Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 667)

plakát

Úsvit (2023) 

Skvělá technická úroveň. Výběr doby a prostředí a s tím spojená scénografie, užití miniatur budov a efektů, které do nich zasazují živé postavy, je super. I ten protetický make-up na tváři Ladislava Hampla vypadá poměrně solidně. Ale příběh, k němu přidružená témata a charaktery už fungují méně a chvílemi působí stejně těžkopádně jako ten připitomělý anglický název We Have Never Been Modern. Mám problém s několika morálními aspekty snímku, které jsou buď podávány jako zcela bezproblémové, nebo nejsou pro jistotu zmiňovány vůbec. Celkově však jde stále o jedno z tematicky zajímavějších letošních děl české kinematografie, i když dle mého názoru tak trochu po vzoru rčení „mezi slepými jednooký králem“. [KVIFF 2022]

plakát

Druhá šance (2023) 

Ačkoliv komorní příběhy o opětovném navazování vztahů mezi odcizeným rodičem a potomkem jsou prakticky každoročním festivalovým evergreenem, který mě svou tematickou opotřebovaností někdy unavuje, Druhá šance se úspěšně dokázala vyvázat z téhle letargie a naprosto mi sedla. Téměř to balancuje na hraně melodramatu, téměř. Nikdy to ale za tu hranu nespadne. Chemie postav otce a dcery v podání reálné dvojice otce a dcery velmi dobře funguje. Není na tom nic moc k vytýkání. Milý malý film. [KVIFF 2023]

plakát

Umění jíst a milovat (2023) 

Umění jíst a milovat je z vnějšku prakticky vrcholné dílo žánru, jaký by se dal nazvat zkrátka „gastroporno“. V jádru je však taky filmem dotýkajícím se tolika zajímavých a hloubavých témat, že všechny ty chutě, co ve vás během projekce vyvolá, s vámi zkrátka ještě nějaký ten čas zůstanou. Citlivě natočené drama s mistrnými hereckými výkony a nedivil bych se, kdyby Benoît Magimel získal Césara třetí rok v řadě. [KVIFF 2023]

plakát

Blažiny lekce (2023) 

Blažiny lekce potvrzují, že Stephan Komandarev je mistrem ve vykreslování sociálních poměrů v bulharské společnosti a jeho filmy jsou nejenže výmluvné a hloubavé, ale hlavně zároveň taky zábavné, což není vždy lehké vybalancovat. Po dlouhé době vítězný snímek karlovarského festivalu, u nějž ocenění chápu. [KVIFF 2023]

plakát

Minulé životy (2023) 

Ač ty úplně prvotní festivalové ohlasy Minulé životy vynášely někam do nebes tak trochu přehnaně a snímek rozhodně má i pár hluchých míst, jde o velmi dobře napsané vztahové drama, které působí zkrátka svěže a autenticky. A to i díky využití exteriérů - hodně dlouho jsme tu neměli film, který by v civilních a romantických podhledech takto dobře využíval scenérie a pamětihodnosti New Yorku. To je to tak těžké? [KVIFF 2023]

plakát

Tanec na okraji sopky (2023) 

V průběhu snímku jeden z aktérů pronese cosi ve smyslu, že si připadá jako v dokumentu Ztracen v La Mancha, což je poměrně zajímavé, protože zatímco tento film by se rád přiblížil hloubce zmaru a zkázy filmového natáčení, jež bylo popisováno právě v Ztracen v La Mancha, zde onu hloubku i přes několik velmi podobných tematických aspektů tak úplně necítíme, i když okolnosti zde popisovaného problematického vzniku snímku Costa Brava, Lebanon jsou daleko víc tragické a zapuštěné do moderní historie. Přesto je Tanec na okraji sopky stále velmi působivým dokumentárním filmem, jehož děj prakticky disponuje úplnou dramatickou strukturou, takže by klidně vydat na velmi poutavé drama. [KVIFF 2023]

plakát

Club Zero (2023) 

Od zdravého přístupu k životnímu stylu, přes slepé najetí na vlnu moderních trendů až po mrazivé vymývání mozku a sektářství. Club Zero má velmi zábavnou (ve smyslu černé komedie) a myšlenkově plodnou premisu, která by v tomto pojetí vydala na super osmdesátiminutový snímek. Problém je, že ani zdaleka nemá takovou hloubku, aby utáhl tu reálnou téměř dvouhodinovou stopáž. [KVIFF 2023]

plakát

Přišla v noci (2023) 

Přišla v noci je černá komedie, která transponuje odžité rodinné a vztahové zkušenosti do podoby téměř hororového snímku, založeného na jednoduché anekdotické premise, že vám domů přijede tchyně. A vtip i překvapení v tom fungují dokonale. S velkou pravděpodobností nejzajímavější a nejzábavnější český snímek tohoto roku. [KVIFF 2023]

plakát

Netvor (2023) 

Citlivě natočená dramatická podívaná zkoumající sled událostí ze tří různých úhlů pohledů, z nichž nám každý odkrývá něco málo o tom, co se skutečně událo. Malá výtka míří k délce třetí části, která po odkrytí všech karet tak trochu přešlapuje na místě, to však odčiní velmi působivé a nekompromisní zakončení. [KVIFF 2023]

plakát

Red Rooms (2023) 

Co lidi fascinuje na sériových vrazích a plodí blízké zkoumání zla také zlo? Odpovědí na tyto otázky se nám (ne nutně) dostane prostřednictvím dvou ženských protagonistek, v jejichž psychologii se střídá dětská naivita se skoro až ďábelskou tajemností a nejednoznačností. Tento hypnotický, audiovizuálně opojný thriller o fascinaci brutalitou člověka je silnou žánrovou podívanou, jakých se do soutěžní sekce Varů moc nedostává. Rovnou několik scén (zejm. cosplay v soudní síni) bylo opravdu mistrně vystavěných a vlastně bych si to celé docela rád dal velmi brzy znovu. [KVIFF 2023]