Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Obsahy (33)

Cejch zabijáka

Cejch zabijáka (1967)

Hanada je profesionální zabiják, který se pyšní titulem „číslo 3“ pocházejícím z Top 10 stupnice jeho profese. To mu zajišťuje stálý přísun práce, dobré zázemí a coby bonus vášnivou (a záletnou) manželku. Změnu do jeho bohémského života přinese uhrančivá dívka posedlá smrtí, do níž se Hanada fatalisticky zamiluje. Na její přání také přijme riskantní zakázku, která se ovšem vinou nešťastné náhody nepovede. Hanada se stává psancem před tajemnou vše řídící organizací a pověstným zabijákem „číslo 1“.

Dash & Cash

Dash & Cash (2009)

Krátký film DASH & CASH vznikl jako součást kampaně na propagaci japonské premiéry thrilleru ÚNOS VLAKU 1 2 3 režírovaného Tonym Scottem. Japonská distribuční společnost United Pictures najala režiséra Sabua, který mezinárodně proslul snímky, v nichž se postavy doslova za něčím ženou, aby natočil „kraťas“ inspirovaný motivy jmenovaného hollywoodského filmu. Výsledkem je hříčka o dvou postavách, které se ženou vstříc neznámému cíli a také vzájemné kolizi.

Dead Outside, The

Dead Outside, The (2008)

Snímek zasazený na pláně oblasti Scottish Borders vychází z konceptu hororů pojednávajících o zombie apokalypse jako byl přelomový NOC OŽIVLÝCH MRTVOL (NIGHT OF LIVING DEAD) George A. Romera. Tentokrát však hrstka lidí uvnitř osamoceného domu nečelí útoku zombií, nýbrž lidí nakažených neuropatickým virem, který způsobuje šílenství. Protipóly hrozivého vnějšího světa a interiéru skýtajícího zdánlivé bezpečí se postupně stírají stejně jako rozdíly mezi nakaženými a nenakaženými lidmi. Skrze traumatizující události z minulosti hrdinů proniká navenek šílenství, které postavy nosí ve svém nitru. Film působivě kontrastuje klidnou krajinu a útulný dům s obrazy afektovaných grimas šílenství.

Denchu Kozo no boken

Denchu Kozo no boken (1987)

Dva roky předtím, než si režisér Shinya Tsukamoto získal celosvětové uznání celovečerním debutem TETSUO, dokončil kuriózní hříčku "Dobrodružství klučiny se sloupem elektrického vedení" o mladíkovi, jemuž ze zad roste sloup vysokého napětí. Nesmělý hrdina se pomocí stroje času dostane do budoucnosti, kde musí přemoci kybernetické upíry a zachránit svět před věčnou temnotou, kterou má přinést spojení dívky Evy s mechanickou bombou nazvanou Adam.

Full Metal gokudō

Full Metal gokudō (1997)

V ROBOCOPOVI je správňácký polda po smrti vzkříšen jako ultimátní kybernetický bojovník se zločinem. V této brakové parafrázi na Verhovenův akční spektákl stejný osud postihne neschopného poskoka jedné rodiny japonské mafie. Brutální násilí v kombinaci s absurdní nadsázkou představuje jeden z mnoha atributů tvorby Takaši Miikeho (ICHI THE KILLER, IZO), nejvšestrannějšího filmaře současnosti. Jeho filmografie započatá debutem z roku 1991 čítá sedmdesát titulů zastupujících všechny myslitelné žánry.

Hồn Trương Ba, da hàng thịt

Hồn Trương Ba, da hàng thịt (2006)

Film vznikl podle stejnojmenného lidového příběhu o šachovém mistrovi Truong Ba, jemuž bůh šachu slíbí laskavost. Po šachistově smrti jeho manželka boha poprosí o manželovo vzkříšení. Jelikož je jeho tělo již nepoužitelné, přenese bůh jeho duši do těla zemřelého řezníka, což vede k tahanicím o oživlé tělo a spekulacím o jeho identitě. Premisu tvůrci velmi volně převedli do originální bláznivé komedie těžící z motivu fyzické záměny. Surreální tělesné gagy, záměrné fyzické přehrávání herců a absurdní groteskový humor výtečně zdůrazňují zaměření snímku na otázku fyzické identity jedince a smíření se s vlastním tělem a svým místem ve světě. Ačkoli prim hraje zemitá komika, film se nestraní ani tragických a dramatických scén.

Jalainur

Jalainur (2008)

Řadou cen z mezinárodních festivalů ověnčený film zachycuje vztah starého strojvedoucího parní lokomotivy a jeho mladého asistenta, kteří pracují na železniční trati vedoucí k povrchovému uhelnému dolu Jalainur v mongolské oblasti Číny. Muži, které z povahy jejich pracovních pozic váže silné osobní pouto, jsou vlivem odchodu staršího z nich do důchodu nuceni podstoupit nesnadné loučení. Poeticky pojaté vyprávění s minimem dialogů se odvíjí převážně v působivě komponovaných obrazech gest, postav a krajiny, které filmu vynesly i cenu za kameru na festivalu v Singapuru. Snímek natáčený v reálném okolí lomu Jalainur s tamními neherci je teprve druhým celovečerním dílem devětadvacetiletého režiséra. Vizuální stránka filmu je částečně dílem režisérových pečlivých storyboardů a práce nestudovaného kameramana Zhanga Yiho, s nímž se autor spřátelil během společného studia oboru animace na Pekingské filmové akademii.

Macuri no džunbi

Macuri no džunbi (1975)

Film vznikl podle autobiografického románu scénáristy Takehira Nakajimy pojednávajícího o trampotách mladíka, který se chce stát scénáristou. Epizodní příběh se odehrává na japonském maloměstě 50. let, kde svět nevyrovnaného dospívajícího hrdiny utváří chození do kina, sexuální avantýry a obskurní galerka místních obyvatel. Svérázné figurky jsou navzájem propojeny spletencem sexuálních vztahů napříč generacemi a rodinami, jejichž zemitost a otevřenost je zároveň šokující i úsměvná. Navzdory hrdinově opozici a touze opustit rodiště, které mu brání v rozletu, nejsou jeho sousedé zobrazeni negativně, nýbrž jako silné i když výstřední postavy, které dohromady skládají lidskou komedii čišící energií.

Manie-Manie: Meikjú monogatari

Manie-Manie: Meikjú monogatari (1987)

Příběhy z labyrintu sestávají ze tří navzájem nesouvisejících krátkých filmů. Každý má vlastní příběh, postavy, atmosféru a každý natočil jiný režisér. Na ploše padesáti minut máte unikátní možnost porovnat řemeslnou zručnost i autorské charakteristiky tří velikánů japonského animovaného filmu. Vedle veterána Rintara (ASTRO BOY, X) se představí akční perfekcionista Jošiaki Kawadžiri (NINJA SCROLL, VAMPIRE HUNTER D: BLOODLUST) a poprvé na režijní stoličku usedne budoucí legenda Kacuhiro Ótomo (AKIRA, STEAMBOY).

Naprosto neočekávané

Naprosto neočekávané (1998)

Jeden z raných filmů produkční společnosti režiséra Johnnieho Toa, který ač natočený jiným režisérem, nese klasické rysy Toovy režijní práce a jeho filmového stylu. Proto mu také bývá připisován a je považovaný za důležitý titul jeho tvorby. Jedná se o jednu z nejodvážnějších žánrových kombinací, neboť v sobě spojuje linii drsného policejního thrilleru a mladicky naivní romantické komedie. Překvapivě tento nesourodý mix funguje naprosto bezchybně a obě linie vzájemně podporují působivost svých motivů. To však není jediný z naprosto neočekávaných prvků filmu a na diváky čeká množství nepředvídaných zvratů. Velkou mírou tomu napomáhá pro Toovy filmy charakteristický faktor nevyzpytatelné náhody.

Narodil jsem se, ale...

Narodil jsem se, ale... (1932)

Raný snímek Yasujiroa Ozu, mistra japonského filmu první poloviny dvacátého století, představuje úsměvnou satiru, která konfrontuje hierarchickou strukturu patriarchální společnosti dospělých se světem malých chlapců, kde postavení jednotlivce určují síla a vychytralost.

Nihon bórjokudan: Kumičó

Nihon bórjokudan: Kumičó (1969)

Cukamoto, jakuzák staré školy, se po osmi letech vrací z vězení a to rovnou doprostřed války gangů o nadvládu nad Jokohamou. Jenže časy se změnily a jakuzácký kodex cti z doby před Cukamotovým uvězněním nahradila hrabivost a prospěchářství. Patosem přetékající jakuzácké drama režírované mistrem žánru Kindži Fukasakuem (BATTLE ROYALE) uchvátí perfektně obsazenými postavami a revolučně natočenými dravými souboji a přestřelkami.

Nádherný život Sačiko Hanai

Nádherný život Sačiko Hanai (2003)

Přihlouplá prostitutka se náhodou připlete k podloudné transakci a schytá kulku do hlavy. Projektil uvízne v jejím mozku a aktivuje centrum geniality, takže dívka následně chrlí složité matematické vzorečky, hltá filosofické traktáty a vede disputace o myšlenkách Susan Sontagové a Noama Chomského. Ale jako daň za nabyté schopnosti se jí zpožďují reakce na erotické a chuťové podněty. Aby patálií nebylo málo, dostane se do jejího vlastnictví naklonovaný prst George Bushe, na který mají spadeno severokorejští agenti. Fantasmagoricky ulítlý film navazuje na tradici politicky angažovaných pinku filmů z přelomu 60. a 70. let, jejichž předním tvůrcem byl režisér Kódži Wakamacu (Andělská extáze). Ovšem na rozdíl od jeho snímků, které byly především politicky a společenskokritické pamflety, tento kasovní trhák a hit světových filmových festivalů přistupuje k ožehavým mezinárodním tématům s drzou nadsázkou a nikterak vůči nim neupozaďuje erotiku okořeněnou nestydatým humorem. Svými výmluvnými politickými komentáři, filosofickými debatami při sexu a kadencí jmen filozofů, která předčí i nejpeprnější díly Katovny, je film doslova ztělesněným mokrým snem všech intelektuálů. Ale při tom si na nic nehraje a s osvěžující otevřeností přiznává svou brakovost a amatérské podmínky natáčení.

Och, ten domovní profi wrestling!

Och, ten domovní profi wrestling! (2004)

Wrestler, ten těžký život má. Jeho nový dům vyletí během kolaudace do povětří, jeho rival chce pomstu za smrt svého bratra a jeho manželka, která umanutě požaduje klidný život, se začne měnit v mořskou pannu. Hrdina se však nevzdává a věří, že když dokáže rodině zajistit nový dům, tak se vše v dobré obrátí. Proto přijímá výzvu na souboj na život a na smrt s týmem krvelačných bojovníků (vlkodlak, zombie, amazonka, čínský mistr). Ten má v přímém přenosu vybojovat ve velkolepém sídle, které mu v případě vítězství připadne jako výhra. Zatímco nesmyslný anglický název vyzdvihuje zombie a mořské panny, původní titul a jeho český překlad vyslovují hlavní atributy díla - fenomenální souboje a bláznivou nadsázku. Film spojuje prvky gore, parodie, braku, ale i melodramatu, sebereflexivity a kritiky médií, přičemž zůstává poutavým, videoherně vystavěným bojovým snímkem. Hlavní osobou celého projektu je Šinja Hašimoto, několikanásobný japonský a světový mistr wrestlingu. Bodrý chlapík s neuvěřitelnou fyzičkou a překvapivým hereckým talentem do natáčení zainteresoval své přátele ze světa bojových sportů, takže vedle výkvětu japonského wrestlingu se ve film představí i zahraniční bojové hvězdy Nicholas Pettas a April Hunter. Zatímco režii výplňových scén měl na starosti brakový fušer Naoki Kubo, akční scény režíroval choreograf a kaskadér Kendži Tanigaki. Díky němu film uchvátí strhujícími a perfektně natočenými souboji s dechberoucí, drsně fyzickou choreografií v nápaditě řešených arénách.

Onna šindžuó no fukušú

Onna šindžuó no fukušú (1956)

Snaživý úředník se stane obětí zlotřilého plánu svého nadřízeného, který na něj navleče vraždu šéfa podniku a krádež peněz z firemního sejfu. Nadřízený si navíc dělá zálusk na mladíkovu snoubenku, která ve firmě pracuje jako jeho asistentka a s níž jede na služební cestu lodí. Dívka před jeho vilnými návrhy radši z lodi skočí do moře a ocitne se na malém ostrově, kde živoří pětice trosečníků. Tři z nich si na ni začnou brousit zuby. Po jejich zneškodnění se dívka začne potápět pro perly a když je po letech se dvěma trosečníky zachráněna, stane se z ní mezinárodně proslulá Perlová královna. Díky bohatství a pomoci trosečníků, kteří jsou nyní její společníci, začne organizovat pomstu.

Pekelný svazovač: Technika jeřábové bondáže

Pekelný svazovač: Technika jeřábové bondáže (1986)

Hrdina celé série filmů se zastřešujícím titulem Džigoku no rópá (Svazovač z pekla) je bondážovou parafrází komiksových gerojů, kteří zasahují proti bezpráví a jimž žádná žena neodolá. Tentokrát jeho úkol spočívá v tom, že má ze spárů motorkářského gangu dominantních žen osvobodit milence postaršího gaye, který si do hrdinova SM salónu přišel vybít zlost na opačném pohlaví. Ve finále navíc musí hrdina stanout proti své dávné rivalce (oděné do SS uniformy), která ho při dřívější konfrontaci připravila o oko.

Pečeť vraha

Pečeť vraha (2003)

V rozmezí let 1986 a 1991 došlo v jedné jihokorejské vísce k deseti sexuálním vraždám, které spáchal jeden vrah. Jeho případ zůstal dodnes nevyřešený. Režisér Bong se zaměřil na zachycení psychiky vyšetřovatelů a konfliktní spolupráci vesnických policistů a soulského detektiva. Na daném základu vytvořil důmyslný multižánrový spletenec, kde stejně důležitou roli jako vyšetřování, postavy a jejich činy hrají politický a sociální kontext a samotná taktika narace.

Picnic

Picnic (1996)

Tři pacienti psychiatrické léčebny se rozhodnou vyrazit na výlet a jelikož mají zakázáno přelézt přes zeď ústavu, usmyslí si, že půjdou po vrcholku zdi. Vydejte se spolu s nimi po hranici mezi jejich a naším světem na piknik na konci světa. Režisér Šundži Iwai do hlavních rolí své vizuálně úchvatné metafory na svobodu obsadil populární zpěvačku Čaru a tehdy ještě málo známého Tadanobu Asana (ICHI THE KILLER, SURVIVE STYLE 5+).

Posutoman burusu

Posutoman burusu (1997)

Sawaki je pošťák, jehož jízda životem jako by ztratila směr. Když si myslí, že už ho v jeho osamělé existenci nečeká nic nového, cesty jeho osudu se začnou klikatit nejméně očekávanými směry. Z návštěvy svého starého přítele, který se stal členem jakuzy, si v brašně odnáší jeho useknutý prst. Díky náhodně přečtenému dopisu se zamiluje do dívky, která umírá na rakovinu. V nemocnici se skamarádí se stárnoucím nájemným vrahem Joem, účastníkem Národního kvalifikačního turnaje zabijáků. Navíc mu na krk dýchá místní policie, které jsou jeho styky s lidmi mimo zákon stále podezřelejší. Postman Blues je hřejivou a zároveň mrazivou směsicí absurdní komedie a dramatu, v níž se jasně formuje styl Sabuových pozdějších filmů.

Ririi Šušu no subete

Ririi Šušu no subete (2001)

Film mapuje tři roky v životě několika hlavních postav, které spojuje prostředí školy nebo obdiv k (neexistující) zpěvačce Lily Chou Chou. Vedle své nepopsatelné vizuální krásy je snímek hlavně dokonalým portrétem nejen hlavních hrdinů, ale ostatně celé japonské mladé generace a odsouzením odosobněné přetechnizované společnosti, kde se za projevy citů platí nejvyšší daň.

Reklama