Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (2 534)

plakát

Fallout - Season 1 (2024) (série) 

Hodná, zlý a ošklivý… Fallout mód. Má to tempo, má to cynický humor, má to krvavou akci a velmi aktuální téma. Walton Goggins bezvadný v obou dvou polohách, taky má nejzajímavější roli. Ostatní se občas chovají jako pitomci, ale pro tu perfektní atmosféru jim to odpustíte. Jonah Nolan je fanda a pohlídal si každý důležitý aspekt převodu hry. Pointa je vyloženě lahůdková, přestože se dala vytušit hodně dopředu. Finále je napjaté jak struna a MacLachlan v něm neskutečně válí. I když to vypadá, že tu vládne chaos, neznamená to, že nikdo nesedí u kormidla.

plakát

Opičí muž (2024) 

MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! Krvavá akční rubačka s mystickým intermezzem a decentním politickým podložím. Dev Patel si napsal, zrežíroval a protrpěl hlavní roli v srdečním projektu o pomstě. Čistka původních obyvatel z důvodu stavby továrny (asi na sušenky) pěkně rezonuje, ale audiovizuální kabátek posouvá netradičně vyprávěný tradiční příběh na novou úroveň. Kontaktní bitky střídající úhly pohledu z vlastních očí, našlapaná honička přeplněnými ulicemi, pot a krev, řez sociálními skupinami od úplného spodu nahoru. To vše krásně uvozované pohádkou o Hanumánovi. Režijně nečekaně vyzrálé dílo.

plakát

Tokyo Vice - Season 2 (2024) (série) 

Perfektní kriminálka z prostředí Tokia konce minulého tisíciletí. Skvěle zmáknuté realie dávají zapomenout, že si scenáristé občas vymýšlí a diváka nepříjemně vytrhne z koncentrace, když se pro zvýšení napětí některé z postav chovají vyloženě dementně. Herci skvělí a vývoj postav přímo ukázkový. Ať už jde o Elgortova Adelsteina (návrat k rodině je silný, ale chybí dořešení sestry) nebo Kasamacuova yakuzáka. Watanabe za ty dva roky trochu sešel a z drsného detektiva přešel spíše na roli sešlého rádce. Doufám v další sérii, ale tam by museli stoupat už rovnou do vládních kruhů, aby zvedli laťku. Už tě nepotřebujeme...

plakát

Její tělo (2023) 

Odosobněná, strohá, téměř dokumentární rekonstrukce života skokanky/pokladní/pornohvězdy Andrey Absolonové překvapuje kvalitou. Císařovská zvysoka kašle na divácká očekávání pornofilmu do kina a spíše pozoruje, nekomentuje, neodsuzuje. Žádná velká dramatizace, moc se tu neřve a nesouhlas s profesí je dáván najevo pouze sarkazmem a pohrdáním. Natalia Germani hraje fantasticky. Nevím jestli trefila svůj předobraz (její tvorbu neznám) ale vzestup i pád zvládá a přehledem. Audiovizuální stránka prvotřídní. Na české poměry obrovský úspěch.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Impozantní měřítko, silný příběh, který jde brutálně proti všem moderním trendům a mladá herecká smetánka v nejlepší formě (Butler je démonický). Vypadá to nádherně, vymazlený design (černobílá planeta!), kde pamatovali na každý detail místy předčí benchmarkový první díl a Zimmer zvuk povýšil ještě o úroveň výše. První část Duny se mi ale líbila o chloupek více. Byla meditativnější a čerstvější. Zde už hrajeme na jistotu a kina praskají ve švech. SPOILERY: Zajímavé je, že takovýto prostor dostává snímek o kolonizátorovi, který infiltruje teroristickou organizaci náboženských fanatiků a aby pomstil smrt svého otce vyhlásí Džihád (je zajímavé, že se tomuto označení tvůrci vyhýbají) veškerému světovému řádu. Prorocké? Uvidíme. Villeneuve zatím o třetím díle mlží a dobře dělá protože skok ke Spasiteli je obrovský. Mnohem osobnější a měřítko je menší. Konec ponurý.

plakát

Kontakt (1997) 

Poctivé řemeslo, nádherný příběh. Dnes už klasická intelektuální sci-fi Roberta Zemeckise o tom jestli jsme ve vesmíru sami. Výborná Jodie Fosterová a mladý McConaughey zdatně sekunduje. Pozvolné vyprávění nezapomíná na široké měřítko, které ukazuje lidstvo v celém svém důvěřivém i skeptickém rozsahu. Když se nad tím zamýšlím, tak Problém tři těles je temnou odpovědí na otázky nastolené právě v Kontaktu. Krásně mi to teď zapadá dohromady.

plakát

Medvěd - Série 2 (2023) (série) 

Kuchařské psycho pokračuje. Tentokrát je ale třeba budovat nějaké ty dobré věci, aby zase bylo z čeho brát takže dostáváme vysněnou restauraci a Clairebear. JAW jede na plný výkon a zhruba uprostřed při Vánoční epizodě dostává takové herecké parťáky až z toho vstávají všechny chlupy na těle. Překvapivě, ale nejde o nejlepší epizodu, ta následuje hned po ní, kde se uzavírá dějový oblouk té nejvíc v prdeli postavy a EM-B ho zvládá s přehledem. Závěr v mrazáku je ovšem odzbrojující, bere všechnu radost nechává ji u ledu. Nemůžu se dočkat další řady.

plakát

Ferrari (2023) 

Mann si vybral ke zfilmování epochu Enzova života, která by z většiny lidí udělala v posteli se třesoucí, brečící trosky. Úvodem načrtne vztahovou situaci, hodnotové měřítko a nechá někoho umřít. Mistrná expozice s naprosto přesným Driverem a děsivou Cruzovou. Příběh silný v detailech. Nervydrásající rodinné drama katastrofami stiženého továrníka, střídá neméně strhující závodní inferno, které vás, pokud nevíte co se tenkrát v Mille Miglia dělo, sežvýká drobnou odbočkou do života jedné italské rodiny. Erik Messerschmidt vtáhne přímo mezi burácející vozy, Mann si rovněž pohlídal zvuk takže motory ryčí a plechy kvičí jak podsvinčata. K tomu se přidává Enzovo brilantní taktizování = lhaní a křivení skutečnosti, pro každého ze závodníků ušité na míru. Péče o jednotlivosti ukazuje sílu Mannovy filmařiny a já doufám, že na další takovou chuťovkou nebudeme čekat tak dlouho jako na Ferrariho.

plakát

Bastard (2023) 

Velká paráda. Staromilský přístup a Madsův zarputilý výraz v poctivém bijáku s povedeným scénářem, který chytne za srdce. Dánská vřesoviště a krásné záběry na drsnou krajinu. No a samozřejmě jeden zmrda, kterému přejete to nejhorší a celou dobu si říkáte proč mu kapitán neprovrtal hlavu kulí hned na začátku. Skvělý příběh se silným závěrem a hodnotnou pointou.

plakát

Peřinbaba (1985) 

Krásná slovenská pohádka. Možná i nejlepší. Fantastická poetika, nádherné lokace. Jakubisko umně míchá mystické motivy s pokrokovými a přidává hlaškujího frajera co se ničeho nebojí a smrti nakopává řiť.