Jenda

Jenda

Jan Ondroušek

Finsko


LinkedIn: jan-ondroušek-a23532134

51 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
    • 25.5.2020  08:07

    Takovej film - vata, aby na streamu bylo co pouštět. Nijak zvlášť vtipné, dost okoukané. Osobně mě na film nalákal Kumail Nanjiani, jehož Big Sick se mi hodně líbilo. Lovebirds jsou ale zklamání.

    • 18.5.2020  07:18

    Kvalitu takového dokumentu sráží už jen to, když pan historik Holland nedokáže správně vyslovit ani jméno letadla/designera a neustále říká "Mešrsmit". Když mi bylo 5 let, tak jsem taky říkal "verlyba", ale vyrostl jsem z toho... a to jsem velryby ani nestudoval.

    • 4.5.2020  08:32

    Až na ten divedalnický psycho klavír dobrý.

    • 28.4.2020  21:01

    Čínsko americkej knock-off Pearl Harboru na zoufalém herním enginu kvality Made in China, ale zato se stejně stupidně patetickym tlacháním. Nuda. Jediný plus je Ford na Midwayi a casting vedlejších rolí.

    • 14.4.2020  15:26

    Klasická groteska, ve které dochází k opakované záměně osob, z čehož vznikají komické situace. Nápadník přijde požádat o ruku svoji partnerku, kterou zná jen s dopisování, ale splete si dům. Obyvatelky domu se ho bojí a zavolají na něj správce (kterého hraje sám režisér). Zatímco nápadník čeká na svoji milou ve vedlejším pokoji, sotagulashi Kaiku se vrátí z procházky a správce začne vyhazovat jeho. A pak následuje série situací, kdy se Kaiku vrácí a je opět nesprávně vyhozen místo nápadníka, atd.

    • 14.4.2020  11:22
    Návrat černé smrti (TV film) (2014)
    **

    Bylo by jistě lepší, kdyby se autoři soustředili více na fakta, která jsou naprosto topena v hlasitém šeptání mnichů, chorálech a kostelních zvonech. Téma je zajímavé samo o sobě, číli podle mě není potřeba vyrábět v dokumentu extrémě hlasitě tuhle bulvární dramatičnost od začátku do konce. Jinak docela zajímavý archeologický výzkum obětí moru v Londýně.

    • 26.3.2020  12:28
    Vice (2018)
    ****

    Moc láká monstra

    • 23.3.2020  08:03

    Obrazově mnohem zajímavější, než první díl.

    • 23.3.2020  08:03

    Obrazově zaostává za tituly jako Apocalypsa WWII. Je to trochu podrobnější, než zmíněný dokument, ale už jsem viděl po obsahové stránce i přínosnější dokumenty.

    • 5.3.2020  18:22
    Zakázaná historie (TV seriál) (2013)
    *

    Konspirace, konspirace, konspirace. Plné takových těch egoistických debílků, vyskytujících se v tomhle typu pseudo-dokumentu, co prostě vědi, že archa úmluvy, svatej grál a lék na rakovinu jsou schované pod nějakou skotskou kaplí, i když už jí všichni dvakrát prohledali. Čekám na mimozemšťany...

    • 5.3.2020  08:39

    Aah, Depeardieu!!!

    • 3.3.2020  06:29
    Bitevní pole (TV seriál) (2015)
    ****

    Některé díly jsou opravdu úžasně detailní. Mám na mysli například boj Kanaďanů o každou vesnici u Caen po vylodění v Normandii. To oceňuju.

    • 26.2.2020  14:53

    Nejdřív jsem si myslel, že půjde o ledově-vysokohorský survival - děj je ale příliš zjednodušený a nerealistický na to, aby film jako survival přežil. A pak se dostaví klišoidní zamilovaná linie a děj se natahuje jako guma na starejch trenkách. Tak se to alespoň pokusíme zachránit naverbováním dvou Britů do hlavních rolí... Jako survival špatné, jako romatika horší.

    • 26.2.2020  14:23

    Já se prostě nedokážu přenést přes bulvární náturu dokumentů, které uvádí Suzannah Lipscomb, a hostů v nich. Hlavně že je oblečená jako matrioška... Hlavní problém plyne vlastně ze zavádějícího českého názvu dokumentu - originální název vás totiž upozorní na to, že tenhle dokument je postavený na dopisech mezi carem a carevnou, které jsou jako pošta z Bravíčka. Uff...

    • 19.2.2020  11:42
    Kmeny pacifického pobřeží (TV seriál) (2016)
    ***

    Cožpak o to, udělané je to dobře, ale téma původních západo-amerických kmenů mě moc nebere, takže mě tenhle dvoudílný dokument moc nezaujal.

    • 14.2.2020  10:25
    Robin Hood (2018)
    *

    Já tyhle zmodernizované verze klasiky moc nedávám. Naposledy jsem myslím takhle nevydýchal Tři mušketýry s Bloomem. To zasazení do industriální revoluce, nebo jestli je to steampunk... a jám mám rád historické filmy, které se tváří jako historické. Navíc Taron Egerton, kterého mám jinak normálně rád je tady fakt "meh". Guye Ritchieho může dělat jenom Guy Ritchie, nikoli Otto Bathurst. A po celou dobu jsem měl chuť si raději pustit Krále zbojníků s Costnerem.

    • 2.2.2020  17:56
    Cry-Baby (1990)
    **

    Naprosto přes čáru uhozená parodie padesátkových teenage bijáků s Elvisem...

    • 21.10.2019  08:47
    O.C. - The Debut (S01E04) (epizoda) (2003)
    **

    Začíná to být na jedno brdo. Ta snaha postav mrvit si permanentně život stupidními rozhodnutími je dost otravná...

    • 21.10.2019  08:46

    Někteří herci si zřejmě uvědomili, že budou muset hrát a ne přehrávat jako v Ulici. Barton ohoblovala svůj přízvuk. Asi accent coach. So far so good...

    • 21.10.2019  08:45
    O.C. - Pilot (S01E01) (epizoda) (2003)
    ***

    Herecké šílenství všech mladých "hvězd". Špatně maskovaný anglický akcent Mischy Barton. Skoro to samé co Gossip Girl. Stejně otravné prostředí a guilty puppy výraz komisaře Gordona. Uff... Přesto lze s dopomocí (přítelkyně to chce sledovat) pokračovat ve sledování. Netrpím tolik a jsem překvapen.

    • 14.10.2019  06:46

    Uff, to je fofr. 2. světová hodně hodně zběžně. Mimochodem, kdo koloroval německou insignii na Heinkelech na červeno tak, že vypadá, jako červený kříž? :O

    • 7.10.2019  18:53

    Na to jak je tenhle film vlastně slavný jsem do něj šel až po několika letech, kdy de mi na DVD válel několik let v šuplíku, aniž bych o něm věděl nějak mnoho (mimochodem, buď je DVD již kvalitativně nedostatečné, nebo Paramount zmatlal kvalitu obrazu sám). Vždy jsem si myslel, že je Sound of Music něco jako mix Mary Poppins a My Fair Lady, zřejmě kvůli tomu, že v jednom hraje taky Julie Andrews a obojí jsou muzikály. Byl jsem překvapen, že příběh nekončí tam, kde by normálně love story končila, ale pokračoval mnohem déle, a byl jsem i překvapen že bez mála 3 hodiny filmu utekly jako voda, aniž bych se nudil. To je úspech sám o sobě, protože občas nudí filmy, které mají 80 minut. Zárověň už třetí den nemůžu dostat některá hudební čísla z hlavy a neustále si broukám...

    • 1.10.2019  07:35
    Funan (2018)
    ****

    Krásná čistá a barevná animace o Khmérském teroru. Hlavní postavy jsou nejdříve hnány z domova do koncentračních a pracovních táborů, kde film po dobu několika let sleduje jejich každodení boj o přežití a snahu setkat se znovu se svým 3-letým synem, který se při pochodu ztratil. Stupidní brutalita Rudých Khmérů, která je zde ve své nejhorší formě vždy jen naznačena, jim nedovoluje ho hledat. Jediným cílem všech postav je tak snaha přežít, spojit dohromady přeživší členy rodiny a utéct do Thajska. Denis Do je mimo jiné kambodžského původu a film napsal na základě vzpomínek své matky, která byla podkladem pro hlavní postavu filmu. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 1.10.2019  07:16

    Estonský stavař pracující ve Finsku Erik se vrací do domů, aby mu bývalá sdělila, že má syna, a že ho ona sama nechce. Erik, který cítí silnou odpovědnost vůči dítěti se ho ujme s tím, že matka brzy vypadne ze své poporodní deprese a dítěte se ujme. To se neděje a divák tak sleduje Erikův boj s nezvyklím single otcovstvím a sleduje jeho vývoj v pro patriarchální východní společnost nezvyklé roli po několik měsíců. Na konci pak dochází k zajímavému obratu, který není možné bez spoileru pospsat. Režisérka s backgroundem v dokumentárních filmech je i podle Q&A dobrá vypravěčka a natočila film s bezdětným Reimo Sagorem téměř dokumentárně. Ten víceméně žil s rodinou své herecké partnerky - 2-týdeního děťátka - a učil se s ní "zacházet" tak říkajíc za pochodu. Pro mě osobně je film největší překvapení festivalu a slibuju si, že Liinu Triškinu-Vanhatalo a její dílo budu více sledovat. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 1.10.2019  06:58
    Pan Jones (2019)
    ***

    Gareth Jones měl nedávno úspěch v podobě interview s Hitlerem, a když je propuštěn ze své pozice v kanceláři ministerského předsedy Lloyda George, rozhodne se na vlastní pěst odcestovat do Moskvy a vydobýt si jako "ten Welšan, co mluvil s Hitlerem," rozhovor se Stalinem. V Moskvě jsou novináři drženi ve zlaté kleci, tak jako dnes při návštěvě Severní Koreje, a Gareth navrch zjistí, že jeho přítel, novinářská hvězda, byl zavražděn. Od mladé americké novinářky pak zjišťuje, že byl pravděpodobně odstraněn pro svoje reportování o něčem na Ukrajině. Gareth se tak pod záminkou kontroly sovětské obranyschopnosti západní hranice lstí dostane mimo dosah svých sovětských strážců a na vlastní oči (a žaludek) zažije stalinský hladomor. Agnieszka Holland zpracovala materiál slušně, ale téma filmu je pro někoho možná málo akční, a zdá se, že i proto byl v poslední době trochu prostříhán. Divák snese jen určité množství hladového Jamese Nortona brouzdajícího se sněhem a později čekajícího, zda mu někdo doma uvěří. Pro některé diváky byl očividně stěžejní až titulkový závěr, ve kterém se divák dozví o smutném Jonesově osudu, a který je dohnal k slzám. Já jsem viděl již jen 119 minutovou verzi... [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 1.10.2019  06:35

    Dcera slavného malířského otce Marianne, připlouvá na ostrov malovat panskou dceru. Druhorozená Heloise se vrátila z kláštera a místo aby byla jeptiškou, má se vdát za Milánského velmože poté, co její starší sestra spáchala sebevraždu. Marianne má za úkol ji potají namalovat, aby mohl být obraz poslán budoucímu manželovi. Marianne je moderní nezávislá žena, což je ukázáno již v úvodní scéně, kdy na loďce připlouvá na ostrov, a neváhá si do moře skočit pro krabici s náčiním, která z loďky vypadla. Sciamma Heloise představuje od samého začátku divákovi a Marianne po kouscích - nejdříve prostřednictvím rozhovoru se služkou, později, při vycházkách obou žen po pobřeží. Po celý film pečlivě budovaný vztah mezi oběma ženami vrcholí milostným vzplanutím, přičemž jak Marianne, tak Heloise musí být jasné, že nikam nepovede. Pečlivou práci na vztahu obou žen pak u diváka film sklidí zejména emocionálně v posledních několika minutách. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 30.9.2019  21:20

    Bílá kresba na černém pozadí, připomínající křídu na tabuli. Kostlivec ve skříni chce zkusit obyčejný život, a proto udusí polštářem majitel bytu, navlékne si jeho kůži, jde do jeho práce a večer na rande. Vtipný námět a detaily, například když kostlivec natáhne plastovou tašku do svého hrudního koše, aby jídlo které jí nepadalo kolem na zem. Zajímavá je i hraná sekvence v závěrečných titulcích. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 30.9.2019  21:11
    Kebab King (2019)
    **

    Jukka Kärkkäinen musí vyzvednout bratra, který se dostal do rvačky, z nemocnice, a po cestě bez zjevného motivu napadne člověka na zastávce autobusu. Ten mu ale dá na budku a pak je trochu šikanuje. Alespoň se něco děje, i když bez motivu. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 30.9.2019  21:05

    Naprosto nudný sběr různých záběrů Google StreetView a zrnitých záběrů fotopastí na mostě pro zvěř přes dálnici. A někde uprostřed černobílé záběry nějaké holky pobíhající někde v Benátkach. Odpad to není jen proto, že jsou tu zvířátka [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

    • 30.9.2019  20:57

    Profesionálně zpracovaný kraťas od autorky na Oscara nominované ho Pitääkö mun kaikki hoitaa?, ve kterém maminka připravuje perfektní víkend pro svého syna s přítelkyní, kteří mají přijet na návštěvu. Když se návštěva nepovede, maminka se vydává do města, aby se odreagovala stěžováním na přezrálá avokáda. Pouze příbeh není dost zábavný, tudíž mě překvapilo, když film získal zvláštní ocenění poroty na Helsinském filmovém festivalu. [Rakkautta&Anarkiaa 2019]

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25