Recenze (287)
Rychle a zběsile (2001)
Příběh prakticky nulový, ani herecké výkony nestojí za řeč. Jediné, co je na tomto filmu dobré, jsou auta samotná. Taková oddechovka. 60 %
Slavnostní zahájení XXX. Letních olympijských her 2012 Londýn (2012) (pořad)
Letošní zahájení se opravdu povedlo. Megalomanská podívaná.
Temný rytíř povstal (2012)
Wow! Díky, pane Nolan. Škoda slov, jedna z největších filmových událostí historie (bez nadsázky). 100 %
Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012)
No, když jsem vycházel z kina, tak jsem zaslechl rozhovor o tom, že scénárista by měl radši navštívit psychiatrickou léčebnu. Já bych to zas tak černě neviděl. Abe Lincoln je zkrátka americký hrdina a tak už to prostě zůstane. V tomto snímku je mu dokonce připisována schopnost máchat kolem sekerou a zabíjet upíry. A k tomu samozřejmě pořádná dávka nacionalismu a spravedlnosti, demokracie... Co taky čekáte od filmu o Lincolnovi, natočeném v USA? Když pominete tuhle (bohužel podstatnou) věc, budete se dobře bavit. Lekačky fungují skvěle, 3D efekty také nejsou špatné, ani ten příběh ne. Rozhodně lepší upírská story než Stmívání :). Samozřejmě, jak už u takovéhoto popcornového béčka bývá, logika taky trochu pokulhává, ale to už je tak trochu spojeno už se zmíněným prvkem samotného Aba. S klidným svědomím dávám 60 %.
Rozchod Nadera a Simin (2011)
Konverzační drama, které je nutné sledovat velmi pozorně. Takřka stoprocentní herecké výkony, celkově tísnivá atmosféra, tamější mentalita lidí a dějová linie, která se tak složitě a hluboko proplétá. Smutně krásný film.
Stud (2011)
Aneb když chceš hodně, nevíš kdy přestat a přestaneš kvůli tomu vnímat okolí. Strhující, minimalistické, emocionální.
Kazatel Kalašnikov (2011)
Pohádka o tom, jak se z feťáka Buttlera stane služebník boží a „káže“ svoji víru v Súdánu. Škoda toho začátku filmu, ten to docela sráží do kolen. Zmiňovaný přechod z feťáka do silně věřícího (až fanatika) je vyobrazen moc idilicky. Jinak je to ale otřesný pohled na podmínky, ve kterých musí někteří lidé žít. A jak se to někteří snaží napravit. Musím vyzdvihnout skvělý výkon Buttlera, určitě nejlepší za poslední roky.
Muži v naději (2011)
Česká produkce dokáže vytvořit i docela zábavný film. Muži v naději jsou sice příběhem, který by se asi těžko ve skutečnosti stal, ale je tak dobře natočen (na české poměry), že se budete bavit od začátku do konce. Jo a ta Kerekesová je fakt kus :D. 70 %
Lov lososů v Jemenu (2011)
Romanťárna, která ovšem chce být originální a nezabředává do zajetých kolejí tohoto žánru. To něco navíc je náhled do politického zákulisí a samotné téma lososů v Jemenu. A ten britský akcent je prostě skvělý. 75 %
J. Edgar (2011)
Bezchybně natočené, po všech stránkách brilantně zvládnuté politicko-historické drama. DiCaprio dospěl v jednoho z nejlepších herců nejen poslední doby a dokazuje, že mu nedělá problém prakticky žádná role. Ani role trochu výstředního J. Edgara, zakladatele FBI. Jasně, scénáristi si jeho příběh a okolnosti asi přikrášlili, aby to bylo zajímavější, a to se jim i podařilo. Pro ty, co zajímá novodobá historie nutnost, pro ostatní kvalitní životopisný film. 70 %