Recenze (550)
Frankensteinova armáda (2013)
Jedna hvězda dolů za found footage formát, který nenávidím až za hrob, zejména proto, že mi dost snižuje šanci na plátně něco vidět, což je u filmu troška problém. První téměř hodina byla v tomto směru vyloženě otravná, pak to dostalo švih ala Bioshock a nebezpečnou symboliku navrch. Dmitrij = kamera = divák, Viktor = Adolf, mechanizace, dehumanizace, náckové jako kolečko v bizarním stroji, léčba řezem, svět po smrti boha, kde vládne chaos, zmar a rozklad, všechno dobrý, ale... found footage. But still better a nazi love story than Lída Baarová.
Bloodrayne: Třetí říše (2010)
Hodnotné pouze jako studijní materiál k Uweho fetišistické fascinaci dominami v latexu. Speciální bod za scénu, kdy zlý nácek nakazí stopaře a která působí jako ukázková rapedate i s následným zmatením Mně se to fakt líbilo, asi je se mnou něco jinak.
Purpurový vrch (2015)
Tohle mohlo být awesome - gotický horror, strašidelný barák, Tom Hiddlestone ve viktoriánských hadrech, navíc se slušným potenciálem je alespoň jednou svléknout. Prvních 45 minut dokonce chvílemi vypadalo jako použitelná konverzačka (až na děsivé triky, žel děsivé tím špatným způsobem) a pak šlo všechno do háje. Del Toro postrádá sebemenší smysl pro rafinovanost a náznak, prostě majzne diváka po hlavě kladivem a nezvládá napětí a gradaci. Chápu, že to měla být asi z velké části pocta starým Hammerovkám, které mívaly velmi jednoduchý půdorys, ale v mnoha ohledech i ty byly velmi často lepší. Dokonale promrdaný potenciál.
Sestry Brontëovy (1979)
Umění, deprese, drogy & smrt, vřesoviště, touha & smrt, souchotiny, odhodlání & smrt, svatba, úspěch & smrt mimo záběr. Výtečné i pro člověka, který je životopisy i tvorbou sourozenců Brontëových obeznámen a tedy je pro něj vývoj nepřekvapivý. Speciální body za nasazení brouka do hlavy v otázce Kdo je vlastně Heathcliff? A doceňuji velice velmi, že přes pomalé tempo a na čas a místo vzniku velmi tradiční formu se ani omylem nejedná o dílo suché a bezkrevné. Pobavilo obsazení Thackerayho a zajímalo by mne, jestli o vztahu Branwella Brontëa a Lydie Robinson něco věděl autor Absolventa.
Pevnost (1983)
Nebezpečná symbolika (bestie v podzemí, archanděl Trismegistos s lightsaberem z výprodeje a tak dále) velmi povedená, všechno ostatní spíš hustomasakrózně špatně. Ale jako trip pro Tremery toprý.
The Madmen of Mandoras (1963)
Za neotřelý způsob zbavení se mrtvoly pomocí telefonní budky a krutopřísné WTF si to tu 1* zaslouží.
Maggie (2015)
[OBSAHUJE SPOILERY] Hrdinka umírá na rakovinu, pardon, na zombifikaci a u toho nad ní v roli jejího otce mužně slzí Arnold, většinou v záběrech, které zoufalou (a o to marnější) snahou dojmout cpou diváka do sentimentálního odšťavňovače, vše nasnímáno řádně artózní kamerou. Film vlastně postrádá jakýkoli děj a ještě ke všemu působí jako puritánská nalejvárna na téma Předmanželský sex je špatný, něco chytíte a umřete a Doktoři jsou bezcitné zrůdy. What does the fox say? - Íííííííííííííííííííííííí.
Bright (2017)
Vůbec to není Shadowrun a mj. proto vypadá elfí fedarál jako Lofwyr, ale tím si nebudeme kazit náladu a mně to fsktučnosti nevadí. Celková nekonzistence a nelogičnost zejména chování a abilit postav mi už vadí, o místy trapných humotech nemluvě. Někdo to někde nazval 'jako by někdo přehodil Shadowrun ze stolu přímo na plátno' - ano, přesně tak to vypadá, včetně momentů, kdy si GM řekne sakra, souboj s tou partou asasínů mi družinka nedá, musím je nerfnout, jen nikomu nedošlo, že ve filmu to bude vypadat troška blbě. Ale jo, na druhý díl bych se podívala.
Mrtví a neklidní (2013)
Romeo, Julie a mozky.
Spider-Man: Homecoming (2017)
Příliš dlouhý a tím pádem místy nudný film, na jehož konci nám Spider-Man opět ukáže, že je fskutčnost dost čurák.