Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.2.2013  13:39

    Řemeslně výborný fiilm, jemuž se opravdu máloco dá vytknout. Ale přesto se neustále nemohu zbavit pocitu, že možná to mi na něm tak trochu vadilo. Ovšem ta silná scéna se skleničkou od cukru či co to bylo byla zažírací.

    • 13.2.2013  12:31
    Hannibal (2001)
    ***

    Ridleymu se vůbec nepodařilo diváka k Hannibalovi nějak víc připoutat či nechat mu nahlédnout do duše. Co se mu pohříchu naopak povedlo je poměrně nezáživné tempo, které vás pomalu ale jistě totálně unudí. Jsou filmy kde takové tempo funguje, to ale není tento případ. Dohromady to všechno nakonec hlavně i přes velká očekávání působí poněkud nedopečeně.

    • 8.2.2013  18:00
    Divoši (2012)
    ****

    Jakkoliv netrpím opravdu žádnou sympatií k Ofelii, výsledný dojem zesílený shlédnutím unrated verze není vůbec špatný. Oliver Stone je svým způsobem už rutinérem nadprůměru, v jeho podání může sice působit lecos trochu laciným dojmem, ale pořád dokáže skórovat. Šalamounský dvojkonec je toho jasným důkazem.

    • 7.2.2013  15:19
    Total Recall (2012)
    ***

    Vše již bylo řečeno tak snad jen dodám, že na dvojku Beckinsale & Biel by jeden potřeboval bryndák. Ovšem s tímhle ratingem spíše opravdu jen pro muže s velmi dobrou představivostí.

    • 29.1.2013  22:36

    Taken 2 si veleúspěšně bere z jedničky vůbec to nejhorší co v ní bylo. Nechutné hraní na útrpnou rodinnou notu však není bohužel zdaleka to nejhorší. Celý film se utápí ve všemožných klišé akčních filmů a v různých zcela nesmyslných pointách, navíc se mu zhola nedaří ani to kopírování. Špatně je zkrátka úplně všechno od hloupého a předvídatelného scénáře až po odporně nezvládnutou režii akčních scén. Tímto se toto dílo nekompromisně zařazuje mezi jedny z nejprůserovějších pokračování úspěšných jedniček v historii Hollywoodu. Gratuluju. Fujtajksl.

    • 19.1.2013  07:00

    Sentiment si strčte někam, tohle je filmařské selhání masivních rozměrů. Proti prvnímu dílu notný krok zpět. Režisérsky to je velmi provařené, hlášek těch je opět sakra málo a povedených vtípků ještě méně. Tam kde měla být lehkost a nadhled je jen křeč a vyčpělý zápach dob kdysi minulých. Kapitolou samo pro sebe je jak pěst na oko křiklavé a do nebes volající Arnieho neherectví, zde obnažené v plné nahotě. Kde jsou ty časy let osmdesátých, kdy to takovýhle pajdulák mohl díky vhodnému načasování formy někam dotáhnout. Je zajímavé vidět zde na CSFD jak partička místních filmových ultras a různých hvězdičkobijců najednou kvůli jménům a nostalgii neuvěřitelným způsobem rezignuje na svoje filmové kumštýřství a nekriticky adoruje tenhle rádoby akční film. Nevím proč bych si měl nostalgii kurvit tímhle, to už si jdu raději pustit třeba Komando.

    • 14.1.2013  15:15

    Manifest povrchnosti, plytkosti a symbol všeho čím novodobý český film je. Totiž nechutnou karikaturou všeho čím by film jako múzické dílo vůbec být měl.

    • 10.1.2013  13:36
    Looper (2012)
    ****

    Chce to mít předem určitý přístup. Hlavně ne očekávání akční zábavovky s hláškami Bruce Willise. Looper má určitou myšlenku, které se někdy možná až příliš křečovitě, ale přesto poctivě drží. A tak jestli vám nevadí, že se musíte k závěrečným velmi silným scénám prokousat někdy trochu fádními a zdlouhavými konverzačkami a máte chuť se naladit spíše na poklidnou a přemýšlivou notu, je to dílo pro vás jak stvořené. I přes veškeré výhrady které mám ke klišovitosti časocestovných - smyčkových zacyklených dějů, jsem se na konci nemohl ubránit jakémusi pocitu uspokojení.

    • 3.1.2013  06:42
    Atlas mraků (2012)
    ***

    Chce to najít v sobě odvahu vytvořit cíleně velikášské audiovizuální dílo s tak citlivými filozofickými tématy jakými osud, věčnost, selhání či láska bezpochyby jsou, aniž by se jeden vyhnul všudevkrádajícímu se patosu. Cloud Atlas je bez debat perfekcionistická práce plná v různých směrech opravdu nadprůměrných scén. Za zmínku jistě stojí i velice vkusné dávkování akce, emocí či vizuálních libůstek. Ale i přes veškerou spokojenost se asi nikdy nezbavím jakéhosi v nitru hlodajícího pocitu, že Atlas Mraků tak trochu pohltil sám sebe ve svých ambicích zachytit takřka osudovou všehomíru na ploše jednoho filmu. Jako by mi ony osudové tóny nakonec přeci jen protekly mezi prsty místo aby mojí duši vystřelily někam ke hvězdám. A i kdybych byl brán na mučidla, nedokázal bych povědět zda to bylo z důvodu že jsem tomu tak sám chtěl, nebo že to zkrátka ani nešlo jinak. A tak toto dílo pohříchu malinko selhává tam kde mělo být v kramflecích nejsilnější. Bohužel.

    • 16.12.2012  18:13

    Marně jsem čekal na citlivé a vizuálně i emocionálně vybroušené scény, kterých obsahovala předchozí trilogie ze středozemě neuvěřitelné množství. Obávám se však, že vina je tím ponejvíce knižní předloha sama, neboť Tolkienův Hobit na rozdíl od jeho Pána prstenů nikdy takovým nebyl. Doopravdy zkroušen jsem vlastně byl jen z okatého pomrkávání na dětského diváka z čehož občas vyplynulo trochu křeče. Hobit opravdu nabídne sem tam nějaké ty rozpaky, ale pravý fanoušek je rád promine neboť se mu dostane opět poctivé byť trochu zředěné porce středozemě tak jak jí má rád.

    • 28.10.2012  13:51
    Zlatovláska (TV film) (1973)
    **

    Dvě hvězdy za hymnu všech egoistů v podání Jiřího Holého.

    • 16.10.2012  06:35

    Citlivé a všeobjímající. Unášelo mě to v pocitu jakési slasti na vlně skvělých hereckých výkonů a působivého zpracování. Udeřilo mě to tam kde udeřit mělo, dojalo též. Opravdu nečekaně vrcholný filmový prožitek a příklad jakéhosi druhu komorního a zároveň majestátního zpracování filmu. Bravo.

    • 16.10.2012  06:31
    Prometheus (2012)
    ***

    U Promethea se opět projevilo, že když jdu do něčeho spíše s despektem a malým očekáváním, tak to nakonec nemusí býti úplná marnost. Film mě skvěle vtáhnul do děje a jeho první polovina je opravdu dechberoucí. Samozřejmě nad vodou ho drží především jeho technické a vizuální zpracování, které je úchvatné. Té scénaristické hlušiny v půlce druhé, ve vztahu k celému fenoménu je opravdu veliká škoda, ale není to věc, která by toto dílo zase úplně srazila do kolen. Prometheus částečně i funguje a to i přes zjevný fakt, že Ridley si už neporadí s takovou lehkostí jako dříve. Škoda.

    • 15.10.2012  13:56

    Poklidně plynoucí drama jemuž po hříchu nejvíce chybí to v čem mělo bodovat nejvíce. Nic proti dvojici Winslet & DiCaprio, ale tahle dvojka na to zkrátka nemá. Předvídatelnost děje a různých scén je více než velká. Bohužel se Revolutionary Road ani na chvíli neutrhne ze svého zadumaného tempa a tím vás v podstatě unudí k smrti, protože nic vyjímečného nepřijde. Kvalitní film, ale bez nadstavby.

    • 11.10.2012  17:46
    Lilja (2002)
    ****

    Syrové, příjemné a bohužel také malinko nedopečené. Škoda nevyužitého potenciálu, který by nechal při plném naplnění vzniknout nejmrazivějšímu filmu tisíciletí. Takhle se dočkáte jen trýznivého náhledu do skutečného světa, kterýžto je sice velice dobrý, ale ona osudová a emocionální linie bohužel pokulhává. I tak ale skvost.

    • 3.8.2012  00:12

    O tom, že adorovat Nolana za každou cenu nemá valného smyslu, jsem se přesvědčil už u Temného rytíře. Našel bych si na posledním dílu trilogie mnoho věcí s nimiž minimálně nesouhlasím či jsem je jaksi pocitově nezkousával, ale úplně stejně toliko důvodů najdu pro to, proč je sem prostě nenapsat. Jednoduše, Temný rytíř povstal je takový jakým zkrátka být měl. Nolan ho natočil tak, aby si filmoví laici jen nevěřícně slintli na vestu a filmoví znalci aby nakonec přes všechny výhrady pokorně smekli svůj klobouk a jen uctivě řekli: "všechna čest pane Nolan". Kritizovat film za to, že se stal bezebytku takovým jakým se měl stát, i přes všechna klopýtnutí, zkrátka nelze.

    • 22.7.2012  17:59

    Mnoho k přemýšlení i k vidění. Malickovy trademarky v podobě mistrovského podání obrazu i myšlenky povstávají v každé vteřině aby naplnily vaši duši tou největší těžkostí ze všech. Obtížně se i dýchá když prožijete tento nejvíce a zároveň nejméně válečný film ze všech. Přidáme-li si i Zimmerovo hudební mistrovství, vychází nám jen jediné - absolutorium.

    • 29.5.2012  11:52
    Ponorka (1981)
    *****

    Obvzláště zhlédnutí director's cut přináší opravdový zážitek, který nikdy nevybledne zubem času. Epický příběh o válce jako nutném zlu a zároveň obrovské vůli přežít za každou cenu ještě navíc skvěle dokresluje pochmurný konec. Skutečně tísnivě a naléhavě natočeno, po chvílích už budete jen napjatě dýchat a žít s ovousenými námořníky, křečovitě zatínat prsty při každém výbuchu hlubinné bomby. Opravdu, tomuto dílu mnoho nechybí a s jistotou ho lze zařidit mezi největší milníky válečného žánru.

    • 16.5.2012  12:57

    Prokrindapána! Levné, bez nápadu či překvapení a i nějaká ta atmoška z počátku série je tatam. Nezachrání to ani pohledná Kate opět ve svém S&M oblečku či občasné gore efekty. Vše se zmítá v neustále se opakujících přestřelkách za účasti digitálně odfláknutých lykanů. Tohle myslím nebylo zapotřebí. Předvítatelná a nemastná podívaná je ještě navíc korunována nalívkou na další díl. To už fakt ne.

    • 19.3.2012  00:40

    Umělecky i vizuálně neselhávající naléhavost. Buď splynete, nebo ne.

    • 24.2.2012  16:26
    Crash (2004)
    ****

    Cítím hlavně lítost nad přílišnou vykonstruovaností, která sice jitří emoce tak jak má být, ale zase bohužel nabourává pocit uvěřitelnosti jenž v konečném důsledku brání naprostému vnitřnímu prožití a připoutání se k tomuto jinak velice kvalitnímu dílu. Crash je chvílemi velmi syrovým a občas zase docela citlivým náhledem do amerického multikulturního blázince v nemž se skutečně skrývá mrazivý potenciál. Proto je taková škoda až příliš podezřelého zacyklení osudů, které způsobí že červík pochyb se zakousne ve vaší hlavě a už nepustí.

    • 20.2.2012  16:02
    Kontakt (1997)
    *****

    Jeden by se snad během sledování Kontaktu i zamiloval do Jodie Foster jejíž citlivá, ale zároveň i neskutečně silná postava k tomu přímo svádí. Ovšem na(ne)štěstí se vám toho před očima míhá mnohem více. A budete si to pamatovat až do konce života.

    • 12.2.2012  00:18
    96 hodin (2008)
    ****

    Asi nejdrsnější Liamova role aneb jak se skrze pěkných pár hromádek mrtvol dobrati rodinného štěstí. Přímočarost a hrubost akce chvílemi až bere dech. Ultimátní tempo to drží nad vodou a vůbec mé sympatie tato pouť jednoho starostlivého tatínka rozhodně má. Škoda, že se vše topí v záplavě totálního klišé. Kdyby si cesta k vykoupení vyžádala Bryanův život, příběh by hned dostal jiné grády. Takhle jen za čtyři no. Ale dobré, moc dobré.

    • 6.2.2012  10:14
    Apocalypto (2006)
    ****

    Málokdy se musím prát s takovou nechutí psát komentář u filmu který se mi vlastně docela líbil. Nedokážu přesně určit co je toho důvodem. Nicméně Apocalypto nabírá postupem v příběhu velice slušné tempo, které vás prostě donutí si to dát do konce stůj co stůj. Kostýmní a vůbec vizuální zpracování je na vysoké úrovni, dokáže vás přesvědčivě vnést do příběhu a rozptýlit ostatní chmury. Tleskám i za vůli používat původní mayský jazyk, to se cení.

    • 29.1.2012  00:19

    Rozhodně tvůrcům nelze upřít snahu učinit Kukyho něčím víc nežli jen moralistickým animákem pro dětské diváky. Žel tato snaha nakonec nevyšla úplně stoprocentně. Nápady s dětskou představivostí přitom skýtají tak neuvěřitelný potenciál až z toho mrazí. I proto škoda jakoby nedotaženého prolnutí imaginativního a reálného světa. Co se technických připomínek týká, tak v případě Kukyho a Hergota bych si dokázal předstvit tedy mnohem procítěnější dabing, neboť pocit pouze rutinně odečteného textu ve mně přetrvával po celou dobu. Záporné postavičky na tom v tomto směru byly o mnoho lépe. Vůbec ta část charakterů reprezentovaná démonickým Anuškou nebo dvěma přihlouplými zlouny ze skládky jakoby disponovala mnohem větší dávkou charismatu. I díky těmto postavám a milým momentům při kterých jsem se od srdce zasmál, se přes všechny mé výhrady nakonec přikláním v hodnocení tam kam se přikláním.

    • 24.1.2012  17:24
    Kmotr III (1990)
    *****

    Velice důstojné pokračování předchozích famozních dílů k těmto naprosto plnohodnotný a jim rovnocenný. Coppola si vše nechal pěkných pár let uležet v hlavě a nechal celou ságu vygradovat k osudové dokonalosti. Excelentně emociálně i narativně vyhrocená jízda až k hořkému poznání všeho. Takhle se zvírá kniha věčné dokonalosti, takhle se zavírá série jenž bude navždy patřit na piedestal filmového universa.

    • 23.1.2012  15:45

    Dojemně roztomilé. Až překvapivě stravitelné i pro mojí maličkost. Má to nadhled, vtip i tempo. Nelze mnoho vytknout, veškeré pochybnosti totiž zaplaší herecké veličiny svým charismatem a své k tomu má co říci i skvělý soundtrack. Láska nebeská.

    • 24.12.2011  23:03

    Jedna hvězda navíc za ten konec a za to, že nebyl sex.

    • 19.12.2011  11:14

    Zrození zezačátku nedisponuje příliš velkou mírou uvěřitelnosti a některé scény jsou na hraně absolutního kýče. Přesto se dá mluvit o skvělé jízdě, která osciluje mezi jakýmsi komorním a zároveň totálně explozivním pojetím. Postupně se děj dostává do varu a ona apokalyptická osudovost nabírá otáčky, aniž by bylo potřeba monstrózních davových scén. Skvělá triková práce nabízí konečně pořádné šimpanzí a vlastně i obecně opičí pokoukáníčko. Soundtrack se tentokráte zdařil také na výbornou. Když sečtu všechny tyto klady, vychází mi skvělé dílo a výborný pocit z jeho zhlédnutí.

    • 7.12.2011  11:44

    Opět zcela Cronenbergovsky ujeté, což zároveň znamená i obrovskou kvalitu. Cronenberg investuje svoji osobitost do děje a postav měrou vrchovatou a to pak činí jeho díla zcela interesantními. To co v Dějinách násilí jakoby začal, zde rozvíjí do nádherného vějíře, který zaujme tu zajímavým pojetím, tu obrovskou sílou některých scén (třeba hned té první v holičství). A když najednou naskočily závěrečné titulky, tak jsem byl poněkud mrzutý, neboť bych toho snesl ještě minimálně jednou tolik. Bravo.