Poslední recenze (3 663)
Oktopus (2023) (seriál)
Tak som sa konečne dočkal konca tejto paródie na detektívny seriál. Vďačím za to ani nie tak svojej vytrvalosti, ale skôr otrasnej ponuky televíznych staníc. Seriál je to nepochybne mizerný, a to vo všetkých ohľadoch. Neviem presnejšie identifikovať, v čom bola primárna chyba, ktorá potom s prispením málo schopných tvorcov a aktérov na seba nabaľovala ďalšie bez toho aby aspoň občas prebleskla svetlejšia chvíľka. Krobota nemám rád, ale keď ho vidím, tak mi aj Columbo pripadá sympatickejší.
Stíny Manhattanu (2016)
Takto nejako vyzerajú tri hviezdičky z milosti. Už som sa nemohol pozerať na rad dvojhviezdičkových hodnotení a nad týmto pseudo-neo-noir filmom sa prižmúril obe oči. Bol s veľkou dávkou súcitu k tvorcom pozerateľný bez zapnutia rýchloposunu, ale to je maximum pozitívneho, ktoré som o ňom ochotný vyjadriť.
Honba za kytarami (1964)
Predpokladal som hlúpučký dej ozdobený dobovými pesničkami. Niečo ako Džezovú revue. Hlúpučkého deja som sa samozrejme dočkal, ale počúvateľné pesničky mala iba Sylvia Vartan, Charles Aznavour a nejaká neznáma černošská skupina. A to je príliš málo aj na tri hviezdičky, o ktorých tvrdím, že sú širokospektrálne.
Poslední deníček (18)
Odkiaľ sú?
Nikdy som sa osobitne nezaujímal, aký podiel majú jednotlivé krajiny pôvodu na mojich najlepšie hodnotených filmoch. Ale ak má človek dobrú databázu, vytiahne z nej presne to, čo potrebuje. Neprenikol som do všetkých tajov Excelu a tak som bol nútený zlučovať pôvodné a nástupnícke štáty do názvu posledného. Vo výsledku ma mimoriadne prekvapilo neočakávane dominantné zastúpenie amerických filmov. Ostatné sa zoradili podľa očakávaní. Tu je prehľad prvej desiatky z 850 posudzovaných filmov:
USA 398
Československo 108
Francúzsko 83
Veľká Británia 71
Taliansko 30
Japonsko 18
Rusko 17
Nemecko 15
Švédsko 11
Poľsko 10