Recenze (1 201)
Invictus: Neporažený (2009)
Ďalšia Eastwoodovka s krásnou ukážkou rasovej tolerancie zhutnená do veľkého množstva minipríbehov, z ktorých si každý, kto film pozerá, môže vybrať práve ten, ktorý sa mu zdá najautentickejší, najdôležitejší, či najzaujímavejší. Nech ide o príbeh Nelsona Mandelu na začiatku 90-tych rokov alebo kapitána Juhoafrickej rugbyovej reprezentácie, či rugbyových majstrovstiev vo všeobecnosti, mne veľmi sympatická deja medzi osobnou strážou prezidenta a mnohých ďalších. Neviem, čo bolo skutočné a čo filmársky domyslené, no neriešim to a považujem Invictus za hutnú filmovú lahôdku.
Gekidžóban Pocket Monsters: Best Wishes! – Kyurem vs Seikenši Keldeo (2012)
Šedý priemer Pokémon filmov a tým, ako sa postupne skracuje ich dĺžka trvania je vidno, že sa už absolútne stráca ich zmysel a pokiaľ nenadviažu na počiatočné skvelé kúsky, za ktoré považujem prvú päticu, tak sú úplne zbytočné.
Gekidžóban Pocket Monsters: Best Wishes! – Victini to kuroki eijú Zekrom (2011)
Toto je jeden z tých Pokémon filmov, o ktorých už absolútne nemám páru, že o čom točil. Ešte aj to zbytočné blbnutie s "dvojitým názvom filmu", v ktorom sa nikto nevyzná.
Gekidžóban Pocket Monsters Diamond & Pearl: Gen'ei no haša Zoroark (2010)
Povedal by som, že jeden z tých zapamätateľnejších Pokémon filmov. No už ich je vychŕlených toľko bez myšlienky, že ťažko nadviažu na prvú päticu, ktorá bola ešte vzácna a zaujímavá.
Země bez zákona (2012)
V pomerne krátkej dobe v poradí už 3. film z medzivojnového amerického obdobia. Tentokrát ale nešlo o gangsterku v mestských uličkách, naopak v protipóle stáli drsní horskí šmelinári s alkoholom. Napínavé, zaujímavé, pomerne živé. Nebol som tým, čo som videl priamo vtiahnutý do deja, no aj tak to bol jeden veľmi zaujímavý kúsok.
Veřejní nepřátelé (2009)
Vôbec som sa nebavil a len som čakal, kedy film skončí. Na druhú stranu, pri takom obsadení jednoducho nedokážem ísť po 3 hviezdy, ale úprimne som bol sklamaný. Chýbala mi určitá hĺbka, zmysel filmu, Marion mi v jej úlohe vôbec nepasovala a trebárs Gangster Squad s podobnou tematikou, hoci tam išlo o fikciu, som si vychutnal oveľa viac.
Černobílý svět (2011)
Spočiatku ma téma, zasadenie a príbeh veľmi nechytili, no film skvelo vygradoval a rapídne stúpol v mojich očiach. Šikovne prepracovaný snímok. Nedá sa povedať, že sa zaradí medzi moje úplné top, otvorený záver mi prišiel trochu rozpačitý, no zvlášť v tom vývoji príbehu a stupňovaní napätia určite zaujal.
Inspektor Regan (2012)
Musím byť prísny - nebavil som sa. Bál som sa, že nebudem dostatočne rozumieť britskej angličtine, no londýnsky akcent to celé ešte podčiarkol. Plno akčných klišé, príbeh neoslovil, chýbalo napätie, vlieklo sa to a keď ešte dajú Hayley "zarezávať" s hentou horou chlapa, nevyšlo mi z toho veľa pozitívnych dojmov.
Fighter (2010)
Fighter dá sa povedať, že nenaplnil moje očakávania. Box nie je práve môj srdcový šport, no myslel som si že záruka takéhoto obsadenia ho môže v mojich očiach pozdvihnúť. Nestalo sa tak, príbeh ma neoslovil, dobové zasadenie kvalite moc nedopomohlo a hoci to neberiem ako výstrel úplne mimo - niektoré záležitosti a vykreslenia charakterov boli zaujímavé - ako celok ma film neoslovil.
Kokuhaku (2010)
Nie, že by som sa chcel na film pozrieť ešte niekedy v budúcnosti, na ten jeden raz to bol psychický nával až-až. Úžasný japonský mlynček na mozog, až človek niekedy zabúda, že vie dýchať. Nie vždy je k dispozícií nálada na takéto niečo, no keď sa predsa len dostaví, tak to stojí za to.