Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (2 540)

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

G-1.0 je snímek o tragédii, kterou přináší nečinnost a strach. O motivaci, která donutí jedince k akci a finální oběti. Pravý opak tomu veselému americkému blbnutí, stvořenému pro odpočinkovou zábavu co jsem viděl před pár dny. Japonci zde otevírají staré rány a využívají k tomu metaforu vzniklou z dvou jaderných pum, které Oppenheimer naservíroval americké armádě k rychlému použití. Zlomení lidé, kteří se pomalu staví na nohy po prohrané válce, aby byli pošlapáni další katastrofou. Ohromující destrukce, podpořená burácivým hudebním doprovodem, živelné postavy, kde vás zajímá kdo přežije a kdo ne. Překvapivý hlavní hrdina - zbabělec. Žij.

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

Godzilla si užívá prázdniny v Evropě a Kong hledá další opičáky v duté zemi a bolí ho zub. Moderní verze Verneovek, která se v závěru zvrhne v nefalšované Kajuporno. Rozmáchlé bitky, solidní triky, 80’s soundtrack podpořený Holkenborgovými synťáky, ohromná destrukce a lidi co nepřekáží, ale dělají křoví hlavním borcům. Samozřejmě, že je to blbost a digitální capina, ale baví a dokonce v neonových barvách s růžovou Godzillou, který si změnu obhájí vycucáváním jaderných elektráren v Evropě, aby naplnil svou část Green dealu. Má to hromadu podprahových vzkazů.Záporák je OK, ale hlavní devizou jsou Wingardovy ztřeštěné nápady, které se nějak povedlo realizovat. Nejzábavnější díl série.

plakát

Fallout - Season 1 (2024) (série) 

Hodná, zlý a ošklivý… Fallout mód. Má to tempo, má to cynický humor, má to krvavou akci a velmi aktuální téma. Walton Goggins bezvadný v obou dvou polohách, taky má nejzajímavější roli. Ostatní se občas chovají jako pitomci, ale pro tu perfektní atmosféru jim to odpustíte. Jonah Nolan je fanda a pohlídal si každý důležitý aspekt převodu hry. Pointa je vyloženě lahůdková, přestože se dala vytušit hodně dopředu. Finále je napjaté jak struna a MacLachlan v něm neskutečně válí. I když to vypadá, že tu vládne chaos, neznamená to, že nikdo nesedí u kormidla.

plakát

Opičí muž (2024) 

MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! Krvavá akční rubačka s mystickým intermezzem a decentním politickým podložím. Dev Patel si napsal, zrežíroval a protrpěl hlavní roli v srdečním projektu o pomstě. Čistka původních obyvatel z důvodu stavby továrny (asi na sušenky) pěkně rezonuje, ale audiovizuální kabátek posouvá netradičně vyprávěný tradiční příběh na novou úroveň. Kontaktní bitky střídající úhly pohledu z vlastních očí, našlapaná honička přeplněnými ulicemi, pot a krev, řez sociálními skupinami od úplného spodu nahoru. To vše krásně uvozované pohádkou o Hanumánovi. Režijně nečekaně vyzrálé dílo.

plakát

Tokyo Vice - Season 2 (2024) (série) 

Perfektní kriminálka z prostředí Tokia konce minulého tisíciletí. Skvěle zmáknuté realie dávají zapomenout, že si scenáristé občas vymýšlí a diváka nepříjemně vytrhne z koncentrace, když se pro zvýšení napětí některé z postav chovají vyloženě dementně. Herci skvělí a vývoj postav přímo ukázkový. Ať už jde o Elgortova Adelsteina (návrat k rodině je silný, ale chybí dořešení sestry) nebo Kasamacuova yakuzáka. Watanabe za ty dva roky trochu sešel a z drsného detektiva přešel spíše na roli sešlého rádce. Doufám v další sérii, ale tam by museli stoupat už rovnou do vládních kruhů, aby zvedli laťku. Už tě nepotřebujeme...

plakát

Její tělo (2023) 

Odosobněná, strohá, téměř dokumentární rekonstrukce života skokanky/pokladní/pornohvězdy Andrey Absolonové překvapuje kvalitou. Císařovská zvysoka kašle na divácká očekávání pornofilmu do kina a spíše pozoruje, nekomentuje, neodsuzuje. Žádná velká dramatizace, moc se tu neřve a nesouhlas s profesí je dáván najevo pouze sarkazmem a pohrdáním. Natalia Germani hraje fantasticky. Nevím jestli trefila svůj předobraz (její tvorbu neznám) ale vzestup i pád zvládá a přehledem. Audiovizuální stránka prvotřídní. Na české poměry obrovský úspěch.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Impozantní měřítko, silný příběh, který jde brutálně proti všem moderním trendům a mladá herecká smetánka v nejlepší formě (Butler je démonický). Vypadá to nádherně, vymazlený design (černobílá planeta!), kde pamatovali na každý detail místy předčí benchmarkový první díl a Zimmer zvuk povýšil ještě o úroveň výše. První část Duny se mi ale líbila o chloupek více. Byla meditativnější a čerstvější. Zde už hrajeme na jistotu a kina praskají ve švech. SPOILERY: Zajímavé je, že takovýto prostor dostává snímek o kolonizátorovi, který infiltruje teroristickou organizaci náboženských fanatiků a aby pomstil smrt svého otce vyhlásí Džihád (je zajímavé, že se tomuto označení tvůrci vyhýbají) veškerému světovému řádu. Prorocké? Uvidíme. Villeneuve zatím o třetím díle mlží a dobře dělá protože skok ke Spasiteli je obrovský. Mnohem osobnější a měřítko je menší. Konec ponurý.

plakát

Kontakt (1997) 

Poctivé řemeslo, nádherný příběh. Dnes už klasická intelektuální sci-fi Roberta Zemeckise o tom jestli jsme ve vesmíru sami. Výborná Jodie Fosterová a mladý McConaughey zdatně sekunduje. Pozvolné vyprávění nezapomíná na široké měřítko, které ukazuje lidstvo v celém svém důvěřivém i skeptickém rozsahu. Když se nad tím zamýšlím, tak Problém tři těles je temnou odpovědí na otázky nastolené právě v Kontaktu. Krásně mi to teď zapadá dohromady.

plakát

Medvěd - Série 2 (2023) (série) 

Kuchařské psycho pokračuje. Tentokrát je ale třeba budovat nějaké ty dobré věci, aby zase bylo z čeho brát takže dostáváme vysněnou restauraci a Clairebear. JAW jede na plný výkon a zhruba uprostřed při Vánoční epizodě dostává takové herecké parťáky až z toho vstávají všechny chlupy na těle. Překvapivě, ale nejde o nejlepší epizodu, ta následuje hned po ní, kde se uzavírá dějový oblouk té nejvíc v prdeli postavy a EM-B ho zvládá s přehledem. Závěr v mrazáku je ovšem odzbrojující, bere všechnu radost nechává ji u ledu. Nemůžu se dočkat další řady.

plakát

Ferrari (2023) 

Mann si vybral ke zfilmování epochu Enzova života, která by z většiny lidí udělala v posteli se třesoucí, brečící trosky. Úvodem načrtne vztahovou situaci, hodnotové měřítko a nechá někoho umřít. Mistrná expozice s naprosto přesným Driverem a děsivou Cruzovou. Příběh silný v detailech. Nervydrásající rodinné drama katastrofami stiženého továrníka, střídá neméně strhující závodní inferno, které vás, pokud nevíte co se tenkrát v Mille Miglia dělo, sežvýká drobnou odbočkou do života jedné italské rodiny. Erik Messerschmidt vtáhne přímo mezi burácející vozy, Mann si rovněž pohlídal zvuk takže motory ryčí a plechy kvičí jak podsvinčata. K tomu se přidává Enzovo brilantní taktizování = lhaní a křivení skutečnosti, pro každého ze závodníků ušité na míru. Péče o jednotlivosti ukazuje sílu Mannovy filmařiny a já doufám, že na další takovou chuťovkou nebudeme čekat tak dlouho jako na Ferrariho.