Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (410)

plakát

Du bei dao wang (1969) 

Prvnímu dílu se "Return" nevyrovná, na to je v něm moc málo příběhu a málo dynamiky (nezaměňovat prosím dynamiku s nonstop akcí, některým lidem to má tendenci splývat); a závěru trilogie, "Novému jednorukému šermíři" se tenhle sequel nevyrovná už vůbec (třetí jednoručka totiž dokonale vychytal jak tu dynamiku a příběh, tak akci, a co do cool faktoru a stylovosti dává zejména "Návratu" stokrát flek). Což ale v žádném případě neznamená, že by se mi tahle úžasná krvavá řežba nelíbila. Je to sice trochu ploché a ve vertikále poněkud chudší a vlastně to na mě působí jako rozcvička na New One-Armed Swordsmana s Davidem Chiangem - ale být o něco horší než (New) One-Armed Swordsman není zas taková tragédie, a na ty 4/5 to *bohatě* stačí...:-)

plakát

Joseonmyeongtamjeong (2011) 

Zábavné, místy opravdu vtipné a v zásadě velmi roztomilé. Škoda, že ke konci Detective K už poněkud ztrácí dech. (A že je to křesťanská agitka, která až příliš výmluvně dokládá, jak pěkně se ten plevel nakonec v Koreji chytil...)

plakát

Dai noi muk taam 009 (2009) 

Dře to, ale ještě to jde. Fan Siu-wong mě nehorázně bavil a k nenáročnému "kopanec do koulí-ptakopyskem po hlavě-nazvraceno v pekingské kachně" HK humoru mám veskrze pozitivní vztah, takže tu půlhvězdu milosrdně zaokrouhlím směrem nahoru. (Lidé, kteří hongkongské absurdní slapstick frašky dvakrát nemusejí, ať jdou radši o film dál.)

plakát

O zvířátkách pana Krbce (1977) (seriál) 

Ve všech směrech geniální. A že jsem dcera z kastelánské rodiny, hodnotím o to příznivěji. ...Z fleku bych k našim psům, kanárům a kočce pořídila aspoň jednu sovu a jednu kavku. A Ruprechta. Bohové vědí, že práce by tu pro něj bylo dost, zvlášť když přijede smečka cyklistů s dětmi.

plakát

Future X-Cops (2010) 

Zle nefunkční a bezduchá vykrádačka kdečeho, jíž naprosto schází nějaký ten upřímný zápal a drive, jež jsem zaznamenala např. u podobně derivativního, ale o dost příjemnějšího Returnera. Na hony z toho táhne vypravěčská nemohoucnost a odtažitý kalkul. Použitelné nanejvýš jako guilty pleasure nálož pro Andyho fanynky. A nejspíš ani to ne.

plakát

Semena zla (1981) 

Jóóó, ty feministky, jejichž eseje jsem byla nucena číst do žánrových studií, by si na tomhle smlsly. "Monstrous feminine", "evil mother", "castration anxiety" - aj, zmocňuje se mě akademická nostalgie. "Mateřství vás změní", jak se říká - autor scénáře horlivě přitakává a jedním dechem dodává "...v monstrum". 'Inseminoid' je docela funkční a koukatelný SF horror s několika velmi dobrými momenty a překvapivě efektním zabijákem, nicméně na víc než na jedno použití asi nebude (pokud tedy nejste zatíženi na psychoanalýzu či osmdesátky, eventuálně na obojí).

plakát

Zabiják bez tváře (2006) odpad!

Co říci o filmu, na němž to pravděpodobně nejlepší (ovšem nikoli nejzábavnější) je herecký výkon Garyho Danielse? :-) Pusťte si to, nebudete litovat...:-)

plakát

Vyvrhel z pekla (1981) 

Ještě na základce mi spolužáci, jejichž rodiče byli majiteli videopřehrávačů, básnili o "úplně kožím horroru" (to není překlep, "koží" jsme fakt říkali) Vyvrhel z pekla. Barvitě mi líčili úvodní napíchnutí na špici na bráně a "jak tomu chlápkovi tekly střeva z břicha, tyvole". Pak je rodiče asi vyhnali od videa, páč dál to neznali, vrtačku už nikdo nezmínil. Už pro tu nostalgii bych ráda hvězdičku přihodila, ale celou první hodinu jsem usínala nudou a docela solidní, atmosférickou závěrečnou půlhodinu, během níž jsem občas opravdu byla napjatá jak špagát, mi zas dokonale znechutil fakt, že vy-budete-vědět-kdo z toho vyvázl prakticky bez škrábnutí.

plakát

Bez okolků (1967) 

Mému naturelu bližší je přeci jen Changův nepřiznaný remake (vykrádačka, chcete-li...;-)) Bao chou, jenž je klaustrofobnější, emotivnější, mnohem přímočařejší a výrazně melancholičtější (ale bez ohledu na moje preference, vděčí Point Blanku opravdu za hodně). Ovšem tenhle Boormanův odtažitě psychedelický, formálně naprosto dokonalý majstrštyk hned tak z hlavy nedostanu.

plakát

Wu xia (2011) 

Mencius věřil, že člověk je ze své podstaty dobrý. Mistr Xun tvrdil, že člověk je z podstaty instinkty puzené hovado, a to dobré a ušlechtilé se mu musí vlámat do hlavy. Liu a Xu zastupují dva protikladné principy - a v tom, jak se jejich cesty a cíle střetávají, aby nakonec našly společné (a přece dvojí) vyústění, je (myslím) třeba hledat klíč k tomu, o čem že Wu xia (a Xuovo vyšetřování) nakonec vlastně je. O obecný konflikt mezi menciovským optimismem a xunovským pesimismem (či pragmatismem, chcete-li) a morální konflikty z něj vyplývající, o cestu k individuálnímu vykoupení a kolektivní harmonii, o člověka a o lidi - o to jde. Téma nikterak nové a otázky už tolikrát položené a zodpovězené na tisíc různých způsobů (mj. pravděpodobně i v Cronenbergových Dějinách násilí, jež jsem doposud neměla to potěšení zhlédnout, a jichž je Wu Xia volným remakem) - jenže Wu Xia je záležitostí natolik stylisticky vytříbenou, že dosucha vyždímanému tématu dodává neuvěřitelnou porci čerstvé šťávy. Chan využívá filmový jazyk s účelností a elegancí, z nichž jsem se od začátku až do závěrečných titulků tetelila blahem. --- Palec nahoru a doufám, že aspoň v rámci nějakého toho filmového fesťáku to tu proběhne na velkém plátně. EDIT: Po zhlédnutí Dějin násilí (super biják, mimochodem) můžu jen potěšeně konstatovat, že z toho Chan udělal svůj film a kupodivu vlastně i na trochu jiná témata...