Drolin

Drolin

Japonsko

39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 29.9.2019  18:42

    Velké, výpravné a dokonalé.

    • 4.7.2019  00:01

    Vizuálně (a hudebně) krásné, ale jinak prázdné. Povedený 164 minutový klip.

    • 4.7.2019  00:00
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Zvjagincev zužitkoval zkušenosti z minulých filmů a v komorním Loveless exceluje. Mrazivé drama, které je vrcholně současné.

    • 3.7.2019  23:56

    Nečekaně umělecký počin, který si zaslouží jen chválu. Syrové, depresivní a tajemné.

    • 3.7.2019  23:54
    Pod kůží (2013)
    *****

    Jeden z nejlepších filmů poslední dekády. Skvělá kamera, výborná hudba a perfektní atmosféra.

    • 29.3.2019  23:43

    Ve všech směrech horší Spring Breakers, kde Korine vsadil na vtipy o trávě a jednoduchou dějovou linku. Chybí kvalitní hudba, chybí nápaditější záběry Debieho, chybí přesah. Časté záběry na západ slunce a epizodní role Efrona, Dogga nebo Hilla to opravdu nezachrání. Korine má určitě na více.

    • 21.2.2019  12:49
    Ai no kawaki (1966)
    *****

    Vysoce kvalitní, umělecky laděný film, kterým si mě Korejoši Kurahara zcela získal. Jeho první filmy, The Warped Ones a Intimidation (oba 1960), jsou krátké a úderné, ale až se zhlédnutím Thirst for Love mohu počítat Kuraharu mezi nejvýznamnější tvůrce v Japonsku 60. let. Po obsahové stránce také nelze nic vytknout, a vše vrcholí mistrně zahraným závěrem.

    • 1.11.2018  18:39
    Zaklínač (TV seriál) (2002)
    *****

    Nejlepší fantasy seriál? Ano.

    • 31.10.2018  08:53
    Climax (2018)
    ****

    O nejlepší film Gaspara Noeho z mého pohledu nejde, ale o ryze uhlazené dovedení svého stylu k dokonalosti ano. Motiv ne nepodobný The Hateful Eight je natočen přesně tak, jak jsem před začátkem filmu očekával. Tedy s brzkým climaxem a o to větším dojezdem pro zúčastněné. Nicméně největší podíl na zážitku si nese kamera Benoîta Debieho, která zvláště s přibývající stopáží nepřekvapuje udivovat.

    • 12.9.2018  20:28

    Konečně povedené (a hlavně vtipné!) béčko. Možná trochu zdlouhavé a pitomé, ale sympaticky naivní oddechovka. Silné tři hvězdičky!

    • 28.11.2017  10:27

    Formálně povedený film (ale špatný dokument), a obsahově velmi rozporuplné dílo. Za ňoumu v kontextu filmu považuji Klusáka, který je špatným dokumentaristou (nenechává nestranný pohled, naopak). Toto není tak dokument, ale především tahání špíny - což ukazuje v mém pohledu jen na omezenost autora (a alibismus s vidinou cílové skupiny, která si u filmu zvedne si ego, aneb zesměšním někoho s nesprávným ideálem).

    • 27.8.2016  22:04
    Aru kjóhaku (1960)
    *****

    Režisérem je Koreyoshi Kurahara. Mimo jiné v 65 minutách film kterému nechybí nic podstatné a naopak v daném čase dokáže zapůsobit jako filmy dvakrát tak delší. O kvalitách příběhových i režisérských přesvědčuje jméno autora.

    • 1.8.2016  00:28
    Kúčú buranko (TV seriál) (2009)
    *****

    Kūchū buranko je tím vším, co očekávám od kratšího anime (pod 12 dílů). Zábavné, značně promyšlené a hlavně plné nápadů a malých detailů, které díly propojují. Dokoukáno během jednoho dne, což se mě u seriálu nestalu již velmi dlouhou dobu.

    • 9.4.2016  13:46

    Zde mohu plně souhlasit s užvatelem maldoror16, z osobního hlediska řadím THE THIRD SHADOW poměrně zajímavého režiséra Umecugu Inouea (který později tvořil v Hong Kongu) mezi vůbec nejlepší zhlédnuté chabary - Daisanno kagemusha se plně vyrovná, ba i překonává pro mě většinu klasik Kurosawy nebo Goshy. Mimo všech ostatních kvalit je ale film především zábavná odp rvní do poslední minuty, zápletka, at již více použitá, je tu podána nejlépe.

    • 9.4.2016  13:36

    Westernové pinku kde je hodně svazování, humoru, nacistů, gangů, parodie na gay romanci a pobíhání po kopcích a to vše v jedné hodině? Film roku 1986. Minimálně nejzábavnější. A bible machismu btw.

    • 9.4.2016  13:30
    Old Boy (2003)
    *****

    Definice kultovního filmu (a ještě kultovnější trilogie). Vše dobře, kinematografie u svého vrcholu.

    • 9.4.2016  13:27
    Spotlight (2015)
    odpad!

    V nejlepším případě televizní drama začínajícího režiséra s partou ochotníků, v nejhorším případě antikatolické lobby s 9/11 třešničkou na špičce. Přimíchat trochu homesexuálů a židů a Oscar zaručen.

    • 9.4.2016  13:23
    Moebius (2013)
    *****

    Devět zhlednuých filmů Ki-duk Kima a tři z nich v osobní TOP 10. Moebius je po Pietě ještě radikálnějším počinem, který zdaleka není líbivý jako Jaro, léto, podzim, zima a ani tak poetickým jako Bin jip, ale o to silnějším ještě je. Bylo by překvapením pokud by byl mezi širší veřejností oblíben, naopak až antická tragédie beze slov je v rámci tvorby Kima opomíjená a k takto ambivalentnímu dílu se to hodí. Určitě film může být nařčen ze samoúčelné kontroverze, ovšem to nic nemění na tom, že jde o jeden z nejsilnějších počinů kinematografie posledních let.

    • 8.1.2016  10:56
    Joy (2015)
    **

    Štastný konec, dvě hypotéky na dům zachráněny, 200 000 dolarů zaplaceno... závěr s neskonalou štedrosti (lepší hotel pro no name vynálezce žádající o masovější výrobu), ale rafinovanou odměřeností, Joy neměl chybu. Kapitalistický sen o prodávání mopů a jejich tvoření v malé továrničce s imigranty pracujícími pod minimální plat v režijně zdařilé formě. Poměrně zábavné. Otázkou je, jak do studia zavolala její kamarádka, když byla odpojena telefonní linka pro neplacení?

    • 28.12.2015  10:45

    Zas si je namazal na chleba.

    • 1.12.2015  18:01

    Šion Sono má filmy nezapomenutelné (Ai no mukidashi, Tsumetai nettaigyo a Tokyo Tribe), filmy (nad)průměrné (Jigoku de naze warui, Koi no Tsumi) a filmy zcela špatné (Kimyō na sākasu a Jisatsu sākuru). Nyní se zbláznil a rozhodl se napodobit Miikeho, a natočit více filmů než je třeba - takže otázkou bylo spíše to, jak špatné budou. Jako první na řadě je Tag, ten film synopsí zajímavější z daného vrhu. A ve zkratce lze řící, že patří do té průměrné skupiny - má světlé body, ale celé je to jaksi prázdné, uspěchané a nedokončené. Co to ztrácí na scénaři ale vyvyžuje Sono svým lehce komediálním stylem a rozpoznatelným rukopisem, navíc s na první poslech rozpoznatelným soundtracekem postrockových Mono. Mimo to určitá nadsázka se školačky, a již i pro fanoušky japonské kultury jistě nestravitelné dramata ze školních lavic a neskonale tvarově odpudivých míst výuky (chyběl jen tradiční výstup na střechu školy s emocionální scénou). Zábavnách 85 minut bez většího přesahu, Sono má jistě na více (4/5 zvláště kvůli přeletům nad krajinou za hudby Mono).

    • 20.6.2015  11:16

    Trochu nečekaně, ale o to silněji film Schradera zapůsobil. Zde nemohu šetřit superlativy, tak je raději psát nebudu a zmíním, že lépe životopis snad ani natočit nelze. Život, nebo spíše okamžik, je zachycen prolnutý s díly Mišimy zcela přirozeně a výsledný dojem tak nemůže býti moc lepší (zvláště ,když každá jednotlivá složka - Ogata, Glass, kamera, scenérie - splňuje to co má).

    • 7.2.2015  11:16

    K "Hello, My Dolly Girlfriend" jsem se dostal z jediného důvodu - spletl jsem mého oblíbeného režiséra výborných komedií, Kacuhito Išiiho (Funky Forest, Taste of Tea), právě za tohoto jiného Išiiho, Takašiho. Když jsem film stáhl, bylo jasné, že toto nebude primárně komedie :). Výsledek a náhodné setkání s tvorbou Takaši Išiiho dopadlo ale poměrně dobře, a film byl překvapivě docela zdařilý a zábavný na sledování (první polovina).

    • 31.1.2015  23:42

    Fantastické. Sono znovu nenudí ani minutu, a téma předlohy zvládl takovým způsobem zpracovat, že od pro mě zprvu očekváného fiaska se naopak vyklubal jeden z nejzajímavějších filmů posledních let.

    • 29.1.2015  22:27

    Působivá ukázka Picassova umu a pečlivosti a Clouzotova nápadu to ukázat světu. Film, který je nutno zhlédnout.

    • 29.1.2015  22:12

    Japonský film ze školy (kde všichni studenti vypadají nebezpečně podobně a jsou neskonale nesympatičtí) s několika pohledy na pár událostí, jehož hlavním sdělením je (ne)smysluplnost po-školních aktivit; kulturním specifikem, na které mají v Japonsko zvláště silné vzpomínky, jinak si nedokážu vysvětlit přítomost tohoto (?) fenoménu v takové míře v řadě, a zvláště animované, kinematografii tohoto regionu. Jako film o po pár dní nepřítomném jednotlivci a následků toho je Případ Kirišima poměrně zajímavým vhledem, ovšem postrádajícím zkušenějšího režiséra nebo lepšího dramaturga. Nejzajímavějším momentem se tak stane, když jeden z protagonistů navštíví v kine Tetsua.

    • 29.1.2015  21:48

    Působivý Masumurův film na pozadí Rusko-japonské války, sledující - modelového - vojáka Saisukeho, který jde všem ve vesnici za příklad a ženy opačného sociálního statusu. A jejich následné, zavrhované (a krátké) manželství. Za zmínku stojí především výkon krásné Ajako Wakao a vykreslení japonské vesnice a vztahu lidí v ní na počátku 20. století.

    • 29.1.2015  21:35
    Ildaeil (2014)
    ****

    Ildaeil se nejspíše nestane důležitým snímek ve filmografii Kim Ki-duka. Z poslední trojice filmů, společně s Pietou a Moebiem, působí nejméně sladěně a jeho obsah je spíše sbírkou podobných událostí (výslechů) a pár nerozvedených témat. Mimo jiné je tu až přemírá násilí (a to i v kontrastu s výše zmíněnými tituly), a samotné vyústění spíše připomene současné korejské thrillery než autorský, Kimův, film. Jako celek však Ildaeil funguje a nabízí to, co od něj šlo před zhlédnutím očekávat - tedy kvalitní film.

    • 29.1.2015  21:34

    Zde nelze nic vytknout. Krásné skoro dvě hodiny pohledu na krajinu Iowy a Wisconsinu za doprovodu hudby Badalamentiho.

    • 15.1.2015  21:34

    Kult. Absolutní kult, plně srovnatelný s Klubem rváčů a Mechanickým pomerančem. S ohledem na literární předlohy i možná to nejpůsobivější z této trojice.

<< předchozí 1 2