Recenze (444)
Nebe nad Berlínem (1987)
Někdy je těžké vyhlédnout z barevných světů Milionářů z chatrčí, Tygrů a draků a Alenek v říši divů. Ale u tohohle filmu se stojí za to snažit. Nečekejte barevnou pouťovou romanci, ale poezii a krásu tak jak má být: subtilní, něžnou, lehce nepochopitelnou a snovou.
Rašómon (1950)
Nadčasová kouzelná poetika bez moderního čínského barevného pozlátka. Samurajská image, která je s Kurosawou tak často spojená se v tomhle filmu bortí jak domeček z karet, či roztřesené nožky Toshira Mifuneho. Kurosawův teatrální náhled a hodně divadelní herectví se mu jako vždy odpouští a ač je v jeho filmech vždycky silný konec, tohle je můj nejoblíbenější.
Sanjuro (1962)
Jednoznačně nejlepší a nejzábavnější "samurajský a akční" Kurosawa. Stále zaostává za jeho nejlepšími díly, ale na ukojení touhy po klasické akci a zároveň solidní filmařině je tohle vždycky dobrá volba.
Kráska dne (1967)
Viděl jsem pouze jednou a bojím se že na další shlédnutí tenhle film trošku povadne. Ale napoprvé jsem se výborně bavil směsi snovosti, nelogičnosti, maloměšťáctví a anarchie.
O patro výš (1923)
Jedna z nejlepších grotesek, která dokáže výborně bavit celou dobu, ačkoliv prostě nevyvolává žádné výbuchy smíchu. Ale ve srovnání s Chaplinovými filmy, zvláště po choreografické stránce komických scén, nemluvě o složitějším podtextu, prostě nemůže dostat 5*. Lloyd a Keaton jsou mistři grotesky, ale Chaplin je prostě její král! Navíc narozdíl od Chaplina a Keatona si Lloyd své nej filmy nerežíruje, což je podle mého na výsledku trochu negativně vidět.
Ve spárech yakuzy (2000)
Kitano v nejakčnější formě. Možná nedosahuje kvalit HANA-BI či ZATOICHI ale stále je to poctivé a solidní dílko. Charisma Beata Takeshiho je ohromující a hravost při práci s kamerou a dotyky s teenagerovskou tvorbou zahřeje na duši.
Lesní jahody (1957)
Tak jednoduché a lidské jak to jen de. Po skončení sem si říkal, pěkné, roztomilé ale to je všechno? A potom sem měl Lesní Jahody půl roku v hlavě a ani nevěděl proč. Zářná ukázka toho, že film nepotřebuje akci ani extrémy aby vytvořil něco dokonalého.
Jackass: Film (2002)
Nejhorší je, že Johnny Knoxvillovi věřím že to nedělá pro prachy, ale z plezíru. Jinak filmařská invence samozřejmě končí s výbornou úvodní znělkou, ale o tom tahle show zdaleka není.
Lovci lvů (1996)
Atmosférický dobrodružný film, kteý zabaví kdykoliv. Je překvapivé že tenhle zábavný žánr je tak málo rozšířen, že kromě Indyho a Lovců Lvů se nic kvalitního nedá objevit. Atmosféra se dá krájet, mráz po zádech běhá celou dobu i když už sem to viděl mnohokrát. Duchovní přesah potěší, ale i přes vrchol v žánru něco chybí na 5*.
Libertin (2004)
Dost upovídaný a velmi nesoudržný film. Celý stojí jen na výkonu hlavního rošťáka Johnnyho Deppa a jakési atmosféře frikulínství. Jistá hravost a temnota příběhu však přece jenom potěší. 50%