Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Oblíbení herci (10)

Al Pacino

Malý Al bol citlivým a uzatvoreným dieťaťom. Potom, ako sa mu vo veku dvoch rokov rozviedli rodičia, žil s matkou v dome starej mamy. Starých rodičov mal natoľko starostlivých a ustráchaných, že do svojich siedmych rokov nemohol vôbec o samote opustiť ich dom. S matkou často chodieval na večerné predstavenia do kina, kde naberal inšpiráciu do obľúbeného rozprávania vlastných poviedok. Keď nastúpil do školy, učiteľom bolo jasné že ho nemôžu mordovať s matematikou, ktorá mu nikdy nešla a dali mu priestor rozvíjať to, pre čo sa narodil. Už v tomto jeho mladom veku bolo jasne vidieť, že sa Al cíti na javisku pred obecenstvom ako ryba vo vode. Po skončení strednej školy s umeleckým zameraním začal popri práci stavebného dozorcu navštevovať nočné herecké kurzy. Tie ale neboli na takej úrovni, aby mu umožnili prienik do prestížnejších divadelných spolkov a tak si začal sporiť peniaze na kvalitnejšie herecké kurzy. V roku 1966 sa tak vďaka neúnavnej trpezlivosti stal konečne členom slávneho Actors Studia. Kvalitné role začali prichádzať, kritika bola Pacinom nadšená a ovenčila ho nejednou významnou divadelnou cenou. Al tak dosiahol po čom túžil a začal chcieť niečo nové - hrať vo filme . Po nie príliš významnom filmovom debute PANIKA V NEEDLE PARKU (1971) mu Francis Ford Coppola ponúkol rolu v KRSTNOM OTCOVI (1972). Táto rola nekompromisného a mocou posadnutého mafiána Michaela Corleoneho preňho znamenala raketový štart - film sa navždy zapísal do zlatého fondu svetovej kinematografie a dominuje vo všetkých Top10 rebríčkoch najlepších filmov v histórii. Vďaka tejto roli sa Pacino dostal k spolupráci s takými režisérmi ako Sidney Lumet (SERPICO, PSIE POLUDNIE), Brian De Palma (ZJAZVENÁ TVÁR), Norman Jewison (...A SPRAVODLIVOSŤ PRE VŠETKÝCH) alebo Athur Hiller (AUTOR! AUTOR!). Väčšina z týchto filmov sa okamžite stala neotrasiteľnou klasikou. Na Oscara bol nominovaný celkom päťkrát, no do rúk sa mu zlatá soška dostala až v roku 1992 - za rolu búrlivého slepca so zlomenou dušou vo filme VÔŇA ŽENY. Na záver snáď len toľko, že zatiaľ čo väčšina jeho kolegov sa stala časom súčasťou zabehaných, stereotypných hollywodskych klišé, Pacino si počas celej svojej dlhodobej kariéry udržuje status jedného z najlepších a najobdivovanejších hercov svetovej kinematografie. Filmy Herecká filmografie 2011 Dali & I: The Surreal Story Rififi 2010 Mary Mother of Christ 2009 Salomaybe? 2008 Righteous Kill 2007 88 minut Dannyho parťáci 3 2005 Maximální limit 2004 Kupec benátský 2003 "Andělé v Americe" (TV seriál) Láska s rizikem Test 2002 Insomnie Lidi, co znám Simone 2000 Chinese Coffee 1999 Insider: Muž, který věděl příliš mnoho Vítězové a poražení 1997 Ďáblův advokát Krycí jméno Donnie Brasco 1996 Vyšší zájem 1995 Nelítostný souboj Poslední čtvrťák 1993 Carlitova cesta 1992 Kmotr 1, 2, 3 (video film) Konkurenti Vůně ženy 1991 Frankie a Johnny 1990 Dick Tracy Kmotr III Local Stigmatic, The 1989 Moře lásky 1985 Revoluce 1983 Zjizvená tvář 1982 Autor! Autor! Night of 100 Stars (TV film) 1980 Na lovu 1979 ...A spravedlnost pro všechny 1977 Bobby Deerfield 1975 Psí odpoledne 1974 Kmotr II 1973 Serpico Strašák 1972 Kmotr 1971 Panika v Needle Parku 1969 Já, Natálie 1967 "N.Y.P.D." (TV seriál)

Robert De Niro

cena AFI- za celoživotne dielo Morgan Freeman 2010 Michael Douglas 2009 usa Warren Beatty 2008 USA Al Pacino 2007 USA Sir Sean Connery 2006 USA George Lucas 2005 USA Meryl Streep 2004 USA Robert De Niro 2003 USA Tom Hanks 2002 USA Barbra Streisand 2001 FOX Harrison Ford 2000 CBS Dustin Hoffman 1999 ABC Robert Wise 1998 NBC Martin Scorsese 1997 CBS Clint Eastwood 1996 ABC Steven Spielberg 1995 NBC Jack Nicholson 1994 CBS Elizabeth Taylor 1993 ABC Sidney Poitier 1992 NBC Kirk Douglas 1991 CBS David Lean 1990 ABC Gregory Peck 1989 NBC Jack Lemmon 1988 CBS Barbara Stanwyck 1987 ABC Billy Wilder 1986 NBC Gene Kelly 1985 CBS Lillian Gish 1984 CBS John Huston 1983 CBS Frank Capra 1982 CBS Fred Astaire 1981 CBS James Stewart 1980 CBS Alfred Hitchcock 1979 CBS Henry Fonda 1978 CBS Bette Davis 1977 CBS William Wyler 1976 CBS Orson Welles 1975 CBS James Cagney 1974 CBS John Ford 1973 CBS

Joe Pesci

Se skupinou Starliters vedenou Joeym D projížděl americkým venkovem. Pod jménem Joe Ritchie vydal album písní. Za svou filmovou kariéru je Pesci vděčný Robertu De Nirovi, který si Pesciho prosadil do filmu ZUŘÍCÍ BÝK (nominace na Oscara 1981), zde Pesci ztělesnil Joeyho La Mottu, bratra boxérského šampiona Jacka La Motty, kterého hrál právě Robert De Niro. Menší role vypočítavého gangstera Frankiho Minaldiho se pro Pesciho našla v mafiánské fresce Sergia Leoneho TENKRÁT V AMERICE. Ustrašený finanční podvodník Leo Getz, který je pod ochranou dvou policistů v akčních komediích SMRTONOSNÁ ZBRAŇ 2, SMRTONOSNÁ ZBRAŇ 3. a SMRTONOSNÁ ZBRAŇ 4. Komickou kreaci předvedl i jako Harry Lime - chytřejší polovička zlodějského páru, který má problém přelstít malého kluka v divácky velmi úspěšných dětských komediích SÁM DOMA a SÁM DOMA 2: ZTRACEN V NEW YORKU. Smysl pro humor Pescimu nechybí ani v gangsterském dramatu Martina Scorseseho MAFIÁNI (Oscar 1991), kde hrál psychopatického zabijáka Tommyho De Vita. Obdobnou roli brutálního mafiánského likvidátora Nickyho Santora si zahrál i o čtyři roky později ve své třetí spolupráci s Martinem Scorsesem a již páté s Robertem De Nirem - CASINO. Joe Pesci se svou mírně zavalitější postavou vysokou 165 centimetrů je předurčen pro role zakomplexovaných násilníků nebo extrovertních bláznivých chlapíků a to ve vážných filmech i komediích. Drtivá většina jeho postav není titulních, vyjímku však tvoří fanatický fotograf Leon Bernstein ve filmu BDĚLÉ OKO VEŘEJNOSTI a splašený právník Vincent Gambini v komedii MŮJ BRATRANEC VINNY. Pesci je velkým milovníkem golfu a již sedm let se neobjevil na filmovém plátně.

Sylvester Stallone

Boli to postavy Johna Ramba a Rockyho Balbou, ktoré zo svalnatého Stalloneho spravili filmovú hviezdu. Kým sa však dostal k týmto dvom rolám, jeho život nebol zrovna prechádzkou ružovou záhradou. Tohto talianskeho emigranta do New Yorku stretla smola už vo chvíly narodenia, kedy mu kvôli malej nehode znecitlivelo líce a časť jazyka . Tento handicap mu po dlhé roky spôsoboval trápenie a problémy medzi spolužiakmi. Rodičia Sylvestra a jeho brata Franka boli v neustálych manželských rozporoch a svojim deťom nevenovali príliš veľa pozornosti. Keď mal Sylvester 11 rokov, tak sa rozviedli a on zostal v otcovej opatere. Pre získanie jeho pozornosti robil všetko možné, či už dobré alebo zlé, za čo bol neraz vylúčený zo školy. V 15-tich rokoch sa presťahoval do Philadelphie za svojou matkou a jej novým manželom. Tu začal posilovať a navštevovať Deveraux High School - strednú školu pre emocionálne narušených teenagerov. Počas štúdii prišiel po prvý raz do kontaktu s hraním v školských hrách . Vďaka úspechom v telocviku a futbale sa mu naskytla možnosť štúdia na American College vo Švajčiarsku, kde sa podieľal na školskej produkcii hry Arthura Millera - "Smrť obchodného cestujúceho". Táto skúsenosť v ňom prebudila neskrotnú túžbu po herectve a po nasledovnom vyštudovaní drámy na University of Miami sa v roku 1969 presťahoval späť do New Yorku. Počas začiatkov, kedy sa zamestnával v rôznych baroch a putikách, sa mu naskytovali iba roličky v bezvýznamných divadelných hrách a B-filmoch, z ktorých jeden - THE PARTY AT KITTY AND STUDS (1970) - bol dokonca lacnou porno produkciou. Prvým serióznejším filmom v jeho filmografii sa stala komédia Woodyho Allena BANÁNI (1971), no keďže išlo iba o veľmi malú roličku, pre jeho kariéru nemala vôbec žiadny význam . Potom, ako bol Sylvester tesne pred začatím nakrúcania vyradený z obsadenia Coppolovho KRSTNÉHO OTCA, jeho sebavedomie a optimizmus sa načisto vytratili a on sa uzatvoril pred svetom. V tomto období (1974) sa oženil s herečkou Sashou Czackovou a za lepšou budúcnosťou sa obaja presťahovali do kalifornského Los Angeles. Stallone začal písať scenár ROCKYHO, ktorý bol odrazom jeho životných cieľov a túžob stať sa slávnym a ktorý sa stal jeho životným filmovým projektom. Potom, ako s ním uspel u producentov a získal pre seba hlavnú rolu, jeho kariéra sa obrátila o 180 stupňov. Film získal niekoľko Oscarov a stal sa jedným z komerčne najúspešnejších filmov všetkých čias. Zo Sylvestra sa stala zo dňa na deň filmová hviezda. Okamžite mu boli ponúknuté role v sérii filmov o vietnamskom veteránovi Johnovi Rambovi, ktoré sa stali obrovskými blockbustermi. Po slabšom období koncom osemdesiatych rokov zaznamenal obrovský comeback s filmom Rennyho Harlina CLIFFHANGER (1993), ktorý ho úspešne drží na nohách až dodnes. Sylvester má dvoch synov. Sageho Stalloneho, ktorý sa aktívne zaujíma o herectvo a autistického Seargeoha. Tento nevyliečiteľný handicap jeho syna nesie Sylvester veľmi ťažko a v roku 1985 bol dokonca dôvodom rozvodu s matkou oboch chlapcov - Sashou Stalloneovou. Odvtedy Sylvester vystriedal niekoľko partneriek. 18 mesiacov bol ženatý s modelkou Brigitte Nielsenovou a v máji 1997 sa oženil s modelkou Jennifer Flavinovou. Krátko nato, koncom leta sa im narodila dcérka Sofia.

Arnold Schwarzenegger

Akční hrdina a nejlépe placený herec v Hollywoodu Arnold Schwarzenegger se narodil 30. července 1947 v Thalu v Rakousku v chudých poměrech. Se svou rodinou žil ve tři sta let starém činžáku, kde neměli elektřinu, ústřední topení ani vodovod. Arnold tak se svým bratrem museli vodu nosit z fontány vzdálené 150 m. Již od mládí se věnoval po vzoru svého otce sportu nejdříve fotbalu, pak atletice a nakonec se rozhodl pro kulturistiku. V roce 1961 se setkal s Kurtem Marhulek, bývalým Mr. Rakousko, který ho začal trénovat. O čtyři roky později se zapsal do rakouské armády, kde sloužil jako tankista. Pak ale dostal šanci zúčastnit se soutěže ve Stuttgartu a tak musel opustit tábor bez povolení. Soutěž vyhrál a získal titul juniorského mistra Evropy a svými soupeři si vysloužil přezdívku Dub. Po návratu, kdy si Arnold jen tak mimochodem odseděl týden ve vojenském vězení, pro něj armáda zřídila posilovnu a on se mohl plně soustředit na trénink. Arnold začal nezadržitelně vyhrávat všechny soutěže o titul mistra světa V roce 1975, kdy už měl za sebou šest titulů mistr Olympia a post žijící kulturistické legendy, ohlásil svůj odchod ze soutěžní kulturistiky a začal se plně věnovat herectví (hrál už tehdy delší dobu, ale pouze v mimořádně levných a špatných filmech jako Herkules v New Yorku). Po sérii spíše menších filmů (z nichž nejznámější je Zůstaň hladový) se podařilo Arnoldovi skutečně prorazit až v roce 1982, kdy do kin uvedl fantazy Barbar Conan film, z něhož se stal hit. O dva roky později se v hlavních rolích objevil hned ve dvou filmech v pokračování Barbara Conana s názvem Ničitel Conan a v dnes již klasické akční scifi Jamese Camerona Terminátor. V roce 1985 natočil třetí a poslední pokračování Barbara Conana s názvem Rudá sonja, které ale skončilo fiaskem a o dalším díle se tak přestalo uvažovat. Trochu pošramocenou pověst si ale ještě ten rok a to hned ve velkém stylu Arnold upravil divácky mimořádně úspěšným akčním béčkem Komando. Tento film z něj udělal prvotřídní filmovou hvězdou, obdivovanou diváky, kteří ho konečně přestali brát vážně a přestali se smát jeho rakouskému přízvuku, a pomlouvanou kritiky. Po Komandu se stal mezinárodní hvězdou, neexistoval člověk, který by o něm nevěděl. Dosavadní král akčních filmů Sylvester Stallone se ho začal obávat a producenti si ho začali vážit. Pak Arnold natočil pár dalších, kasovně úspěšných akčních filmů, až se dostal k Predátorovi jednomu ze svých vůbec nejlepších filmů. Po tomto dnes již kultovním megahitu si dal od akčního žánru odpočinek a začal se věnovat komediím jako Dvojčata nebo Policajt ze školky (oba filmy celosvětově vydělaly přes 200 milionů dolarů). V roce 1990, kdy už definitivně vládl Hollywoodu a o jeho úspěchu si mohl Sylvester Stallone se svou upadající kariéru jen nechat zdát, si zahrál v režii Paula Verhoevena ve scifi podle povídky Phillipa K. Dicka Total Recall a stalo se z toho další, kasovně velmi úspěšné a navíc kultovní dílo. Tehdy už mu producenti natolik důvěřovali jako největší filmové hvězdě v Hollywoodu, že byli ochotni do druhého Terminátora s názvem Den zúčtování, kterého Arnold zrovna připravoval s tehdy též už slavným Jamesem Camerona, vrazit tehdy rekordní rozpočet ve výši 100 milionů dolarů. V roce 1991 byl Terminátor II uveden do kin a krom toho, že je dnes považován za jeden z vůbec nejlepších filmů všech dob (a to nejenom ve svém žánru), tak se také stal kasovně nejúspěšnějším filmem toho roku. Potom už šlo hlavně o to, aby se Arnold udržel na vrcholu. Komediemi jako Poslední akční hrdina, Junior nebo Rolničky, kam se podíváš se mu to sice moc nedařilo, ale zase na druhou stranu točil stále i akční filmy jako Pravdivé lži (opět v režii Jamese Camerona) nebo Likvidátor, což jsou projekty, které vydělávaly velké peníze a Arnolda furt udržovaly na trůnu Hollywoodu. Jenže pak přišel rok 1997, který všechno zhatil jedná se o čtvrtý díl série Batman a Robin, kde Arnold ztvárnil hlavního záporáka a film dopadl přímo katastrofálně a to po všech stránkách a Batmanovskou sérii odložil na dlouhou dobu k ledu. Po fiasku s Batmanem a Robinem si Arnold svůj další film pečlivě vybíral a nakonec se rozhodl pro ambiciózní velkofilm Konec světa. Jenže i toto dílo dopadlo špatně, film byl přinejlepším průměrný a tržby nebyly zrovna nejlepší. Pak přišly další dva propadáky 6. den a Protiúder, kterým se podařilo utržit sotva 40 milionů a navíc oba filmy se stejně jako ty předchozí dočkaly dosti bídných kritik. Tou dobou už bylo jasné, že Arnold jednoduše omrzel diváky a obří fanklub, který měl na přelomu 80. a 90. let, už značně prořídl. A navíc se na něm začala projevovat jedna dosti nebezpečná věc a to věk. Arnold už byl prostě dosti starý a už nepůsobil v akčních filmech zrovna nejpřesvědčivěji. Rozhodl se tedy, že svou kariéru akčního hrdiny skončí a to něčím pořádným a tak se rozhodl pro třetího Terminátora s názvem Vzpoura strojů (za kterého jen tak mimochodem inkasoval rekordní sumu ve výši 30 milionů a zajímavostí může také být, že 12 milionový honorář, který dostal za Terminátora 2, byl na svou dobu také nejvyšší). Film byl do kin uveden přesně dvanáct let po druhém díle, navíc také s rekordním rozpočtem (tentokrát téměř 200milionovým) a také se dočkal velmi příznivých ohlasů a stal se jedním z největších hitů toho roku, čímž Arnold udělal důstojnou tečku za svou kariéru a odešel od filmu, kde se občas jen někde mihne v nějaké cameo roli, k politice. 9. 10. 2003 byl zvolen kalifornským guvernérem.

Michael Douglas

Práve u Michaela (Kirka) Douglasa by sme mohli hľadať návod na to, ako úspešne prekročiť tieň svojho slávneho otca. Ním je Kirk Douglas (nar. 1916), hviezda filmového plátna 50. a 60. rokov, ktorý je dodnes herecky aktívny. Diana Douglas rodená Dill, britská herečka, ktorej manželstvo s Kirkom vydržalo iba 8 rokov, je matkou Michaela a aj druhorodeného syna Joela. Napriek ich rozvodu sám tvrdí, že to nikdy osobne nepocítil, pretože rodičia sa nerozišli v zlom a sú stále dobrými priateľmi. Michael potom vyrastal so svojou matkou, ktorá sa znovu vydala v Connecticute, kde ukončil Choate Rosemary Hall Boy's school. Za svoje prvé skutočné životné rozhodnutie považuje odchod a štúdium drámy na Kalifornskej univerzite v Santa Barbare, ktorú uprednostnil pred známejšou Yale. Tu prvýkrát stretol a býval na jednej izbe s Danny DeVitom, z čoho sa vyvinulo osobné priateľstvo a neskôr aj spolupráca na viacerých projektoch. Po jej úspešnom absolvovaní si vzdelanie doplnil na divadelnej škole Neighborhood Playhouse v New Yorku a na American Place Theatre v tom istom meste, kde sa mu venoval jeho riaditeľ a zakladateľ Wynn Handman. Otec mu umožnil prvé kontakty s filmovým priemyslom, hoci pôvodne sa bránil financovať synovu hereckú kariéru. Po spolupráci na výrobe westernu LONELY ARE THE BRAVE, vojnových drám THE HEROES OF TELEMARK a CAST A GIANT SHADOW (kde sa mu ušla malá rola vodiča džípu) prichádza skutočný herecký debut v HAIL, HERO!, v ktorom stvárnil mladého predstaviteľa generácie hippies, čo mu hneď vynieslo nomináciu na Zlatý glóbus za objav roka. Podobná protivojnová téma sa objavila aj v SUMMERTREE, produkovanom jeho otcom. V roku 1972, keď si zahral v rodinnom a dobrodružnom NAPOLEON AND SAMANTHA, vytvorí spolu s Karlom Maldenom zohranú dvojicu policajných inšpektorov v seriáli THE STREETS OF SAN FRANCISCO. V čase najväčšieho úspechu detektívky, pre mnohých nepochopiteľne, ju opúšťa, aby sa naplno mohol venovať dráme ONE FLEW OVER THE CUCKOOS NEST, ktorá je jeho prvým a zároveň najúspešnejším producentským počinom dodnes. Právo sfilmovať pôvodnú knižnú predlohu Kena Keseya vlastnil niekoľko rokov jeho otec, ale až Michael sa pustil do realizácie projektu . Snímok zaznamenal historický úspech a stal sa iba druhým v poradí berúc všetky hlavné Ceny akadémie za najlepší film (producenti Michael Douglas a Saul Zaentz), réžiu, scenár, hlavnú mužskú a ženskú rolu. Lenže Douglas sa vždy najlepšie cítil pred kamerou a v roku 1978 to potvrdzuje v COMA, paranoidnom thrillere z nemocničného prostredia. Po športovej dráme RUNNING hrá a podieľa sa na produkcii THE CHINA SYNDROME, ktorý sa zaoberal citlivou problematikou bezpečnosti jadrových elektrární. 12 dní po uvedení v amerických kinách sa odohrala najväčšia jadrová katastrofa v dejinách USA na ostrove Three Mile Island v Pensylvánii. V polovičke osemdesiatych rokov nadväzuje bližšiu spoluprácu s priateľom Dany DeVitom. Natočia spolu dva dobrodružné filmy ROMANCING THE STONE a THE JEWEL OF THE NILE. Ich cesty sa stretnú aj pri THE WAR OF THE ROSES, réžie sa zhostil práve DeVito. V tom čase bol už Michael Douglas oskarovým hercom za stvárnenie chamtivého a nenásytného makléra Gordona Gekkoa v Oliverom Stoneom režírovanom WALL STREET. Na konci dekády sa radí medzi najlepšie platené hollywoodske hviezdy. Nezanedbáva ani produkčnú činnosť, v roku 1988 zakladá Stonebridge Entertainment Inc., ktorá sa podieľala na dráme RADIO FLYER, komédii MADE IN AMERICA s Whoopi Goldberg a aj Schumacherovom thrilleri Flatliners., s ktorým sa stretol znova o tri roky vo FALLING DOWN hrajúc psychopata Williama Fostera. Douglasovo meno sa často spája s údajnou posadnutosťou sexom, (to bol aj dôvod rozvodu uvedený Diandrou Douglas po 23 rokoch manželstva), ale „obeťou“ sexom fascinovaných žien sa stáva on sám v trilógii s napínavými erotickými podtextami FATAL ATTRACTION (s Glenn Close), BASIC INSTINCT (so Sharon Stone, aj pre svoju kontroverznosť Douglasov finančne najúspešnejší film), DISCLOSURE (s Demi Moore). Role bohatých, úspešných a uznávaných mužov (ktoré mu časom prischli), no vždy niečo postrádajúcich, mu pripadli v THE AMERICAN PRESIDENT, THE GAME, A PERFECT MURDER. V roku 2000 po rozchode so ženou neváha a za pár mesiacov si berie o 25 rokov mladšiu, britskú herečku Catherine Zeta-Jones, s ktorou vytvorí jeden z najsledovanejších hollywoodskych párov. K synovi Cameronovi z prvého manželstva pribudli syn Dylan Michael a dcéra Carys Zeta. V štvoroskarovom TRAFFIC Stevena Soderbergha sa stretávajú prvýkrát pred kamerou. Komédie WONDER BOYS, následne prvý počin Douglasovej novej produkčnej firmy Furthur Films ONE NIGHT AT McCOOL'S, potom THE IN-LAWS a IT RUNS IN THE FAMILY (v hereckom obsadení sú aj viacerí príslušníci jeho skutočnej rodiny), zatiaľ uzatvára filmografiu Michaela Douglasa. S dôrazom na zatiaľ, lebo ako tvrdí: „Mám stále väčšiu radosť z hrania. Veď platia tak dobre a rozmaznávajú, že je to pre mňa ten najlepší zo všetkých možných svetov.“ Herec, producent, sympatizant demokratickej strany, Posol mieru pri OSN, odporca jadrovej energie , vášnivý golfista, zberateľ vín, fajčiar cigár, držiteľ 2 Oskarov, 3 Zlatých glóbusov a mnoho ďalších ocenení (vrátane celoživotných) môže túto zbierku ešte rozšíriť