Recenze (205)
Mladí rebelové (2008)
Výborné, začínam mať rada Škandinávsku tvorbu o mladých ľuďoch :-) juj, a Joy Division na konci, mňam!
Zkus mě rozesmát (2011)
To bolo niečo tak príšerné, že ani neviem, kde začať. Šablónovito odkopírované od milióna rovnakých chcelo-by-byť-romantických chcelo-by-byť komédií od samého začiatku až po samý koniec. Nedotiahnuté nedoladené, áno, viem, že to treba brať s nadhľadom ale mne sa jednoducho nechce. Z filmov ako tento som jednoducho unavená. Prečo každý kopanec musí byť zákonite len do rozkroku hlavného hrdinu? Hahaha, veď je to predsa vtipné, a to dokonca aj 3x v jednom filme (true story, počítala som to). Naprojektovať hotel tak, aby bol záchod 10 cm od vane, v ktorom spí maximálne zbytočná a nesympatická postava mi príde tiež také zúfalé, až sa mi chcelo plakať. No a, samozrejme, nikdy ma neprestane fascinovať, že ľudia v amerických romantických komédiách sa vedia zaľúbiť a odľúbiť na požiadanie a svadba je otázkou niekoľkých dní (pričom absolútne nie je problém ju - samozrejme na poslednú chvíľku - zrušiť, pretože "ja tajtrlík predsa milujem tú druhú"), rovnako ako po stroskotaní daného potenciálneho manželstva treba uistiť diváka, že druhá strana to predýchala v pohode a nikomu nebolo ublížené, takže si desať sekúnd pred titulkami nájde niekoho iného a hneď je kocúr v trúbe. No a sex pred svadbou? Preboha, nie. Také veci sa robia iba v divných európskych sociodrámach. Hawk, fuj, celé zle. Jedna hviezda preto, že mám rada Nicole Kidman, hoci to čo predviedla v tomto bahne, jej tak ľahko neodpustím.
Elvis a Anabelle (2007)
Trochu presladené, ale zato tá atmosféra, čo z filmu vyžaruje, je silná a pomerne nezvyčajná. Zvláštne, chvíľami depresívne, predvídateľné, no napriek tomu veľmi príjemné.
Šílenci z Manhattanu (2007) (seriál)
Zatiaľ po prvých dvoch dieloch prvej série, a už viem, že mám nový obľúbený seriál z tej mimo-komediálnej sféry. Keďže marketing a reklama (plus celý ten biznis a machinácie) sú mojim chlebom každodenným, je pre mňa nesmierne zaujímavé a obohacujúce sledovať, ako to vyzeralo na počiatku v centre reklamného diania - Ameriky. It´s toasted!
Zámek (1968)
Zmätok, bezútešnosť, absurdita. Čistý Kafka :-) Film krásne vykresľuje odvekého nepriateľa človeka - byroktatický aparát.
Táta na týden (2011)
Veľmi zábavné a príjemné. Páči sa mi, že severania môžu dostať do rúk aj ten najošúchanejší námet a urobia z toho niečo celkom iné, než sračka s Lindsey Lohan či kým (nejak tie mladé rádoby-hviezdičky nesledujem). Takže až na pár presentimentalizovných scén hodnotím vysoko pozitívne. A potešilo aj Common People od mojich obľúbených Pulp. 8/10.
Úplní začátečníci (1986)
Tak trochu prílliš hlučné, pestré, gýčovo naivné a lacné, ale rozhodne neuškodilo. A poučenie do budúcna: NEPOZERAŤ muzikály dabované v telke...
Repríza (2006)
Z mojej strany čistý zásah. Film mal nanajvyš príjemnú a uveriteľnú atmosféru, ktorá ma vtiahla ešte hlbšie do sveta, ktorý mi je tak blízky - do sveta mladých nádejných spisovateľov, ktorí sa pokúšajú preraziť. Výborná hudba a množstvo (nielen literárnych) odkazov boli vítaným doplnkom, ústredné postavy oplývali sympatiami a skvelé a prirodzené boli aj dialógy, nehovoriac aj o spôsobe narácie. Po dlhšom čase opäť snímka, ktorá si ma získala.
Homo Faber (1991)
Teším sa, že som si nečítala oficiálny text distribútora a do kina šla "na blind". Dve hodiny uplynuli ako voda, Julie je neskutočne pôvabná, klišé absolútne neprekážalo a z celého snímku sálala príjemná melanchólia. 9/10.
Koupili jsme ZOO (2011)
V skutočnosti len tri hviezdy. Štvrtá je za Jónsiho muziku!