Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (4 873)

plakát

Ad Astra (2019) 

„Most of us spend our entire lives in hiding..“ Koncept Apocalypse Now, kdy kambodžskou džungli nahrazují nejvzdálenější prostory naší sluneční soustavy. Škoda jen, že cesta tentokrát není i cílem, ale jen cestou k cíli. A až u něj člověk pozná, že když za hranicemi svého orbitu hledá něco, obyčejně nalezne všechno.. Co se týká audiovizuální stránky, tak platí, že: (¾Nolan + ½Zimmer) + van Hoytema = (Gray + Richter) + van Hoytema..

plakát

Odříznutí (2018) 

Řešte po telefonu únos dcery, když jsou indicie umístěné na místech, že by si i otec Fura nablil pod latexovou masku.. Souostroví Helgoland v Severním moři a zasněžená krajina přinášejí skandinávský feeling, neobvyklá součást thrillerů (signál nabitého mobilu) zase perfektní scénu pitvy po telefonu. Směrem k finále se sice začne docela hodně kombinovat, ale „suspension of disbelief“ stihne využít setrvačnost. Vrtulníkový epilog budiž roztomilá béčková třešnička na napínavém a zároveň zábavném dortu..

plakát

Phantasm (1979) 

Nezletilý vyrovnávající se se ztrátou, smrt přemožitelná jen ve snu. Sled často docela bizarních výjevů (ataky stříbrné koule, místnost s portálem), při kterých podružný děj ustupuje moci surreálna a phantasmických syntezátorů. Všechno to píchání na hřbitově, podivínský basketbalový pivot v čele pohřebního ústavu, zombie trpaslíci v kápích či bramboro-mrkvový dětský příkrm namísto krve budiž součástí tváře. Ta sice není dvakrát důvtipná, ale Coscarelli do ní vtiskl rysy, které jsou místy černé jak ten Plymouth Barracuda..

plakát

Běžící muž (1987) 

Pekařský výrobek a primitivní hry ve jménu sledovanosti, Vláďa Železný by se nad těmi koláči rozplýval.. Dystopické ultrabéčko o zábavě lůzy, do kterého Glaser údajně nedostal tu hloubku, s kterou si hrál Bachman na kinga. Nevadí! Máme tady famózní ústřední hudební motiv, co připomene Colombierova L' Alpagueura, tak akorát povrchně nakousnuté téma mediální manipulace s davem, sympaticky se to neostýchá brutality, nechybějí Arnieho trademarky (doutníček, slib návratu, něco těžkého přes rameno, herecký projev fošny) a na úrodnou půdu padne i pár steroidových frků. A byť to bylo divadýlko na druhou, jako bezprecedentní bonus guvernér Minnesoty ošklivě zmastí guvernéra Kalifornie! Please Stand By..

plakát

Nemocnice Parkland (2013) 

Důstojnost. Udržet si ji, nebo ji někomu naposledy dopřát. To je osudný Dallas 1963 z perspektivy vedlejších postav. Na tom minimálním prostoru je jedinou zajímavou úlohou Oswaldův bratr Robert, jeho pošahanou matku nebo „filmaře“ Zaprudera, který trpí, jak kdyby mu odpravili jediného syna, bych v tomto podání klidně oželel. Ruční kamera měla přiživit tu atmosféru náhlého chaosu, ale mně spíš přišla jen jako tvůrčí berlička, která tu celkovou monotónnost nijak nenarušila. Škoda, že doktor Zac v rámci resuscitace nezazpíval. Kennedy by se zvedl a odešel po svých..

plakát

Šarlatová sůl (2008) 

Ač odehrávající se v Mexiku a v prostředí salin, nemastné, neslané. Přesolená stopáž, okruh podezřelých je spíše úsečka o dvou bodech a do diváckých ran se dostává sůl v podobě žánrových klišé (detektiv zvenčí se škraloupem z minulosti, vykecávající se vrah). Loutkové vsuvky jsou fajn a na konci se možná skutálí po tváři slaná slza dojetí, nicméně má očekávání, že by se to mohlo zařadit po bok La Isla mínima, byla poněkud přehnaná..

plakát

Crown Vic (2019) 

Náročná noční šichta, která má pro někoho charakter iniciační a pro jiného až na jednu záchrannou misi okorale rutinní. Thomas Jane dává tu mentorskou roli mazácky (jeho pracovně-životní moudra měla mít v policejní radiokomunikaci vlastní kódová označení), občas probleskne nějaké slovo do pranice k současným „blue lives don´t matter“ náladám a celkově se ukáže, že na té profesi v časech, kdy pytel hrubne a záplaty se zjemňují, je černobílé jen to služební auto. Škoda, že je Souza režisérský rook. Ayer by to poslal o level výš..

plakát

Jack Strong (2014) 

„Je třeba mít důvěru v milosrdné bohy..“ Byl jím i Ryszard Kukliński, plukovník Polské lidové armády, co jednou nohou v Langley a druhou v hutní peci zásobuje Západ přísně tajnými informacemi? O kontroverzi v podobě možného dvojitého agentství „prvního polského důstojníka v NATO“ se Pasikowski ani neotře a nabízí věcný, solidně gradovaný thriller z atraktivního historického soudku (útěk ze stahující se smyčky podobně využil i Herbigův Ballon). Stačí to. Akurátnost tentokrát nechme ve stínu filmové řeči a mysleme na mantru, vztahující se k jisté ideologii (co slovo, to lež, co čin, to zločin)..

plakát

Jako malé děti (2006) 

American Beauty light (Thomas Newman included). Falší i dusnem naplněné americké předměstí a v něm uvědomělý hlas vypravěče glosující cestu nešťastných postav Antona Pavloviče Čechova vstříc úmyslně přehnané katarzi. Po rutině samolibosti a úzkostných stavů sice vyvře gejzír strachu, nezodpovědnosti, kajícnosti i vůle k razantním činům, ale vlastně jen potvrdí, že malé děti, ač hladové, nerady opouštějí své písečky.. Nebylo to dokonalé, ale hřála ta myšlenka, že víc než výhry, nebo prohry je v životě důležitější, jestli to byl dobrý boj..

plakát

Den, kdy zastřelili Kennedyho (2013) (TV film) 

I have promises to keep, but no miles to go before I sleep.. Emočně zabarvená rekonstrukce onoho dne, kdy skončil čas nevinnosti. Occamovou břitvou jsou odříznuty konspirační teorie a servíruje se spousta autentických záběrů a svědectví. Zajímavé informace podává bodyguard paní prezidentové, především tu o volbě limuzíny bez střechy, aby Jackie bližším kontaktem s publikem získala v Texasu nepříliš populárnímu vůdci nějaké politické body. Kdo čeká, že uslyší, jak Lyndon Johnson při improvizované přísaze říká Karlovo: „Tohle jsem opravdu nečekal.“, musí jinam..