Oblíbení režiséři (10)
Má cit pro výbornou filmovou látku a její zpracování je pod jeho taktovkou vždy prostě perfektní. Navíc jeho poslední počin povýšil komiksovou předlohu do vyšších sfér. Otázky morálky jsou často zabalené v poutavém příběhu, který vás nenechá vydechnout. Jeho Dokonalý trik mohu vidět klidně potřetí a vždy mě šokuje, vždy odhalím něco nového. (V půjčovně ze mě mají pravidelného zákazníka.) Díky Temnému rytíři zase vážně uvažuji o koupi plátna a promítačky, je to dokonalé, strhující... EDIT: On snad nezklame žádným filmem. Jeho volba témat a filmových pojetí každého snímku mě pořád baví.
Ačkoliv hororové tematice příliš nefandím, Scott se nesmazatelně vryl do mé paměti svým již kultovním filmem Vetřelec. I díky tomu je to hned druhé režiserské jméno (po Spielbergovi), které mě ve spojení s americkými filmy napadne. Svému řemeslu rozhodně rozumí a tak mu svědčí velká historická témata, u Gladiátora si rozhodně zajistil nesmrtelnost. Velmi příjemně mě překvapil pohodovkou Dobrý ročník, je vidět, že mu jdou i oddychovky, ale více mě zaujal Americký gangster, díky tomuto filmu se opět těším do kina na další film se Scottovou režií.
Občas dosti zvrácené příběhy, netradiční postavy, humor, energie, trocha hrůzy a velmi nezapomenutelná atmosféra. Vizuální stránka nedostižná a velmi originální. To vše je pro mě Tim Burton. Takový podivín, snílek, pohádkář. Mám ráda režiséry, kteří mají jasný rukopis, jenž čiší i z jejich tvorby. Big Fish je pro mě velmi příjemným dílkem, na které se vždy znovu ráda podívám. Dále nezapomenu na jeho Mrtvou nevěstu, Ospalou díru a film mého mládí - Střihorukého Edwarda. :)
Šestý smysl, Vyvolený, Znamení. Ano, nasadil si laťku hodně vysoko a teď ji ne a ne aspoň škrtnout. Přesto je to stále právě jeho režie a ne herecké obsazení, co mě na film naláká. Drží se žánru, který mám tak ráda. Má svůj styl a možná i touhu po nějakém poslání. Umí dokonale vystavět scény plné napětí a dorazí vás překvapivým závěrem.
Díky jeho pojetí HP 3 jsem si uvědomila, jak výrazně může režisér ovlivnit podobu filmu. Poprvé jsem se ptala: "Kdo tohle točil? To je konečně ono." Dává velký důraz na zajímavou vizuální složku filmu, která mě vždy upoutá, ať už je film jakýkoliv. EDIT: Film Gravitace ho vyzvedl zase o úroveň blíže Síni slávy. Brilantní.
Když si vybírám komedii, je to často dost náročné. Nemám ráda trapné a nechutné americké slátaniny. Při přemýšlení o kategorii komedie mě napadla jedna má oblíbená, kterou mohu sledovat stále. Vesničko má středisková, Na samotě u lesa, Postřižiny. Miluju prostě náš milý český humor, který cizinci mnohdy nechápou. Nikdo jiný neumí zachytit poetiku, která se skrývá v české literární klasice, tak jako Menzel.
Obdivuji, že prorazil v zahraničí, odbivuji jeho práci, surové vykreslování postav a zajímavé vystavění příběhu, z jeho filmů mám však nejraději klasiku - Přelet nad kukaččím hnízdem.
Co dílo, to skvost? Zatím to tak vypadá. Není to režisér kasovních megahitů, ale zatím mě od něj film nezklamal.
Jan i Zdeněk Svěráci jsou pro mě důvodem, proč jít do kina na český film. Proč být hrdá na naši kinematografii. Proč si zachovat trochu humoru/nadsázky i v těžkých situacích.
Bryan Singer
Nejlepší filmy:
Obvyklí podezřelí (1995)
Bohemian Rhapsody (2018)
X-Men: Budoucí minulost (2014)