Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (987)

plakát

Bod varu (2021) 

Tento film skutečně plně pochopí jen ti, kteří někdy pracovali v britské restauraci. Pro ty, kteří v britské restauraci nikdy nepracovali, je to skutečně autentická sonda do každodenního života číšníků, barmanů a kuchařů (samozřejmě až na ten závěr, i když i takové věci se určitě občas stávají). Skvělý Stephen Graham v titulní roli a výtečná režie. Žádný skrytý střih jsem neobjevil :)

plakát

Lost Transmissions (2019) 

Minimalistický, ale velmi podařený festivalový snímek, který pojednává o úspěšném hudebním producentovi, jehož kariéru i osobní život postupně rozkládá neléčená duševní porucha. Nízkorozpočtovému dramatu dominují zejména přirozené herecké výkony Simona Pegga a Juno Temple. Jsem hlavně rád, že z toho tvůrci neudělali klasickou love story, ale vztah mezi ústředními postavami je založený čistě na přátelství a vzájemném respektu. Pokud máte chuť vidět Simona v pro něj netradiční vážné poloze, pak jsou Lost Transmissions jasná volba. Doufejme, že se tohle dílko někdy podívá také do Česka.

plakát

Kniha džunglí (2016) 

Tomu se říká vítězství formy nad obsahem! Od nové Knihy džunglí jsem popravdě očekával veliký propadák, jelikož všechna předchozí zpracování Kiplingových povídek dopadla skutečně bídně. Jon Favreau, kterého jsem mimochodem až doposud pokládal spíše za průměrného režiséra, mě ale mile překvapil a naservíroval divákům největší audiovizuální zážitek od dob Avatara. Po dějové stránce nemá film většinu publika čím překvapit. Mauglího příběh zná přeci jen každé malé dítě a scenárista se od jeho původní verze odchyluje jen v několika drobných detailech. Dopředu je tudíž jasné, kam se hrdinova cesta bude ubírat, koho na ní potká i jak skončí. Všechny tyto nedostatky však snímek přebíjí fascinujícím vizuálem. Dokonale vykreslená atmosféra indické džungle s důmyslně sestříhanými akčními sekvencemi a zvířaty, u nichž se místy nechce věřit, že nejsou živá, vás pohltí natolik, že se necháte nostalgicky unést do dětských let a ze srdce si přejete, aby to s tím klukem dobře dopadlo. Konečně jsme se po letech dočkali opulentní fantastické pohádky, která zaručeně okouzlí děti i dospělé. Rovněž souhlasím s názorem, že se po dlouhé době mimořádně povedl český dabing. Knihu džunglí je každopádně nutné vidět ve 3D na velkém plátně, na malé obrazovce by zážitek byl ani ne poloviční... (Podrobněji se rozboru filmu věnuji na http://www.fandimefilmu.cz/clanek/7896-recenze_kniha_dzungli).

plakát

Návštěvníci 3: Revoluce (2016) odpad!

Pokud bych měl uvést nějaký příklad "zbytečného pokračování", případně "pokračování, které pohřbilo celou sérii" byl by to tento film. Po vynikající jedničce, průměrné dvojce a nepříliš vyvedeném americkém remakeu přichází naprosto katastrofální trojka, která postrádá jakýkoli náznak humoru a energie, jež táhla předchozí snímky a nefunguje zde vlastně vůbec nic. Příběh postrádá jakoukoli logiku. Dokonce i chemie mezi hlavními postavami se úplně vytratila. Přehrávající Clavier už je jen karikaturou sebe sama a Jean Reno snad ještě v žádném filmu nepůsobil tak vyčerpaně a nezúčastněně, jako by ho na plac dotáhli násilím a nutili jej předříkávat trapné repliky, co nemají hlavu ani patu. Za celou stopáž jsem se nezasmál ani jednou. Tvůrci vesměs jen opakují vtipy z předchozích snímků. Jenže to, že někomu páchne z úst už napotřetí zkrátka není vtipné. Doufám, že ten otevřený konec nebyl příslibem dalších dílů, neboť napočtvrté už cestu do budoucnosti s rytířem Godefroyem a jeho sluhou již rozhodně nehodlám absolvovat. Škoda :-(

plakát

Westworld (2016) (seriál) 

Po všech těch pochvalných ohlasech, co jsem na tenhle seriál slyšel musím konstatovat, veliké zklamání. Tohle, že má být nová vlajková loď HBO? Westworld není úplně špatné dílo, zejména velkolepá výprava, působivý hudební doprovod a prvotřídní výkony áčkových herců Anthohny Hopkinse, Eda Harrise či Evan Rachel Wood zvedají hodnocení hodně nahoru. Líbí se mi i ono hlavní poselství příběhu, zda by se se strojem, který cítí bolest a normální lidské emoce mělo nakládat jako s věcí. Nicméně jinak mě to prostě neuchvátilo. Strašně dlouho čekáme než se děj posune někam kupředu (zásadnější zvraty přicházejí až ve druhé polovině první série). Neustále se opakující situace vyloženě nudí. Co pokládám za ještě větší zápor je skutečnost, že v celém seriálu není ani jediná postava se kterou by se šlo nějakým způsobem ztotožnit či jí držet palce. U výtvorů je problém, že nevíme na kolik si uvědomují samy sebe. A tím, že je coby roboty lze kdykoli oživit/opravit, nemusíte mít o ně vůbec strach. Lidské figury jsou naopak všechny krajně nesympatické a jejich případná smrt vás proto také nerozhodí. Přemíra násilných a erotických scén mi tu navíc přišla značně prvoplánová (na rozdíl třeba od Hry o trůny, kde takové věci k drsnému prostředí středověku prostě patří). I z logického hlediska, nemyslím si, že by takový park vážně mohl někdy existovat, zda by bylo možné něco takového provozovat legálně a kdo by do něj za ty obrovské peníze chodil (když vezmeme v potaz, že to vlastně není nic jiného než trochu atraktivnější bordel). Další řadu už nejspíš nedám.

plakát

Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů (2013) 

Až přehnaně moc dějepisu na úkor filmového vypravování. Chvílemi jsem si připadal, jako když se dívám spíše na hraný dokument. Historická věrnost je sice fajn, ale občas by podle mého názoru neškodilo ubrat kulometného přítoku informací a zapracovat více na gradování příběhu. Několik silných momentů by se tam určitě našlo (Konstantinova disputace o obrazoborectví, Svatoplukova zrada..), ale celkově mi přijde, že to mohlo dopadnout o mnoho lépe. Na české poměry zdařilé po vizuální a kostýmové stránce, zato herecky a scenáristicky nevyrovnané. Zejména dětští herci byli naprosto příšerní. Na doplnění dějepisných znalostí je Nikolaevův Cyril a Metoděj výborný, jako dobrodružné filmové drama ale nefunguje.

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Upřímně řečeno jsem od nového Spideyho moc nečekal. Remakeovat notoricky známý příběh, navíc jen pár let po úspěšné Raimiho verzi, byl od studia hodně odvážný krok. Marc Webb v nelehké pozici rozhodně nezklamal, ale ani výrazně nepřekvapil. Vizuální stránka je zvládnutá na výbornou. Akční scény vypadají úchvatně, scénář nenudí a najde se prostor i pro pár vtipných sekvencí. Místy mi to téměř připadalo jako parodie na původního Spider-Mana. I digitální hlavní záporák občas vypadá nechtěně komicky. Andrew Garfield je šoumen, jeho hrdina zdaleka není tolik vážný a filozofující jako Tobey Maguire. Zda je to dobře, nebo špatně, to záleží na individuálním vkusu. Celkově na mě Amazing Spider-Man působil jako jedna velká zábavná jízda, avšak bez jakýchkoli hlubších myšlenek a bezprostředně po závěrečných titulcích ze mě zase rychle vyprchala.

plakát

Prometheus (2012) 

Bohužel i já se musím připojit ke zklamaným divákům, ale nenechte se zmást. Prometheus není špatný film, avšak od dlouho avizovaného velkolepého comebacku Ridley Scotta k epickému sci-fi, jsme prostě všichni čekali mnohem víc. Vizuální stránka je úchvatná, zejména první čtvrtina filmu je opravdová pastva pro oči. Jenže je to, jakoby si velký Ridley myslel, že tím přebije nezajímavý a prázdný příběh. Scénář sice vskutku hodně připomíná prvního Vetřelce (rozhodná ženská hlavní hrdinka, vraždící monstrum na palubě vesmírné lodi), jenže sám o sobě nepřináší nic nového, většina postav je nesympatická či dokonce zbytečná. A to už nemluvím o logických mezerách a řadě otázek, jež scenárista nechává nezodpovězené. A samotný závěr je patetický a málo uvěřitelný. Mezi herci jasně dominuje Michael Fassbender, který si roli androida Davida vychutnal se vší parádou. Bez něj by to bylo ještě o hvězdičku míň.

plakát

Drive (2011) 

Je až s podivem, jaký film se dá natočit ze zdánlivě béčkového námětu. Drive rozhodně není tradiční akční snímek, ale syrové drama, plné dlouhých záběrů, s minimálním počtem dialogů a několika velmi naturalistickými scénami. Klasické akce tu je vlastně také poskrovnu, ale když už přijde, tak to stojí za to. Honička v autech po vyloupení zastavárny by mohla konkurovat i té v Bullitově případu. Příběh mi místy připomínal Tarantinovu Pravdivou romanci, a málomluvný hlavní hrdina zase Travise Bicklea ze Scorseseho Taxikáře. Romantická linie v první polovině stopáže mě trochu nudila, ale brilantní závěr mi to stokrát vynahradil. 90%.