Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (1 079)

plakát

Funny Games USA (2007) 

Začínám se děsit toho, co vyroste z dnešních dětí. Realisticky věrohodné a hnusné... Pitt a Corbet jsou ďáblové..

plakát

Divoké historky (2014) 

Země původu Argentina? Ani se mi nechce věřit, že zrovna země, produkující přeslazené telenovely by mohla z gruntu vyseknout takto skvělý film. Po herecké stránce, režisérské, scénaristické i hudební je to geniální. Jednotlivé povídky spoluje společné téma, a to: "každému občas rupnou nervy" - což vyvolává hořký smích, většinou na účet hlavního hrdiny povídky. Nejlepší povídku si tvůrci nechali na konec - aneb zhrzená nevěsta, usvědčený ženich si k sobě hledají novou cestu, pokud se tedy nezabijí... Tuto odlehčenou parádu doporučuji každému, kdo se chce v dnešní době alespoň trochu uvolnit. (Mimo jiné, už dlouho jsem neviděl lidi v kině se upřímně smát a sedět až do odeznění závěrečných titulků).

plakát

Andula vyhrála (1938) 

Ne Ferbasová, ale Šlemrová je největší hvězdou tohoto filmu - její švitoření, životní nadhled a noblesní smysl pro humor mě vždy dostane na kolena. Vidět ji živě v divadle musel být ale opravdu zážitek. Jinak Haas bez debat opět výtečný. Jeden z těch lepších filmů s Ferbaskou.

plakát

Zakázané uvolnění (2014) 

Námět velmi zajímavý, prostředí natáčí (interiéry baru i lesní exteriéry) rovněž, ovšem samotné zpracování je katastrofální. Člověk by ani neřekl, že režisérem je slavný tvůrce Pelíšků. Co se herců týče, tak nevěsta v podání Zuzany Stavné je ubohá (tak špatnou herečku jsem už dlouho neviděl), Hana Vagnarevá je na tom herecky sice líp, ale podává už snad posté stejný výraz a ničím už asi nepřekvapí, příjemným překvapením byla výrazná Jana Stryková, ta to zvládla ze všech uplně nejlíp. Sokol s Orozovičem pak podali realistický výkon, ovšem na velmi malém prostoru. Nějak jsem si myslel, že závěr filmu bude něco v tom smyslu, že Sokol s Orozovičem si je vykouří a dámy si dají spolu trojku, no nestalo se tak, ale jinak to bylo těžce předvídatelné. Celkově je tento film však zbytečností, na který si za pár dní nevzpomenu.

plakát

Příklady táhnou (1939) 

Umba umba umba umba umba umba umba umba. Jo, Nasková v teplákách, to je teda šláágr. Totální odvaz, připomíná mi to mou babičku, kterou jsem v teplákách viděl jednou v životě a to na chatě, kde sbírala ostružiny. A že moje babička kráčela s duchem doby ještě víc než Nasková...

plakát

EXODUS: Bohové a králové (2014) 

Do kina jsem šel s obavami, že z filmu vyleze něco podobného, jako při biblickém "Noemovi". I "Noe" měl předpoklady k tomu, aby zazářil (víc než dobrý režisér, hvězdné herecké obsazení, atraktivní námět) - ovšem zpracování bylo politovánihodné. Ovšem u "Exodu" se to konečně povedlo, a spolu s "Umučením Krista" ho řadím k nejlepším biblickým filmům, které kdy vůbec vznikly. Scott je opravdu záruka kvality, Bale je borec, který zachraje všechno (Batmanem počínaje, Mojžíšem konče) a ani ostatní herci nebyli pozadu. Hudba byla synchronní s dějem na plátně, kostýmy byly fantastické a egyptská výprava rovněž - myslím že v tomhle směru je letošní Oscar jasný. A myslím si, že film sošky posbírá i v hlavních kategoriích. Vidím to na sošku za režii, a hlavní roli - ale nechme se překvapit. Co se týče srovnatelnosti s námětem, byl jsem nadmíru spokojen. SPOILER: Jediná vada na kráse je nepochopitelný fakt, že režisér nechal Ramsese naživu (v rozporu s Biblí), Mojžíše smetla voda, z níž pochvíli vyplaval (v rozporu s Biblí) - proto tedy ta jedna hvězda dolů. Pochválit však musím dokonalé ztvárnění egyptských ran (opravdu pastva pro divákovy oči), a velmi realistické ztvárnění rozestopení se moře - voda se vysušuje postupně, lid se brodí skrze zbytky vody (ne jako v obrázkových biblích, kde je prostě souš a po stranách voda). Nebýt te pár sekundové scény, která nechala faraona na živu, hodnotil bych plným počtem. Každopádně vyšší hodnocení si film dozajista zasloží. Bez debat by pak měl být v červených barvách...

plakát

Noe (2014) 

První polovina filmu děs a hrůza - nuda, co se Bible týče, absolutní nesrovnalosti, Aronofského Noe jakoby s tím biblickým neměl kromě jména nic společného. Byl jsem odhodlaný dát odpad, ovšem druhá polovina filmu přinesla jakous takous nápravu. Příjemně mě překvapilo Noeho vyprávění o vzniku světa a prvních lidech, které bylo perfektně vizuálně ztvárněno (určitě nejlepší část celého filmu), jako plus rovněž počítám nevynechání biblických faktů v druhé části filmu - Noeho opilost mladým vínem, duha na znamení smíření se s Bohem. Což je ovšem nepřístupné, to jsou přešlapy typu: černý pasažér v arše, opomenutí zásadního faktu, že v arše byly s Noeho syny i tři jejich manželky a ty kamenné stvůry v úvodu jsem také těžce nepochopil. Velice nestabilní, rozkolísaný film, škoda, námět byl opravdu veliký, šance promrhaná.

plakát

Román pro ženy (2004) 

Poprvé viděno téměř po deseti letech od premiéry. A jsem příjemně překvapený, čekal jsem slátaninu z knihovny, ale bylo to poměrně vtipné, osvěžující a herecky zvládnuto (s výjimkou strašné Něrgešové). Ovšem největší zásluhu má dozajista dokonalá Stašová, která je prostě herecká bohyně. Z vedlejších rolí pak zaujala Klára Sedláčková, jejiž talent nebyl dodnes využit tak, jak by se patřilo. Jsou tady místa, za která se divák stydí, jsou tady místa hodna filmové ceny, jako celek tedy za tři. Jinak závěrečná scéna měla vyvolat vzpomínku na "Pelíšky" (vánoční stolování Stašové, Donutila a Zázvorkové)??