Recenze (891)
Příběh kmotra (2013)
Trapné po všech stránkách, shodou okolností jsem den poté sledoval adaptaci Zolova Člověka bestie natočeného Fritzem Langem, která je přesným opakem v kvalitě a zpracování dotyčné nicoty.
Lidská bestie (1954)
Zola podaný optikou Fritze Langa a moderního realismu (tudíž bez původního naturálna autora předlohy) s freudiánskými výklady.
Rakudai wa šita keredo (1930)
Univerzita, základ života.
Benya Krik (1926)
Taškařice z oděského kriminálnického a židovského prostředí, k níž scénář napsal I. Babel (dle svých Oděských povídek) pro samotného velkého Sergeje Ejzenštejna. Ten bohužel snímek nakonec netočil, ale i tak v něm občas najdeme nějaký avantgardnější moment, byť je jinak točen tradičněji, přesto však živě (scény z pitek, svadeb, pohřbů stojí za to).
Nevera (1985) (TV film)
Averčenko pokračuje v čechovovském humoru, Balaďa adaptoval velmi dynamicky, rusky a nekompromisně na televizní produkci.
Něnavisť (1930)
Zhruba dvacetiminutový fragment v expresionisticky vypjatém montážním stylu, jehož obsahem je chod polského parlamentu a stávka v rumunském naftařském podniku.
Kouzelný den (1960)
Určitá ideologičnost se samozřejmě dá vystopovat, na druhou stranu neuvěřitelná hravost a poetičnost jakoby z raného Vláčila.
Mumu (1972) (TV film)
Rusko, jaké bylo v Turgeněvových dobách.
Cesta (1974)
Visconti byl niternější a radikálnější v adaptacích literárních děl, přesto je Cesta film s atmosférou díla velkého italského režiséra.
Neviditelní (2014) (seriál)
Rádoby společenskykritická alegorie.