kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

    • 2.4.2015  11:07

    Žena v černém zůstává na místě činu stahujíc dětičky do temnoty. Tentokrát stojí v popředí mladá a sympatická učitelka Eve, která dostává na starost skupinku osiřelých dětí z válkou zmítaného Londýna, se kterými v doprovodu své starší nadřízené, odjíždí na odlehlý venkov. Ano, hádáte správně. Jejich konečnou destinací je prokletý dům, ve kterém se před časem Daniel Radcliffe všemi možnými způsoby snažil zbavit svého "herypoterovského" syndromu. Dům je nyní zpustlý a zchátralý, je nasáklý zlověstnou atmosférou a brzy se zaměří na chlapečka, který po rodinné tragédii ztratil řeč. Postupně Žena v černém nějaké to dítko odrovná, až vše dospěje do celkem napínavého zúčtování s monstrem. Na volném pokračování, které má se svým předchůdcem jen několik málo styčných bodů, mně skoro nic nevadilo, jen bylo zarážející, že si monstra divák moc neužil. Uzřít Ženu v černém byl vzácný jev, prohlédnout si ji v celé její kráse, bylo zhola nemožné. Přitom zrůdička to byla solidně děsivá, ale většinou snímaná z dálky nebo kvapným kamerovým nájezdem. Takže ve výsledku hovno z toho. Nicméně, absence monstra na scéně nutně neznamenala zánik hororové atmosféry. Ta byla velice hutná a schopná držet si poctivý horůrkový nadstandard. Interiér domu byl pořádně nepříjemný, poprvé se mně stalo, že jsem si dokázal představit, jaký hnilobný zápach se držel v jeho plísní nasáklých stěnách. Prostě fialový hnus si tam lehnout do peřin. Scéna barabizny parádně nasvícená, z každého tmavého koutu bylo cítit připraveného bubáčka, který jen vyskočit na vystresovaného diváka (z Babišovy důchodové reformy). Ve výsledku těch lekaček bylo méně, než se dalo čekat. I tak převážně seriálový a uznávaný režisér Tom Harper, i přes nulové zkušenosti s filmem, ukázal, že s plátnem umí být kamarád. Oproti svému režijnímu předchůdci se tolik nemazlil a pár hardcore scén je k vidění. V jedničce jenom pičus neurčitého věku chodil po baráku a to bylo maximum, co film z hororového hlediska nabídl. Blamáž po jedničce se však stoprocentně nepodařilo odčinit. Přidal bych více vražd, na závěr se nedočkáme žádné zajímavé pointy, do pořádného hororu to má pořád daleko, ale oproti dětsky trapné jedničce hotový zázrak. Vyměnil se celý realizační tým. Mužský hrdina byl vyměněn za odvážnou mladou ženu. Phoebe Fox je prakticky neznámá herečka, ale postupem času se ukázalo, že nebyla špatnou volbou do hlavní role. Celkem dobře byli vybráni i účastníci dětských rolí, kteří měli tendenci dospěláky přehrávat. Temná, obskurní atmosféra mě na filmu hodně bavila, tempo neselhávající a prostě ve všem lepší než unylá jednička. Film se probojoval i do našich kin. V nich působil nenápadným dojmem. Na dvd jistota kvalitního mrazivého večera. 70%

    • 5.1.2011  16:32

    Tohle byl tak bizarní filmový zážitek, že se mu hned tak něco nevyrovná. Uznávaný režisér M. Night Shyamalan se pustil do moderní pohádky s hororovými prvky, která je ukázkou technické a vypravěčské vytříbenosti. Koktající Cleveland Heep (standartně hrající Paul Giamatti) by si žil docela obyčejný život správce bytového komplexu oblíbeného svým okolím, kdyby jednoho dne neobjevil ve svém bazénu nepříliš hezkou mořskou vílu Story (neotřele působící Bryce Dallas Howard), která sem zabloudila z vodní říše, aby osvítila vyvoleného člověka.Vzácnou bytost je třeba chránit před zákeřnými a chlupatými scrunty číhajícímí na ní před správcovým domem. Clevelanda a mořskou vílu spojuje pouto jeho pohnuté minulosti, kdy byl lékařem a tragicky přišel o svou rodinu a také skutečnost, že pohádkový svět může být stejně záludný, jako ten náš. Shyamalan se do poměrně originální látky pustil dost odvážně a dal prostor pro citlivé, napínavé i odlehčené momenty podbarvené tklivou hudbou Jamese Newtona Howarda s přiměřenou porcí digitálních triků od ILM. Do filmu zasadil větší množství vedlejších postav, které až trochu zbytečně přidávaly vyprávění na překombinovanosti a pochopitelně, jak je jeho dobrým zvykem, se neopomenul obsadit do jedné z nich, ale nezahrál ji moc dobře a poutavě. O to se musel postarat herecky zkušenější Bob Balaban, jehož vedlejší postava filmového kritika komentující právě probíhající děj, a s ním spojená tradiční filmová klišé, film výborně oživila a dodala mu další nevšední rozměr. Naopak dobré pasáže sráží přihlouplá scéna, ve které sousedovic malý chlapec vyčte tajemné indicie k pokračování příběhu víly, z krabic od cereálií (to tam opravdu rušilo a nemuselo to tam být). Trochu nejasnosti panovaly také stran pobytu víly mezi lidmi, protože motiv nějak ve vyprávění zanikl a ona měla nějak moc naspěch domů (šibeniční lhůta pro její návrat byla zvolena trochu necitlivě), a tak všichni vymýšleli nejlepší způsob, jak ji do její říše bezpečně dopravit nazpátek. Celkově však bizarnost hrála prim, a to se cení, protože dlouho nic takového k vidění nebude. 60%

    • 20.12.2010  08:03
    Žena za pultem (TV seriál) (1977)
    ***

    Jaroslav Dietl si ještě stále umí neskutečně pohrát s jednotlivými charaktery postav a dnešní scénáristé seriálů se mají od něho co učit. Obsazení je pak v režii elitních herců, kteří odevzdávají maximum. Jenže co bylo tenkrát už neplatí dnes a některé vymoženosti tehdejší doby budí pousmání, protože třeba o běžné dovolené k moři je zde nakládáno jako se vzácným zbožím. Nejvíce mě baví scény, ve kterých je v záběru zboží, ten rozdíl oproti dnešním atraktivním obalům a hlavně cenám je monstrózní. Má to něco do sebe vidět v téměř historickém seriálu jak se žilo tehdy a dnes. Podle mě si tento seriál tak nízké hodnocení nezaslouží, protože to by ho pak měly mít všechny ostatní filmy a seriály natočené za bolševika. A z čeho by například o Vánocích žily všechny televizní stanice, když by rok co rok neopakovaly pohádky, dramata a další filmy vzniklé za bolševického režimu. Mně přijde Žena za pultem úplně normální. Po řemeslné stránce je dobře natočena, ale je až příliš jednotvárná a tím vzniká, že jednotlivé epizody jsou snadno zaměnitelné.

    • 30.10.2009  20:39
    Ženatý se závazky (TV seriál) (1987)
    **

    Američané zvládají sitcomy hravě. Tenhle má svoje kvality, ale po čase mu docházejí nápady a není výjimkou, že jsem se u pozdějších dílů vůbec nezasmál. Vlastně ano, zasmál, ale jak jsou trapné. A pak jsem to vypnul.

    • 14.6.2012  09:16

    Celkem zábavná komedie, od které je lepší nic nečekat, a ono to přijde prostřednictvím originálního scénáře a příjemných hereckých výkonů. Bohatý dědeček pro svého vnuka po sobě zanechal poněkud svéráznou poslední vůli. Testament sice obsahuje zdědění pohádkového rance peněz, ale taky stanovuje určité podmínky pro jeho vyplacení. Jenže sežeňte nevěstu během lhůty 24 hodin než oslavíte třicátiny. Smůla v tom, že dědice právě opustila jeho přítelkyně, a tak bude muset narychlo sehnat nějakou exkluzivní ženu, kterou požádá o ruku. Jak si s tím hrdina Chris O´Donnell poradí, je relativně zábavné, obejde bezpočet potencionálních adeptek. Nakonec však před jejich početným houfem sám vezme nohy na ramena. Zázraky nečekat, méně vtipů není na škodu a výběr nevěst je opravdu bohatý. Každý si vybere. Jen ta romantika se tam jaksi už nevešla. 60%

    • 11.10.2017  15:46
    Ženich uvízl (TV film) (1976)
    **

    Tradice aprílových žertů, doprava špatně adresované harfy, která následně zablokuje průchod mezi patry, porouchaný výtah, v němž (domněle) uvízl psí "ženich" ze zahraničí a manželka, která vše přisuzuje Jokerovi Skopečkovi, kterého jeho rozpustilé legrácky ve stylu současného You Get Punk´d dostaly na samé psychické dno. A Jiří Štěpnička, kterému jen se sevřením půlek věříte, že s jeho přestárlou vizáží představuje devatenáctiletého jinocha. A máme zde situační blázinec, kterému vévodí Jan Skopeček, který se chytil do pasti svých "krutých" žertů. Už mu ani vlastní žena (Slávka Budínová) nevěří, že si z ní netropí žerty, když jí vysílá S.O.S. prostřednictvím telefonátů od nevraživého souseda (Josef Bek). Originální taškařice, leč ze všeho dělá partu "komárů", v té době se to i odehrává, kdy jeden scenáristicky jednoduchý velbloudí hrb by vyřešil celý problematický spletenec. To by jej ovšem museli rozplétat chytří lidé. Na chodbě komunistického činžáku se to sice hemží různými soudruhy, i dělnického původu, dokonce je zde i psí "aristokratka", jenže nikoho nic inteligentního nenapadne. A tak se zablokovaná cesta i porouchaný výtah řeší značně obstruktivně, aby to udrželo vtipnost. Vtip jen na heslo, jen herci drželi v divadelním aranžmá své party natolik sveřepě, až se dalo pár z nich zapamatovat. Třeba takový křičící Vlastimil Hašek coby nerudný stěhovák určitě pobaví. A již zmíněný Jan Skopeček, kterému jeho sousedské napalování málem přivodí infarkt. Já jsem mu věřil, že je takzvaně ze všeho "hotový". To já byl z téhle zhola trapné šarády rovněž. Režisér Hudeček opět nezklamal. A aprílové žerty? To už odnesl kapitalistický čas. 4/10

    • 24.10.2020  10:11

    S tebou už mě zase baví svět, Anno Polívková. Řekl si chrabrý horal Martin Dejdar, když na jím obývanou vysokohorskou chatu v Tatrách shodou nahodilých okolností dorazila Polívková vyléčit jeho okoralé mužské srdce. Oba protagonisté mají ratolesti v přibližně stejném věku, nemají partnerské protějšky a za studených zimních nocích bývá pořádná zima, tudíž v tom by byla celá velryba s kompletním chrupem a jednou vytrženou stoličkou, aby se ti dva do konce filmu nedali dohromady. Ovšem s jejich anabází ze zasněžených horských svahů vyvstal jeden zásadní problém - film má být prezentován coby oddechová romantická komedie (snad i pro celou rodinu), ovšem romantiky a komedie si divák užije pramálo, cosi romantického se vyrýsuje až v samotném závěru a gagů je jen hrstka. A komediálnost vesměs nepřichází od ústřední dvojice, nýbrž od svérázné rodiny, která má své zastoupení v Bolku Polívkovi, Janě Preissové a Janě Krausové. Ano, těm už se trochu zasmát dalo. Dejdar s Polívkovou moc dobře k sobě neladí, k tomu se přidala scenáristická křeč. V podstatě většinu času sledujeme stále to samé, protagonisté si názorově nesedí, Polívková razí zdravou výživu, hygienu na úrovni, zůstává ale hodnou, načež Dejdar je samorost, co vychovává dceru po svém a tak trochu po smrti své ženy zanevřel na okolní svět, je to ale také dobrák. Má bratra (Marek Němec), ten je členem horské služby, a jednu chvíli dělá do Polívkové. O několik sekvencí dál scénář opomene, že chtěl, aby ženská hrdinka skončila v náručí bratra, tak jaksi nešikovně se rozpomene, že je zde ještě Dejdar, co pohladí saxofon, načež to (asi) vypadá, že by o tu vysoce vysokou hormonální ženštinu přece jen stál. A scénář přeřadí do romantických linií. Jen chci zdůraznit, že filmu vše dost trvá a natahuje se ta horská harmonie jak harmonika, ke všemu se vše podstatné soustřeďuje do prostor chaty, případně do jejího nejbližšího okolí. Film má pěknou malebnou kameru Michaela Baumrucka, solidní hudební složku, která čítá pěvecké hlasy Matěje Rupperta a Kamila Střihavky, a i herecká vybavenost protagonistů, pomineme-li nulové chemické reakce mezi ústřední dvojicí, není nejhorší, ovšem tatranské pastorále Lenka Kny nezvládá s bravurou. Její režijní přístup nemá moc výrazných momentů, ani příval gagů, odbytá realizace se také najde, film se vleče. Mně z toho vyšel přijatelný průměr. 5/10

    • 16.1.2014  12:52

    Zvadlou květinou ani přitroublý scénář nevylepšíš. Manželka flétnisty Ludvíka Podzimka nachytala svého muže při lži. Na údajné zkoušce nebyl, a tak ho prostě vyhodila z bytu. Ten byl ve skutečnosti na záletech, které ale překazil milenčin manžel. Atraktivní herecké obsazení se utápí v nepříliš zajímavě koncipovaném scénáři, který ještě navíc sráží režisérovo nezlomné přesvědčení o pravdivosti tématu nevěrného manžela s neatraktivním zevnějškem. Blbost. Brodský byl dobrý herec, ale do milovníka měl daleko.Tehdejší popularita Brodský & Brejchová byla natolik veliká, že mohli hrát klidně v reklamě na prací prášek a byli za to velebeni. Podskalský občas rád do svých filmů vměstnával prvky šarády, která jakoby postrádala pevnější a smysluplnější scénář. Komediálně to čeká divák při tak atraktivních hereckých jménech přece jen třeskutější. Jenže když se minimálně do poloviny nedá ničemu ani nikomu zasmát, tak pak je dobrá komedie ztracena. Tuhle to potkalo se vším všudy. Obrazově neohromí - je totiž natočena černobíle, Brodský se podřídil až příliš přání pana režiséra být ťulpasem v každé situaci - a to mám jako uvěřit, že na takového muže ženy letí?! To by mě tedy zajímalo, čím je oslnil. Při nízkém výskytu originálních a hlavně dobrých gagů se ještě nabízela možnost pojmout to jako erotický film. Košilatost snímku je sice v určitých vrstvách naznačena, ale vesměs kde nic není, ani divák-kanec nezabere. Za řeč stojí Brejchová a ostatní herečky jsou určeny pro jinou generaci než jsem já. Podskalský selhal na všech frontách. Zabalil se do deky plné naivních a i na komedii málo pravděpodobných situací. Vyšel mu z toho film, u kterého se nezasmějete a pro jeho nezáživnost se k němu ani opětovně nevrátíte. A možná vás leda inspiruje k tomu, abyste po jeho skončení koupili své drahé polovičce květinu. Snad vám ji o hlavu neomlátí. 40%

    • 18.10.2019  07:27

    Běh na dlouhou trať v ženském po(ví)dání. Měl tatínek tři dcery, které za života nestačil vyvdat, ovšem po smrti mohly jeho kosti v klidu spočinout, neb jeho manželka Zlata Adamovská s dcerami na jeho výslovné přání poběží maraton jen pro něj. A on u toho bude, sice jen v urně, ale zažije, tedy vlastně nezažije, ten blažený pocit z krásného uběhnutí kilometrů a finiš v cílové pásce bude naprostým vrcholem. Mám takový neodbytný pocit, že právě neotřelý nápad s maratonem je v podstatě hlavním vrcholem filmu, ač ve finále vypadá celý závod více než skromně a působí až nadbytečně. Ovšem zbývající peripetie kolem ženského potomstva ničím neuchvátily. Když už máme na scéně tři dcery, je třeba je i vyprofilovat. Prostřední Veronika Khek Kubařová slyší tikot biologických hodin, jenže načapá svého přítele s jinou, následuje rozchod a odchod do mama hotelu, kde po večerech komunikuje s holčičkou z protilehlého okna, kde se pilně věnuje odkazu loutkáře Kopeckého, a následně ji nemůže minout štěstí v podobě nového vztahu s hodným tatínkem Martinem Hofmannem od policejních složek. Nejmladší Jenovéfa Boková pro změnu se svým ženatým šéfem Petrem Vondráčkem spí, příliš logiky tahle linie ale nemá, neb milenec má doma mnohem atraktivnější polovičku, tahle dcera ovšem nepřijde ani po rozchodu s ním zkrátka, neb kondiční trenér Vladimír Polívka je šíleně hodný a má pochopení pro debilní scénář. A zbývá nám nejstarší dcera Tereza Kostková, která už sice rodinu má, přímo čtyři chlapáky v chalupě, jen se Ondřej Vetchý ještě nerozhoupal, aby si ji vzal. Ze všech linek byl pobyt v jejich rodině relativně tím nejzábavnějším, co film skýtal. Producent Tomáš Hoffman (brr i ach jo) tradičně vůbec ničím nepřekvapil, i (vulgárního) humoru bylo pomálu a celé to má neskutečně předvídatelný a levný syžet tv inscenace. Martin Horský horko těžko zvládá film rozpohybovat a může děkovat kvalitnímu hereckému osazenstvu, že tenhle maraton režijně uběhl a s průměrným výsledkem v nevýrazném středu pole proběhl cíl. Absolutně nechápu, čím je tento film tak adorován. 5/10

    • 10.11.2010  22:16

    Scenárista a režisér v jedné osobě Jiří Vejdělek to měl celkem propracované, ale přesto mu pár drobných detailů uniklo. Hlavně je z něj konečně zdatný vypravěč. Zpočátku to bylo takové rozpačité a zahnané do nepříliš pravděpodobného extrému. Nevěra s černoškou v českém filmu je totiž jev velmi zřídkavý. A právě tohle potká psycholožku Helenu, fundovanou odbornici na partnerské vztahy, a po tolika letech spořádaného manželství si to snad ani nezasloužila. Ocitla se tedy ve stejné situaci jako většina jejích klientů. Ještě štěstí, že je na blízku její dcera Laura, její svérázná, extravagantní a sexuchtivá maminka Vilma s jadrnou mluvou a ještě větší štěstí, že je na blízku mladý zajíček Jakub, který je přítelem její dcery a shodou okolností se s její matkou spustí. Jenže tohle milostné vzplanutí nebude mít dlouhé trvání, přidají se výčitky a do všeho zasáhne krutý osud jménem smrt. Film se postupně velmi zlepšoval a svůj rozpačitý úvod vylepšil nasazením ostrého kalibru v podobě postavy Vilmy, bývalé herečky vzpomínající na zašlou slávu, a která si i přes svůj pokročilý věk neodpírá sexuální radovánky, i když je nevyléčitelně nemocná, navíc si celý život vedla archivní sbírku plnou bohatých milostných zážitků, kterou hodlá knižně vydat. Eliška Balzerová zvládla roli s noblesou a šarmem a díky ní postava nesklouzla k pirotesknímu pojetí. Ani další herecké výkony neměly chybu, v některých případech lze hovořit i o autentickém podání postav (Kubařová, Macháček). Film o ženách paradoxně možná více ocení muži, protože pohled na ženský svět tady dostal úplně nový rozměr. Velmi příjemný rozměr z diváckého hlediska. 60%

    • 29.10.2011  12:01

    Stejně jako u dvojky, jsem se opět bavil jen tak napůl. Dvojka parodovala atraktivnější téma než je Top Gun. Asi tady se Charlie Sheen potkal se svým pozdějším sitcomovým bratrem Jonem Cryerem. Vtipů je hodně, ale jejich kvalita opět rozdílná. Od trefných až po naprosto trapné a absurdní. A byly tady i delší pasáže, kdy jsem se nezasmál ani jednou. Od smíchu jsem rozhodně neumřel. 60%

    • 22.1.2009  20:59

    Nebylo to tak vtipné, jak jsem čekal, a s odstupem času se dá u toho nasmát ještě méně. Charlie Sheen nikdy moc komického talentu nepobral, ale tahle role mu sedí, i přes jeho poměrně nesympatickou vizáž. Našel bych zde gagy nevyrovnané až trapné úrovně, ale i gagy skoro dokonalé a příjemně absurdní. Parodie na Ramba vyšla tak napůl, nebyla nejlepší, ale rozhodně ani podprůměrná. Prostě milá blbina se vším všudy. 60%

    • 17.4.2017  22:19
    Život (2017)
    **

    Pojmenovali jej familiárně Calvin. On se ale až tak kamarádit nechtěl. Organismus z Marsu, vykazující inteligenci německého ovčáka, následně udělal vánek v kosmické raketě. Kdyby udělal pořádný průvan, tak bych ještě přihodil body, ale tenhle recyklovaný sráč Vetřelce a Věci je natolik nedomrlý, nedynamický a nepříliš zručně natočený, že ho nechám shořet v atmosféře. Je úplně jedno, jestli má film elitní herecké obsazení, klidně by v něm mohli hrát herci z odpoledních seriálů, vyšlo by to úplně nastejno. Charaktery šestičlenné posádky nejsou nijak prokreslené, tudíž z diváckého hlediska na nich nezáleží. SPOILER/Životnost hvězdného Ryana Reynoldse ve vesmíru je jen velmi kratičká, odsere to jako první. Monstrum, vypadající něco mezi chobotnicí a placatkou rumu, se možná chtělo vyřádit na hvězdném Jake Gyllenhaalovi a jeho partě výživným způsobem, podpořeným gore, ovšem do kina si kupte kečup, abyste pokečupovali plátno, jinak je to suchá podívaná v tomto ohledu. Klaustrofobní zážitek už byl v minulosti v daném žánru k mání nejednou, tudíž u mě převládal pocit, že tvůrci spolu s organismem někde v šuplíku našli scénář, který se v něm povaloval od osmdesátých let. Kohosi napadlo to natočit, šoupnout to do kin pod ne úplně všeříkajícím názvem, navrch se přihodí hvězdná jména. Snad se z toho vyloupne ambiciozní a nesmrtelný film. A já tvrdím, že za rok už tenhle film bude technicky vypadat zastarale a trapně. To výše jmenované filmy mají ještě i dnes, po x letech, určitou fazonu a šmrnc. Prostě tenhle film má jen nemnoho zajímavých momentů, které vypadají jakžtakž svěží a neokoukané. Jenže už samotná posádka astronautů si ve vesmíru počíná jak banda leváků, což se nedá přehlédnout, s neznámým organismem nakládá naprosto tristním způsobem, vše korunuje přítomnost tělesně postiženého černocha. Film mě vůbec v ničem neoslnil, celé téma je ohrané, celé je to i blbě natočené. Trestuhodně obkreslený film, a to recyklované filmy toleruji, tohle už bylo i na mě moc. Dívat se znovu, jak posádku (bez většího nápadu) decimuje mimozemský tvor, opravdu není nutné. Ani se nedivím slabé návštěvnosti filmu. 4/10

    • 7.8.2012  18:07

    Příběh sám o sobě si hraje na reálný, ale je v samotném závěru až příliš přehnaně nepravděpodobný, o to víc překvapí. Kázat pravdu a mravnost to profesorovi Galeovi jde do té doby, než je sám obviněn z těžkého mravnostního deliktu. Mít na krku znásilnění to není prdel, o to hůř, že za něj hrozí trest smrti, jehož je on sám vytrvalým odpůrcem. V cele smrti se však dějí zázraky. Odsouzení klamou tělem, investigativní reportérky jsou na tak intelektuálské povolání příliš sexy a tvůrci se pouštějí do kontroverzních vod, ve kterých se dá klidně utonout. S tímto filmem nějaké chytání tonoucího se diváka za stéblo až tak nehrozí. Je totiž chytře natočen, vystavěn a v závěru se otočí o 180 stupnů. Má svoji sílu, není sice tak strhující, jak se uvádí, není však ani nijak nudný. Duo Spacey & Winslet je natolik dobře hrající dvojicí, že s nimi nelze sáhnout vedle. Rozhodně zajímavý film, který lze doporučit, pokud máte rádi dramata s nejasným a šokujícím vyzněním. 80%

    • 28.5.2012  17:17

    Když se film vymkne kontrole, nedá se dělat nic jiného než přetrpět tu snůšku zmaru a absurdního humoru. Těžko uvěřit, že je režisérem Jiří Menzel a scenáristou Zdeněk Svěrák. Není to až tak špatně natočené, ale Menzel si neuvědomil, jak není dobré točit s ruskými herci, v našich končinách prakticky neznámými, jako asi neznámí, padlí vojáci, kterým je film podle mě věnován. Nedovedu si totiž představit nadšení z filmu, který je naprosto o ničem. Když bych se chtěl dívat na ruský film, pustím si ho, ale proč se dívat na ruské herce v českém filmu?! Žádné autenticity se vůbec nedosáhlo, protože film má nepokrytý náběh až do absurdní podívané a většinou do ní neomylně a úmyslně spadne. Zasmát se je nemožné, protože přehrávající ruští herci si nijak nezadají s ochotníky. Film rozhodně nevypadá levně, ale tohle jsou hodně vyhozené peníze. Z filmu jsem si nic neodnesl ani nezapamatoval. Hrozné. 20%

    • 18.11.2009  14:24

    Talentovaný Channing Tatum, zde hraje muže, který má dost hluboko do kapsy a jeho jedinou předností je, že se umí skvěle prát. Toho si všimne i agent přes ilegální souboje Terrence Howard a dají to spolu dohromady a začnou vydělávat těžký prachy. Shawn vyhrává jeden zápas za druhým, stačí se zamilovat do portorikánské dívky Zulay Henao a vybojuje si vlastní čest tím, že závěrečný souboj se svým nenáviděným spolužákem z vysoké neprodal, ale naopak, poctivě ho vyhrál a ještě si přitom na sebe vsadil a vyhrál balík, aby z New Yorku mohl vypadnout a žít po svém se svou láskou, babičkou a oblíbeným agentem. Tedy tenhle scénář fakt stál za to, a že je nablblý a předvídatelný na 10 kilometrů dopředu, je záruka kvality, ale najdou se i další "vychytávky" jako to, že jsem Tatumovi záviděl jeho kondičku. Před těžkými zápasy vůbec netrénoval, pak v pohodě vyhrál na první pohled nad nabušenějšími protivníky a kupodivu po zápase netrpěl únavou. Aby se neřeklo, před tím posledním rozhodujícím zápasem trénoval a jeho příprava spočívala v tom, že asi pětkrát za zvuku hip hopové hudby máchl rukama do vzduchu a byl "ready". Na to, že je to film o zápasech, tak jich tu není mnoho. Celkem jsou tu čtyři a jsou celkem průměrně natočeny s mírným nádechem realističnosti (o pravidlech v bitkách se tu nikdo nezmíní, takže divák tápe v tom, co v nich je a není povoleno), ale v těchto okamžicích má film největší sílu, ale když se ve filmu nebojuje, tak se to mírně vleče, ale naštěstí jsou tu zajímavý herci a strmě stoupající hvězda Channinga Tatuma v pohodě utáhne jinak celkem průměrný film o outsiderovi, kterému nikdo nevěřil, ale on to pak všem natřel.

    • 27.2.2009  10:35

    Nepravděpodobný film. Už ho nikdy nemusím vidět. Silně pochybuji, že by nacisti nechali takhle jednat vězně. 40%

    • 10.8.2018  11:09

    Jen průměrný haha výcuc ze všech spřízněných študáckých kampusáren. A rovnou směle dodávám, že mohlo být tisíckrát hůř. Pokud si libujete ve vytlačování smíchu, zde se vám léta praxe budou obzvláště hodit. Scénář moc vtipů nehodí. Ben Falcone nepatří zrovna k těm režisérům, kteří by z rutinního scénáře, spáchaného vlastní rukou, uplácali super biják. Je skutečným manželem hvězdy filmu Melissy McCarthy a nenapadlo ho nic jiného, než ji v jejím středním věku poslat na univerzitu, připravit tak relativně zábavný generační střet. Kdyby Falcone uměl psát scénáře a patřičně režírovat, dejme tomu, že by ten jeden jediný nápad i komediálně obstál. V jeho provedení má ale film zastaralou a až příliš jednoduchou filmovou řeč, avizované párty jsou (interiérově) jak z druhořadého sitcomu a naprosto neomylně divák predikuje vývoj filmu i postav. Každý vtip je stonásobně natahován a Melissou je zdlouhavě a do úmoru okomentován, přitom se najde pár scén, co mají celkem dobré komediální zabarvení i potenciál. Film je standardně přisprostlý, sice zde dojde k milostnému vzplanutí mezi přestárlou studentkou a studentem, ale sexuálně je na tom film nulově. Je totiž přístupný. Takže se na pohoršující a nemravné scény nemusíte těšit. Komedie "Jsem božská" neměla vůbec nic, tahle má alespoň Christinu Aguileru. Že o tom píšu, Melissa McCarthy spadá u mě do stejného komediálního ranku jako Amy Schumer, která má přece jen o chlup ambiciozněji vyvedené komedie. McCarthy je na tom podstatně hůř, pokud jde o tvorbu, v níž spojila síly se svým manželem. Zde můžeme být rádi, že to vytáhli na průměr. Směle tedy mohu tento komediální počin označit za ten nejlepší, jaký vzešel z jejich společné stáje. Vzhledem k tomu, že do toho spadá "Tammy" a "Šéfka", není to žádná velká kvalitativní výhra, ale jen menší posun k tomu snesitelnějšímu. 5/10

    • 4.11.2015  09:04

    Český film postrádá dobrodružnou spektakulárnost. Režisér Milan Cieslar se rozhodl pro to něco udělat. Natočil akční komedii, v níž se obyčejná realita všedního dne prolíná s bujnými představami jednoho policejního poručíka. Tím je Franta Sýkora, který velí menšímu policejnímu sboru, doma zase mírně despoticky velí svým třem dcerám a opotřebované manželce, která si nejvíc "erotiky" užije při doručování pošty v práci, a s níž má sice náš hrdina relativně hezký vztah, ale jeho usedlému způsobu života chybí náboj a milostná jiskra. Už vůbec není nadšen z role dědečka, která mu bude příslušet poté, co jeho nejmladší, teprve šestnáctiletá dcera přišla do jiného stavu s nějakou pochybnou náhodnou známostí. Nezbývá než tajemného dredaře vypátrat. A tak jsme svědky, kdy se z pupkatého a prošedivělého Franty stává uhlazený, neohrožený a atleticky disponovaný agent Frank mladšího vzhledu, kterému neodolá žádná žena. Franta se totiž s oblibou ponořuje do svých dobrodružných představ, jež má vášnivě načtené z dobrodružné literatury, a v nichž je možné absolutně všechno. V jeho fantaziích figurují snad všechny postavy z jeho okolí. Jeho aktuální mise spočívá v dopadení muže jménem Sperminátor, jenž stojí za oplodněním jeho dcery, ale také vlivného bosse, který má v úmyslu odloudit mu ženu. V reálném životě totiž jeho citově vyprahlá manželka nesměle nadbíhá neurotickému spisovateli, který hraje v jeho představách zákeřného bosse. I Franta to zkouší u jiné. Zakoukal se do nové a podstatně mladší kolegyně z práce, která bude akční partnerkou na jeho misi. Ženská i mužská plodnost a neplodnost v tomhle filmu sehraje svou nemalou roli. A svůj prostor pochopitelně dostanou i ostatní dvě dcery a jejich životní peripetie. Nikdo si tedy nemohl stěžovat, že by ve filmu nedostal dostatečný prostor. Prolínání reality s fantazií není ve světě filmu nic tak nového a objevného. V českém filmu je to ale vzácný úkaz. Milan Cieslar, který má na kontě i spolupráci na scénáři, se pustil do neprověřených filmových vod a měl i kus odvahy, když z komerčního hlediska jeho počin nepředstavoval žádnou jistotu. Ondřej Vetchý ve stěžejní dvojroli prokázal svůj zjevný komediální talent. Jeho Franta coby hlava rodiny je ale mnohem vtipnější než agent Frank, jehož postava je poměrně seriózně pojata. Vetchý je v mnoha scénách začtený do románů o Jamesi Bondovi, jen jednou je k vidění, jak třímá v rukou dobrodružnou knihu o pirátech, což se ve výsledku promítne do jeho představy, kdy se na palubě pirátské lodi ocitne se svojí atraktivní kolegyní z práce, kterou sympaticky ztvárnila populární slovenská zpěvačka Kristína Peláková. Chybou bylo akorát jen to, že se těžko mohla objevit v jeho představách, když ji v té době ještě ani neznal(!). Takových těch drobných nedůsledností i nepřesností je ve filmu poměrně nemalý počet. Někdy je to rušivé, do očí bijící, někdy se to dá tolerovat. Proč se záporák Sperminátor z představ nesmyslně objeví v reálu na svatbě jedné z jeho dcer jako fotograf? Proč jeho nejmladší dcera neustále mlží, s kým souložila. Co chtěla docílit Františkova manželka tím, že se sblíží se spisovatelem se sebevražednými sklony? Proč je Franta rázem se všemi rodinnými problémy tak smířený, když předtím nekontrolovatelně vyšiloval? A tak bych mohl pokračovat. Motivace postav byly mnohdy málo zřejmé, dost často i nešikovně posazené. V představách taky panoval menší zmatek, ale ten byl i celkem přípustný. Kolikrát se v nich odehrálo něco, co vlastně ani nebylo moc zajímavé, ani příliš smysluplné a odvázané tak akorát. Nebyly moc dobře zvládnuty přechody mezi realitou a snovými sekvencemi. Když film setrvával v realitě, byl komediálně dobře zvládnutý, snové sekvence byly poměrně trapné. Akce ve filmu tolik nedominovala, jak by asi měla. Asi si umíte představit, jak čeští filmaři zvládají akci. Po řemeslné stránce nic moc. Otřesně ovšem dopadly postsynchrony. Dva méně známí herci byli špatně předabováni Štěpničkem a Sypalem. A občas se stávalo, že některým hercům nebylo dost dobře rozumět, značně totiž haproval zvuk i artikulace. Ani okatě nastrčenému product placementu se film neubránil. Zasmát se u této na české poměry netradiční komedie dalo. Originálních vtipů se vyrojilo dost. Herecké obsazení to odehrálo v pohodě. Casting si dával záležet na výběru atraktivních mladých slečen. Globálně u mě převažují pozitivní dojmy. Mělo se zapracovat hlavně na detailech. Ale takový už je život filmových hrdinů. 60%

    • 5.6.2012  18:43
    Život na zámku (TV seriál) (1995)
    ***

    Tvůrci Hanuš s Míkem se pokusili navázat na tradici velkých a úspěšných českých seriálů, které před revolucí patřily k nedílné součásti večerního televizního vysílání. Podařilo se jim to. Divácký ohlas byl značný, i když seriál trpěl po režijní i scenáristické stránce křečovitostí, kterou se nepodařilo úplně odbourat ani v následující řadě. Vsadilo se do té doby na málo prověřené herecké obsazení, kdy se vedle zkušených herců objevili také začátečníci, kteří si nevedli nijak špatně. Příběhová stránka v mnohém připomínala rukopis Jaroslava Dietla, ale rozpracovat postavy tak, jak to uměl on, se nepodařilo s takovým přehledem. Někteří herci je navíc hráli zpočátku docela křečovitě, než se dostali do rytmu rolí, které je provázely po další pětiletku. Osudy rodiny Králů jsou však seriálem, který řadím k tomu lepšímu, co se v naší porevoluční seriálové tvorbě objevilo. A je třeba jej ocenit stále víc, když je to v současnosti přímo seriálová mizérie. 60%

    • 4.11.2010  08:22

    Co byste dělali kdybyste se dozvěděli, že vám zbývá pouhý týden života? Tak tohle potká Angelinu Jolie hrající ambiciozní reportérku a ta si začne klást otázky co je nejdůležitější. Je velká škoda, že film nefungoval tak jak bylo zamýšleno. Nevím přesně jestli byla chyba ve scénáři nebo v režii, ale zajímavý film se postupně rozmělnil do filmu s pomalým tempem, který i přes slibné téma obsahoval scény,které nic podstatného neřešili a pak se "osudovým" závěrem pokusil vše napravit, ale na Angelinu v blond vlasech se dobře dívalo.

    • 7.1.2012  12:02

    Pierre Richard, pokud není dabovaný svým kmenovým dabérem Petrem Olivou, ztrácí hodně ze svého projevu. Navíc, tohle je tak slabomyslné, že se to dá dokoukat s vypětím všech sil. Ani jednou jsem se nezasmál. Název zněl dobře. Nuda. Eduard Cupák se zoufale hlasově nehodil na nejznámějšího francouzského blondýna, který rozhodně natočil vtipnější a chytřejší filmy. 1* jen za Richarda. 20%

    • 10.3.2011  16:35

    Jednou tam musíme všichni. To si řekl Clint Eastwood a natočil film o lidech, kteří zažili setkání se záhrobím. Ocitnout se na druhé straně je téma fascinující, ale Eastwood ho doslova prohospodařil za vydatného přispění ledabylého a povrchního scénáře Petera Morgana. Matt Damon hraje muže, který po operaci v dětství získal psychotronické schopnosti. On to však nebere jako dar, ale jako prokletí. Dokáže navázat spojení se zemřelými, promlouvat s nimi a jejich vzkazy předávat jejich živým příbuzným. Stačí mu na to jen chytnout živého člověka za ruce, a hned je spojení s nebožtíkem navázáno. Jenže to je za dvě hodiny asi ta nejdramatičtější scéna, jakou ve filmu uvidíme. A rozjezd s vlnou tsunami je přitom tak slibný a je to nejlépe natočená katastrofická scéna, jakou jsem kdy ve filmu viděl. A pak už nic. V klinické smrti se asi ocitla i většina herců na place. Damon hraje, jak kdyby ho opakovaně v karavanu probírali a polévali studenou vodou po bujarém večírku a on si protíral obličej a před budícími asistenty říkal " aha, jo já vím, já bych chrápal až bych brečel, ale musím jít hrát". Bryce Dallas Howard, která už dávno neplatí za ošklivku a dceru ošklivého režiséra sice hraje ze všech nejlépe, ale výskyt její postavy je záhadnější, než to co nás čeká po smrti. S rovnými vlasy a nalepenými řasami připomíná modelku, která krátce nevysvětlitelně navštíví kurzy vaření, kde se seznámí s Damonem, a ten pak s ní udělá seanci, a ona pak stejně nevysvětlitelně z filmu zmizí a už o ní nepadne jediné slovo. Cécile De France jsem v roli moderátorky posedlé zážitkem z klinické smrti ani nepoznal a hlavně její postava byla neskutečně otravná a jen brzdila děj. Další postavy byly tak hrozné, že nemá smysl se o nich rozepisovat s čestnou výjimkou Jay Mohra, který psychotronikova bratra hrál dost přirozeně. Tempo filmu bylo ubíjející a přesně symbolizovalo vláčně se pohybujícího Eastwooda tentokrát (díky bohu) jen za kamerou. Tam asi v přestávkách trénoval skoky do rakve, a proto si usmyslel na sklonku života natočit film s tématem o životě po životě. Jenže vůbec nic v něm neřešil, nic jsem se nedozvěděl, zajímavé téma to nikam neposunulo a přišlo mně, že film se věnuje všemu, jenom ne a ne se s vervou pustit do toho hlavního. Na co pak tento film vznikl?! A ani se už nedivim, že propadl a naopak se divím, že soudnosti pozbyli Spielberg s Marshallem jako producenti. Povrchnější a nudnější film obsahující jednu vynikající, a tak trochu samoúčelnou scénu se tsunami, se jen tak nevidí. Pane Eastwoode jen tak dál. Točíte krásně povrchní filmy na usnutí. Nasedněte do toho Vašeho Gran Torina a odjedtě už někam do prdele. 40%

    • 22.1.2009  20:06

    Velmi špatný film. Bill Murray si asi myslel, že na stará kolena bude žít i z jiných rolí, než jako byli "Krotitelé duchů", a natočil tuhle slátaninu postrádající hlavu, protože o patě už nemůže být řeč. Sešla se solidní herecká partička, která nic nemohla předvést, protože scénář byl z kategorie příšerných a byl plný vody, a tak se to celé potopilo. A snad už nikdy nevyplave. Tenhle film mě zoufale nepobavil.

    • 19.11.2018  11:10
    Život ve hvězdách (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Tak nám zrušili Prásk! Jenže moje časosběrná sbírka Prásků, kterou pořizuji už od časů Hovnové a Hrachokůrovcové, přišla v podstatě vniveč. Jako měl jsem na to dva kupce, jeden z Třeskoprsk, druhý z Pičína, fakt vážní zájemci, zrovna jeden chystal střihový dokument s pracovním názvem "Fišer kontra Pomeje", přičemž za ta léta je z čeho vybírat, určitě je k nalezení mnoho reportáží a materiálu s těmito oblíbenými herci. Ovšem nyní je moje snůška báječných bulvárních senzací v ohrožení, neb cena závratně klesla, ze tří korun na nulu, ty tři koruny jsou za spotřebovanou elektrickou energii, "véháesky", na které jsem svého času záznam z vysílání pořizoval, jsem ve větším množství zdědil po pradědečkovi jménem Vilém Basf. Je třeba seriozně zapátrat po příčině tak razantního poklesu ceny, už jsem měl celkem dlouhý seznam věcí, které si za prodej pořídím. A bylo to i na dobrou věc. Chtěl jsem krásnými dárečky, mezi něž spadala kávová lžička strouhanky, párátko a ztvrdlá chlebová kůrka, podarovat Vědecký ústav pro výzkum jepic v Hulíně. Jistě by se jim tyto dary hodili. Jenže nic z toho. Může za to změněný koncept pořadu, možná je to novou moderátorkou, která až příliš odříkává text, na který dřív nebyla z Playboye zvyklá, možná i režijní pojetí má podíl na tom, že dva vážní zájemci o cenný artefakt českých televizních dějin houbyhnisu nakonec cukli. Ano, jsem nyní v koncích, mé plány udělat něco zásadního pro vědu vzaly za své, prostě udělaly Prásk a Život ve hvězdách už jim ale ani trochu nevyhovuje. 0/10

    • 5.10.2010  09:58

    Inženýr, kterého hraje David Morse, pracuje ve fiktivní jihoamerické zemi na výstavbě přehrady. Jednoho dne je však během cesty do práce přepaden místními povstalci a unesen. Jeho zaměstnavatel není ochoten za něj zaplatit vysoké výkupné, a proto jeho manželka Meg Ryan vyhledá profesionálního vyjednavače Russella Crowa a přesvědčí ho, aby se případu ujal. Expert specializující se na únosy se inženýra rozhodne osvobodit s pomocí několika žoldáků a zároveň se do manželky zamiluje. Je to průměrné a je to poměrně koukatelné hlavně díky atraktivnímu zpracování. Mezi Crowem a Ryanovou překvapivě nepanovala skoro žádná chemie navzdory jejich milostnému románku kdy se na natáčení sblížili. 60%

    • 13.8.2013  22:37
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    *

    Nezapůsobilo, nebavilo a velmi slaboduchý hororový seriál. Stačily dvě části a měl jsem dost. A je mně šumák, jestli na tom dělal Darabont. Bylo to jak ze Second Handu. Od masek počínaje přes výpravu až po seriálově barvitou kameru a nezvládnutou režii konče. Nikdy víc a přenechávám jiným a zaníceným. 20%

    • 20.6.2010  00:15
    Živý terč (1993)
    ****

    Solidní akční nářez.

    • 14.3.2012  15:43
    Živě na jedničce (TV pořad) (2012)
    **

    Moc krásný a poučný pořad. A pozor - je moderovaný. Dozvím se věci, které jdou jedním uchem tam a druhým zase ven. Musil je mně navíc mírně protivný svým vlezle úlisným a cukrkandlovým projevem. To se nedá vydržet. Přiznávám však, že Musil je mnohem lepší moderátor než Rajchert, se kterým se po týdnu střídá. Na ženské moderátorské posty by to asi chtělo mladší průvodkyně pořadem. Záleží také na hostech, které si pořad zve do studia. 40%

    • 9.2.2009  23:17

    Kariéra Kurta Russella, veterána v řešení meziplanetárních konfliktů, je ohrožena, když je geneticky vyvinut prototyp válečníka. V testovacím souboji prohrává, a je tak odsouzen k smrti. On ale boj o život nevzdává. Nepřišlo mně to tak hrozné podle zdejších recenzí. Solidní příval akce přebíjí nablblý scénář a režisér Paul W.S.Anderson se v akčních sekvencích solidně vyřádil, ale obsadit proti Russelovi Jasona Scotta Leeho nebyl dobrý tah, a tak to vidím na akční snímek, který má solidní spád a dynamiku a spolehlivě u něj vypnete mozek. 60%