen, že jsem se octl po snímku v kroužku svých kámošů a kolegů a snímek jsme řádně probrali. Pořád mám dojem, že z určitého hlediska (nelineárnost) na vás Příchozí můžou vybalit téměř cokoliv, ale aspoň jsem se něco dozvěděl. Vynikající, leč pro mě ničím výjimečné sci-fi s až meditativní hudbou a přesvědčivou Amy Adams.
Hra peněz (2016)
Šablonovité, jen relativně zajímavé (dřívější režijní práce mé milované Jodie Foster byly tedy víc vyhraněné), s několika zajímavými zvraty (vztah diváků k postavě Clooneyho, scéna "manželka nadává Kyleovi"). Nejvíc jsem si užil Julii Roberts. 70%.
Kosmo (2016) (seriál)
Jsem na tom jinak, než ostatní spoluhodnotící. První dva díly jsem se smíchy válel po podlaze, v průběhu třetího se něco zlomilo a já už se nebavil tak, jako předtím. Analýzu na to nemám, beru to pocitově, takže napíšu, že Tomáše Baldýnského sleduju už dlouho. Reflex, Zelený Raoul, Baldachýn (na mě až moc drsné), Odvážné palce, Poslední slova (17. Tysdopad mi mluvil z duše), dokonce i Comebacku jsem pak přišel na chuť. S Baldýnským mám hodně často rozdílné názory, ale ctím ho jako osobnost, takže jsem rád, že napsal tenhle nejlepší český komediální seriál za posledních několik dekád. Posunul se, v lecčems se poučil, ale hlavně udělal dobrou práci!