Recenze (967)
Dobrou noc a hodně štěstí (2005)
Celý film působí trochu staromódně a zvláštním způsobem divákovi, který se v těch kauzách moc nevyzná, stěžuje sledování. Proto je až podivné, jak je tento film, kde se celou dobu "jen" poklidně mluví silný a strhující....
Persepolis (2007)
Kouzlo a výjimečnost celého filmu je pro mě především v okouzlující dialektice, kde se střídají ty nejvypjatější, lidsky silné momenty s neodolatelným nadhledem autorky Marjane Satrapi ("Eye of the tiger" mluví za vše, nebo první půlhodina, ve které velmi funguje kontrast politiky s vyloženě dětským světem apod.), který je podpořen přesnou animací... Bohužel neznám předlohu, ale určitě si jí pokusím někde sehnat, a plně poté docenit i vydařenost filmu. Zatím 4,5 hvězdy, s tím, že po třetím shlédnutí možná přijdu zvednout na 5...
Prvek zločinu (1984)
Upřímně řečeno, tyhlety rané formální Treirovi experimenty (tzv. "evropská trilogie") mi přijdou zajímavější a působivější, než celá jeho novější "ručně-kamerová" tvorba... a z Prvku zločinu se při troše empatie může vyždímat slušně nepříjemný pocit v břiše...
Pějme píseň dohola (1990)
Trojan v sobě Sklepáka nezapře, během sledování si určitě vzpomenete přinejmenším na Vorlův Kouř... Jestli máte podobný styl rádi, budete spokojeni, stejně jako každý, kdo byl alespoň jednou na podobném táboře a rád si připomene o čem že bývaly ty ztracené tři týdny z prázdnin... to přísahám na France Kafku :)
Carlitova cesta (1993)
Trochu odosobněné a chladné gangsterské melodrama, ve kterém se příliš dlouho příliš málo děje... Hodně ale zachraňují (opět skvělý) Al Pacino a úžasná honička na nádraží... Scarface jsem si ale užil víc :)
Já, robot (2004)
Vizuálně vymakaná a napínavá sci-fi. Pravda, děj není z nejsložitějších a rozhodně není nijak chytře promyšlený, ani herci se nepřetrhli (nejlépe z toho vycházejí nakonec ti roboti), ale jako oddychovka je to fajn a hezky se na to kouká, tak přimhouřím oko...
Čarodějův učeň (1977)
Hernajs, proč tenhle klenot mezi českými "pohádkami" nevídáme častěji???? Mmch, místy je to opravdu celkem drsné :)
Vampire Hunter D (2000)
Pěkný komiks nic víc, ale ani nic míň, máte-li na něco podobného chuť, směle do toho...
Futurama: Milion a jedno chapadlo (2008) (video kompilace)
V zásadě platí totéž, co u prvního filmu (až na to, že zápletka je zde přímočařejší a chybí písničky)... Futuramě prostě sluší víc dvacetiminutový kabát, koncentrace vtipů tomu také odpovídá...To ovšem neznamená, že jsem se párkrát hlasitě nezasmál a že si nechám ujít další "díl"... 3 a půl
Unbroken (2003)
Jednoduchý, působivý skoroklip, u kterého bych se bez té hudby celem dobře obešel... Minimum prostředků, silný zážitek